Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z silnikiem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dominiknie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2014, 23:23
Lokalizacja: Police

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z silnikiem AKE

Post autor: Dominiknie » 17 sie 2014, 15:00

Witam. Mam problem z moją A6 i może ktoś miał podobny przypadek jak ja :( Więc po 30 km trasie odstawiłem i zgasiłem auto na jakieś 2/3 minuty (postój w sklepie ) po czym wsiadłem i ruszając ze skrzyżowania troszkę energiczniej coś strzeliło i auto momentalnie straciło na mocy. Pojawiły się za mną czarne obłoki dymu :( myślałem że to pasek rozrządu ale chodziła dalej. Zgasiłem ją ale jeszcze raz próbowałem ją odpalić (kopciła na czarno jak szalona) i odpala ale topornie i dziwnie pracuje więc wolę jej już nie odpalać Koledzy doradźcie coś bo nie mam pojęcia co się stało (nic się nie zapaliło na zegarach, zero błędów) <zalamka>

[ Dodano: 2014-08-17, 15:00 ]
Nikt nie pomoże i nic nie doradzi ? <zalamka>
Wydaję Ci się bo rośniesz ;]

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 17 sie 2014, 19:03

turbina?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 17 sie 2014, 19:24

Sprawdź jeszcze stan wałków i całej hydrauliki - czyli dekle zaworowe do góry i do dzieła.
Sprawdził bym jeszcze ustawienie rozrządu na blokadach.

bajabaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: bajabaj » 17 sie 2014, 19:57

Moim zdaniem przy turbinie to raczej kolor dymu bywa niebieski lub szaro biały. Na czarno dymi jak ma za dużo paliwa i jak jest nieszczelny układ dolotowy (należy sprawdzić łączenia i czy nie ma jakiejś dziurki).

Dominiknie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2014, 23:23
Lokalizacja: Police

Post autor: Dominiknie » 18 sie 2014, 18:25

Panowie problem w sumie rozwiązany (cofa się powietrze układem ssącym) niestety ale przeskoczył rozrząd więcej na razie nie wiem wyjdzie przy rozebraniu :( niby nic nie puka i ma chęć zapalić ale nie wiadomo czy będzie się opłacać już remontować ten silnik <zalamka>
Wydaję Ci się bo rośniesz ;]

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 28 sie 2014, 22:07

to na 99% padła ci hydraulika wałków wypadły ci dzwigienki zaworowe,
Pewnie masz taki objaw ze jak odpalisz silnik to pracuje nie równo, i jak dotkniesz puchy powietrza do czuć jak powietrze tam puka.
Miałem identyczny problem ale do ogarniecia, najlepiej ściągnąć głowice i całą ją zrobić, u mnie 2 zawory wydechowe były zapieczone ,

Dominiknie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2014, 23:23
Lokalizacja: Police

Post autor: Dominiknie » 31 sie 2014, 22:50

Dobrze Kolego krystek511, mówisz to jednak nie rozrząd tylko wałki <wnerw> pospadały dźwigienki :( ale u mnie sytuacja wygląda o tyle dobrze że prawdopodobnie nie będę musiał ściągać głowicy bo wszystko chodzi dobrze :) Mam tylko pytanie skąd wziąć jakieś dobre wałki ? kupować oryginalne używki czy coś polecacie z zamienników ?
Wydaję Ci się bo rośniesz ;]

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 31 sie 2014, 23:00

Wałki KOLBENSCHMIDT z kutą hydro firmy INA od autosilniki z allegro.
Bardzo chwalone wałeczki na forum A4 i sam niedawno zakładałem takie do mojego AKE :)

sunshine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2012, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sunshine » 06 wrz 2014, 20:55

Panowie co wy za bzdury wypisujecie!!! jeżeli coś strzeliło i przestał mieć moc i kopci na czarno to na 100 % rozszczelnił sie układ dolotowy !!!! kopci na czarno bo jest teraz zbyt bogata mieszanka . sprawdź układ dolotowy po kolei węże i intercoller . to nie kwestia wałków !!!!! chociaż od czasu do czasu warto je sprawdzić w AKE ! ;)

mackk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 wrz 2014, 15:04
Lokalizacja: Łódź

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z silnikiem

Post autor: mackk84 » 09 wrz 2014, 17:40

Na początku witam wszystkich na forum <okok>

Mam problem z Audi, przebieg ok. 180 tys km.
Zaczęło się od kopcenia, dziwnego rozregulowania obrotów i spadku mocy. Auto pojechało na lawecie do znajomego mechanika.
To co się aktualnie dzieje
- komputer nie wykazuje żadnych błędów silnika
- olej wymieniony miesiąc temu jest gęsty, mazisty
- płyn z chłodnicy dostaje się do oleju
- w momencie kiedy płyn z chłodnicy jest spuszczony teoretycznie silnik pracuje poprawnie

Mechanik wykluczył póki co uszczelkę pod głowicą, ale nie ma koncepcji co dalej.
Może ktoś podrzuci jakiś pomysł co to może być?

Z góry serdeczne dzięki :)

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 09 wrz 2014, 21:36

Witam możesz mieć uszkodzoną chłodniczkę oleju która jest z dołu silnika od strony kierowcy ,a wypycha ci płyn

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 12 wrz 2014, 23:39

sunshine pisze:Panowie co wy za bzdury wypisujecie!!! jeżeli coś strzeliło i przestał mieć moc i kopci na czarno to na 100 % rozszczelnił sie układ dolotowy !!!! kopci na czarno bo jest teraz zbyt bogata mieszanka . sprawdź układ dolotowy po kolei węże i intercoller . to nie kwestia wałków !!!!! chociaż od czasu do czasu warto je sprawdzić w AKE ! ;)
czytaj posty wyżej, pisał ze pospadały dźwigienki zaworowe.

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 13 wrz 2014, 20:01

maudi25tdi pisze:Witam możesz mieć uszkodzoną chłodniczkę oleju która jest z dołu silnika od strony kierowcy ,a wypycha ci płyn
to płyn idzie do oleju a nie olej do płynu, to wykluczone.

mi tu wyglada że coś z uszczelka głowicy albo coś pęknięte

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja