Bicie kół przód A6 C5
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Szarpiesz za półoś w poszukiwaniu najmniejszych luzów poprzecznych.
Niestety ciężko wykryć luz, na 100% wykluczysz prawdopodobny problem tylko wymianą
Część jest droga, więc najlepiej najpierw pożycz jeszcze jakieś na 100% dobre koła i zobacz czy to nie to. W swoich możesz mieć zniszczone gumy, które wariują pod obciążeniem.
Niestety ciężko wykryć luz, na 100% wykluczysz prawdopodobny problem tylko wymianą
Część jest droga, więc najlepiej najpierw pożycz jeszcze jakieś na 100% dobre koła i zobacz czy to nie to. W swoich możesz mieć zniszczone gumy, które wariują pod obciążeniem.
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Może nie szukaj przyczyny na siłe,bo wpędzasz się w niepotrzebne koszta.Czasami warto sobie odpuścić,a może przypadkowo kiedyś natrafisz na problem i sam się rozwiąże.Wiem,że człowieka to wkur...i chce rozwiązać problem,ale tak jak napisałem wcześniej...Kiedyś będziesz coś wymieniał i może sytuacja sama się rozwiąże.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nieraz jest tak że w jednym warsztacie wydaje się że wszystkie koła są idealnie wyważone a w innym okazuje się że nie. Poszukaj dobrego wulkanizatora z dobrym sprzętem i tam sprawdź koła. Wcześniej piszesz też że po odpuszczeniu gazu wibracje ustają Jak będziesz miał pewność że koła są proste niestety będzie trzeba szukać przyczyn w zawieszeniu, sprawdzić piasty, tarcze czy są proste, przyczyn może być wiele... Możesz sprawdzić czy nie masz skorodowanej piasty, czy jakiegoś syfku na łączeniu z tarczą hamulcową z jednej i drugiej strony...M_a_N_i_e_K pisze:Jutro może skoczę gdzieś na sprawdzenie, może ktoś coś wykryje.
Ogólnie na temat wibracji kierownicy na Forum jest napisane już chyba wszystko w innych tematach, poszukaj, poczytaj. Słowo klucz do szukajki "wibracje kierownicy", "drgania kierownicy" "szarpanie..."
Paweł, nie wierzę że Ty to napisałeśAnielski pisze:Może nie szukaj przyczyny na siłe,bo wpędzasz się w niepotrzebne koszta.Czasami warto sobie odpuścić,a może przypadkowo kiedyś natrafisz na problem i sam się rozwiąże.Wiem,że człowieka to wkur...i chce rozwiązać problem,ale tak jak napisałem wcześniej...Kiedyś będziesz coś wymieniał i może sytuacja sama się rozwiąże.
Pozdrawiam.
Lektor.
szalony, To ja pisałem ( podaje przykład)---- U mnie też coś skrzypi przy ruszaniu...,więc czekam co pier..olnie(tzn. gdzie się jakiś luz pojawi) ,bo na" trzepakach " nie ma luzu i nie jeden mechanior też patrzył( sam też patrzyłem) i lipa.Jak skrzeczy,.tak skrzeczy ....a jakbym zaczął wymieniać,to pewnie skończyłbym na całym zawieszeniu + jakieś poduchy...
Trochę źle napisałem,bo autorowi telepie przy normalnej prędkości,więc sorry,że tak napisałem.
Trochę źle napisałem,bo autorowi telepie przy normalnej prędkości,więc sorry,że tak napisałem.
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety ale jest to dla mnie zbyt denerwujące, i zbyt bardzo trzęsie autem co mnie drażni.
Felgi oryginalne 17 takie jak do allroada wychodziły, oponki 225 55 17.
Ale jak mówię w dwóch miejscach koła wywarzane, wymienione opony i dalej to samo.
Dzisiaj nie zdążyłem podjechać na szarpaki do skp, jutro jadę z rana.
Felgi oryginalne 17 takie jak do allroada wychodziły, oponki 225 55 17.
Ale jak mówię w dwóch miejscach koła wywarzane, wymienione opony i dalej to samo.
Dzisiaj nie zdążyłem podjechać na szarpaki do skp, jutro jadę z rana.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 gru 2013, 21:19
- Lokalizacja: Biłgoraj
Witam Panowie. Odgrzeje troche temat. Otóż mam taki sam problem. Jadąc 120-130 strasznie telepie kierownicą. Powyżej i poniżej nie ma drgań. Problem nasilił się zakładają letnie 19ki oryg z rs6 opony 245/35 i dystanse 20mm na strone. Na początku myślałem że to opony źle wywarzone, wywarzałem po raz kolejny, aż zmieniłem opony na inne i dalej to samo. Na koniec sćiągnąłem dystanse to również nie pomogło. Co jeszcze oprócz przegóbów można sprawdzić. Mozliwe jest że drgania pochodzą od uszkodzonej maglownicy?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Podjedź na Huntera z testem drogowym. Ja byłem u 6 wulkanizatorów (każdego najpierw pytałem kiedy maszyna kalibrowana, niektórzy mieli na prawdę nowe zabawki), ale dopiero ta maszyna sprowadziła wibracje do praktycznie niezauważalnego stopnia.
A sprawdzić możesz jeszcze zawsze bicie piast (czujnikiem zegarowym), bardzo dokładnie skontrolować bicia felg we wszystkich płaszczyznach (na 245/35 to już tego gumowego napletka jest malutko i każda minimalna nieprawidłowość kształtu felgi będzie do wyczucia)
Uszkodzone elementy zawieszenia mogą nasilać wibracje. Podobnie zużyte amortyzatory.
A sprawdzić możesz jeszcze zawsze bicie piast (czujnikiem zegarowym), bardzo dokładnie skontrolować bicia felg we wszystkich płaszczyznach (na 245/35 to już tego gumowego napletka jest malutko i każda minimalna nieprawidłowość kształtu felgi będzie do wyczucia)
Uszkodzone elementy zawieszenia mogą nasilać wibracje. Podobnie zużyte amortyzatory.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2014, 11:55 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 gru 2013, 21:19
- Lokalizacja: Biłgoraj