Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Siła wspomagania a rodzaj zawieszenia

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Siła wspomagania a rodzaj zawieszenia

Post autor: mctomek84 » 08 wrz 2014, 11:00

Mam u siebie w A6 zawieszenie 1BE czyli sportowe i wspomaganie chodzi mi dość ciężko od kiedy pamiętam. Porównywałem z kilkoma innymi Audi i tam chodzi lżej. Zastanawia mnie czy może to, że posiadam sportowe zawieszenie wpływa na to że wspomaganie chodzi ciężej? Pewnie to nie ma związku ale może ktoś z forumowiczów o czymś takim słyszał?

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 08 wrz 2014, 11:32

A jakieś dźwięki przy tym dziwne się pojawiają?

mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: mctomek84 » 08 wrz 2014, 11:35

Żadnych dźwięków. Pracuje cichutko. Poziom płynu w normie. Może go trzeba w całości wymienić?

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 08 wrz 2014, 12:08

Znaczy, że stracił swoje właściwości? Kurcze sam nie wiem. Będę dziś u kolegi mechanika to się zapytam. Jak coś podpowie to dam znać.

mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: mctomek84 » 08 wrz 2014, 12:11

Dzięki. Słyszałem, że płyn trzeba co jakiś czas wymieniać bo się zużywa.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 wrz 2014, 12:19

mctomek84, masz u siebie servotronic ? Jeśli tak to kierownica powinna leciusieńko pracować, jeśli nie jest dużo ciężej (odczuwalne podczas parkowania auta)

mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: mctomek84 » 08 wrz 2014, 12:47

Nie mam pojęcia co to jest i czy to mam :) jak to sprawdzić? To jakaś inna wersja wspomagania?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 wrz 2014, 14:51

Wymień płyn z płukaniem, skoro nigdy tego nie robiłeś.

Możliwe że masz szerokie, miękkie opony - to mocno wpływa na ciężkie kręcenie sterem.

mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: mctomek84 » 09 wrz 2014, 20:18

Zacznę od wymiany płynu. Opony mam standard 205/55 R16.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 09 wrz 2014, 22:56

mctomek84, ja choroba zapomniałem się zapytać w warsztacie. Jutro będę to też postaram się popytać ale faktycznie ten płyn warto wymienić.

Jeśli będziesz płukał zbiorniczek to koniecznie lekko go podgrzej - wtedy odejdą wszystkie syfy, które są przyklejone w zakamarkach. Samo płukanie na zimno ich nie usuwa - tak mi ktoś kiedyś podpowiedział i faktycznie po pierwszym płukaniu i po podgrzaniu i drugim płukaniu jeszcze wypadło trochę "tematu".

mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: mctomek84 » 10 wrz 2014, 08:31

Przeczyszczę i zobaczę jaki będzie efekt.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 wrz 2014, 10:20

tez mam 1BE
tez ciężej chodzi wspomaganie niz w innych a6
kiedys wymieniłem płyn , nic nie pomogło
wiec chyba tak ma byc

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 wrz 2014, 12:19

rafal100 pisze:wiec chyba tak ma byc
Nie. Macie coś zużyte.

Ja obniżyłem o 5cm i żadnej zmiany w temacie kręcenia kierownicą nie było.

mctomek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:17
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: mctomek84 » 10 wrz 2014, 13:28

Tak się składa, że w tym miesiącu chyba wymienię całe zawieszenie na 1BA więc jeżeli po wymianie zacznie mi lżej chodzić to będę miał odpowiedź i zamkniemy ten temat.

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 10 wrz 2014, 18:59

U mnie też chodzi ciężej kierownica - problem występuję odkąd mam a6.
Czasem jednak czuć, że idzie lżej w którąś stronę.
Zużyte wahacze wymienione.
Przy jeździe po granicie lub przy wjeżdżaniu lewym kółkiem na krawężnik słychać stuki z lewej przedniej strony więc u mnie to na pewno maglownica (poza tym mam luzy)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl