Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Dziwne objawy po wymienie uszczelki pod gło

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

[ACK 2.8 193 KM] Dziwne objawy po wymienie uszczelki pod gło

Post autor: xpbit » 14 sie 2014, 21:45

Witam.

Mam taki problem.

miałem zmieniane uszczelki pod głowicami i termostat. przed tą operacja wymieniałem olej zrobiłem na nim 300km ale wtedy samochód łykał odrobine płynu chłodniczego i nie przepalał na lpg bo do wymiany były jeszcze przewody WN.

wtedy temperatura oleju skakałą przy normalnej jeździe do prawie 120' teraz po operacji wymiany uszczelek temperatura jest w normie przy naprawde spokojnej jeździe przy troche większym szarzowaniu temperatura idzie już ponad 100' ale mniej niż przed zmiana uszczelek.
i nie wiem czemu olej sie nie dochładza :/

drugi objaw to taki że słychać łancuszki od wałków na obu głowicach jak się bardziej ten olej nagrzeje.... dziś zdażyło mi się że jak samochod postal i odpalilem to cala gora grala :O wszystkie szklanki i lanuszki :O ale przy 2k obr przestawalo przejechalem tak 1km i objaw zniknal i narazie sie nie powtorzyl.... i tez nie wiem co z tym jest.

sprawdzalismy cisnienie oleju to raczej jest w normie tylko ze nie az na takim rozgrzanym oleju bo ciezko to sprawdzic zeby tak olej nagrzac :/

olej to mobil 10w40

zastanawiam sie z kumplem czy to moze byc wina zatykajacego sie smoka oleju ??

z gory dzieki za jakies porady bo nie wiem co z tym teraz robic :/


pozdrawiam :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 14 sie 2014, 22:04

Kolego a przed wymiana jaki lales olej?Moze to wina "mineralnego" za gesty przy rozruchu na zimnym.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 14 sie 2014, 22:30

przy odpalaniu na zimnym nic sie nie dzieje.

olej 10w40 mobila polsyntetyczny leje od 6 lat i zawsze bylo ok.

w ogole moze ktos wie gdzie na silniku znalezc oznaczenie silnika ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 15 sie 2014, 11:15

masz tabliczkę znamionową na błotniku po lewej pod maską oraz w kole zapasowym naklejkę.

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 15 sie 2014, 18:23

cos mi sie zdaje ze konczy Ci sie pompa oleju, ja mialem taki sam przypadek i sie rozsypala po 2 tygodniach.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 sie 2014, 19:24

st.john pisze:masz tabliczkę znamionową na błotniku po lewej pod maską oraz w kole zapasowym naklejkę.
tak mam ale skąd mam wiedzieć że np silnik nie był kiedyś wymieniany albo coś... jak na allegro oglądałem to odmy niektóre silniki mają inaczej i płaskie pokrywy wałków a u mnie są takie garby na pokrywach i odma idzie aż na tył.

uszczelkę pod głowicą zamawiałem pod ACK no i niby pasowałą elegancko identyczna jak stara ori z fabryki jeszcze...

ale pompa oleju miała by się skończyć od tego że samochód stał na warsztacie ? przed zmianą uszczelek czegoś takiego nie było....

problem jest też z temp oleju... zwykle ponad 100' było jak się jechało cały czas ponad 100km/h po jakiejś autostradzie a przy normalnym jeżdżeniu zawsze było 90 pare stopni podobnie jak temp płynu w silniku 90' a teraz olej trochę się grzeje i też nie wiem od czego to może być...

a łańcuchy słychać obydwa jak się olej nagrzeje... po niedzieli zdejme miske i wyczyszczę smok bo ciśnienie oleju jak sprawdzaliśmy było książkowe na 90%
_________________________________ Audi Quattro______________________________

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 17 sie 2014, 10:37

Kolego, to że temp. oleju wzrasta przy energicznej jeżdzie to norma. Jak się jedzie autostradą z większą prędkością to też będzie ponad 100 stopni. A kod silnik masz wyryty na silniku, na górnej części po lewej stronie, poszukaj a znajdziesz na pewno, przynajmniej u mnie tak jest.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 17 sie 2014, 15:09

ale przy spokojnej jezdzie nigdy nie mialem temp wiekszej niz 100' a teraz mam... zwykle ponad 100' skakala temp przy jezdzie ponad 120km/h i w gore jak sie jechalo kilkadziesiat km.

w tygodniu wyczyszcze miske olejowa i smok oleju bo moze przytyka i niewyrabia z cisnieniem na niskich obr
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 18 sie 2014, 13:00

Kolego, śmiem wątpić by się smok przytykał bo niby czym? U mnie na nieoryginalnej chłodnicy się tak dzieje że rośnie temp powyżej 140km/h ale jak u Ciebie tego nie ruszali to nie powinno być problemów a przegrzewaniem. Może jak demontowali głowicę została uszkodzona wiskoza?
A co do grania przy odpaleniu to mi by to wyglądało na jakiś syf który przepchał napinacz, większe obroty, większe ciśnienie i olej przeszedł. Nie miałeś przypadkiem wcześniej wklejanych dekli zaworowych na silikon?
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 sie 2014, 14:30

jeśli temperatura płynu chłodniczego jest w normie to nie przejmował bym się temperaturą oleju. olej zawsze będzie miał wyższą temp. niż płyn w obiegu. nie pamiętam jak było u mnie ale zdaje mi się że ok 100 stopni było przy normalnej jeździe, druga sprawa, że może oszukiwać czujnik lub wskaźnik

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 sie 2014, 23:23

Toperz pisze:Kolego, śmiem wątpić by się smok przytykał bo niby czym? U mnie na nieoryginalnej chłodnicy się tak dzieje że rośnie temp powyżej 140km/h ale jak u Ciebie tego nie ruszali to nie powinno być problemów a przegrzewaniem. Może jak demontowali głowicę została uszkodzona wiskoza?
A co do grania przy odpaleniu to mi by to wyglądało na jakiś syf który przepchał napinacz, większe obroty, większe ciśnienie i olej przeszedł. Nie miałeś przypadkiem wcześniej wklejanych dekli zaworowych na silikon?
mechanik mi mowil ze jak sie olej troche nagrzewal bardziej jakis czas to na cieplejszym mogl wiecej syfu zbierac ktory sie odklejal od roznych kanalikow i moglo sie to zebrac w misce i przytykac smok tak samo mowil ze chlodniczka tez sie mogla syfem przytkac.

wyczyszczenie miski smoka i chlodniczki nic akurat mnie nie kosztuje bo znajomy mi to zrobi za free a napewno nie zaszkodzi.

no wlasnie na sylikon bylo doklejane cos bo uszczelki niby byly jeszcze OK ale dla pewnosci delkatnie przelecial wszystko sylikonem :/

dwa lancuchy na niskich obrotach halasuja jak byly zdjete to niby trzeba bylo cie mocno przylozyc zeby scisnac napinacz czyli napinacze nie powinny byc w tragicznym stanie jeszcze zeby halasowaly.

najpredzej cos blokuje olej albo z dolu cisnienie. bo nie wiem czy np przytkany smok albo chlodniczka moga zanizac cisnienie na niskich obrotach ??

pozdrawiam :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 25 sie 2014, 11:36

Jak by było tyle syfu w oleju że ma zapchać smok to silnik by chyba już dawno umarł, ale nie ważne każdy ma inne zdanie. Pamiętaj że masz filtr oleju ;)
Albo gdzieś brakuje prześwitu i olej ma problemy by się przedostać lub pompa ma za małą sprawność by go przepompować odpowiednio.
Jeżeli nie masz już przedmuchu na głowicy do kanałów olejowych to temp oleju powinna być zniżona do temp pracy silnika bo co niby miało by go dodatkowo grzać?!
Postaraj się jeszcze trochę pojeździć na tym oleju naturalnie uważając na niepokojące dźwięki, zmiany temp itd. Potem wymień razem z filtrem. Tak na bank pozbędziesz się syfu. Jaki kolor ma olej teraz na bagnecie? Po tam niewielkim przelocie powinien być nadal czysty w miarę.
Trudno to coś jednoznacznie powiedzieć.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 25 sie 2014, 22:25

Toperz pisze:Jak by było tyle syfu w oleju że ma zapchać smok to silnik by chyba już dawno umarł, ale nie ważne każdy ma inne zdanie. Pamiętaj że masz filtr oleju ;)
Albo gdzieś brakuje prześwitu i olej ma problemy by się przedostać lub pompa ma za małą sprawność by go przepompować odpowiednio.
Jeżeli nie masz już przedmuchu na głowicy do kanałów olejowych to temp oleju powinna być zniżona do temp pracy silnika bo co niby miało by go dodatkowo grzać?!
Postaraj się jeszcze trochę pojeździć na tym oleju naturalnie uważając na niepokojące dźwięki, zmiany temp itd. Potem wymień razem z filtrem. Tak na bank pozbędziesz się syfu. Jaki kolor ma olej teraz na bagnecie? Po tam niewielkim przelocie powinien być nadal czysty w miarę.
Trudno to coś jednoznacznie powiedzieć.
wyczyściłem misę olejową no i w smoku sitko było z czyste ale obok pod taka blaszka bo nie jest równo odkryty ten smok były jakieś grubsze syfki kawaleczki sylikonu i takich podobnych drobinek.

wyczyściliśmy to no i dalej klepie trochę i słychać łańcuchy :/

olej jak zlałem do czyszczenia misy był koloru czarnego prawie jak był w całości w bańce osad na butelce zostawiał brązowy bez żadnych nieczystości a olej miał gdzieś może z 1000km przejechane.

została mi jeszcze do przeczyszczenia chłodniczka oleju bo tez coś tak z niej cieknie olejem jakby może jest przytkana przez to i słabiej chłodzi sam już nie wiem :/

co do klepania jeszcze szklanek i łańcuchów to wydaje mi się że tak przed zmianą uszczelek nie było :/

nie wiem co można jeszcze sprawdzić :/
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 26 sie 2014, 12:08

jeżeli chodzi o łańcuch to może ślizgi już zjadło? lub łańcuch kwalifikuje się do wymiany?! serio ciężko coś powiedzieć, u mnie też półsyntetykiem zalałem i tylko podczas rozruchu słychać trochę chrobotanie standardowe. Jak sprawdzam stan oleju raz na 1-2K km to nigdy nie jest czarny, traci trochę koloru ale jest w miarę przejrzysty.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 26 sie 2014, 19:17

Toperz pisze:jeżeli chodzi o łańcuch to może ślizgi już zjadło? lub łańcuch kwalifikuje się do wymiany?! serio ciężko coś powiedzieć, u mnie też półsyntetykiem zalałem i tylko podczas rozruchu słychać trochę chrobotanie standardowe. Jak sprawdzam stan oleju raz na 1-2K km to nigdy nie jest czarny, traci trochę koloru ale jest w miarę przejrzysty.
na bagnecie jest czysty :) mówie tylko jak zlałem go do bańki to był ciemny :)

u mnie nie ma chrobotania przy odpalaniu tylko jak jest dobrze rozgrzany to słychać że poklepie... w tym rzecz że ślizgi były w eleganckim stanie i napinacze niby też twarde bo ciężko było je ścisnąć. i nie wiem czy to nie przez za niskie cisnienie oleju.... ale nie mam pojęcia jakie ma być ciśnienie oleju przy 720obr/min bo jest podane tylko wartość ciśnienia dla 2k obr/min


może ktoś wie jakie powinno być ciśnienie oleju przy niskich obrotach ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga