Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0 TDI] SPADEK OBROTÓW I DRGANIE SILNIKA

Silniki wysokoprężne
Driv3er
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Driv3er » 20 lut 2011, 12:23

Kolego carnivore1 i jak z Twoim problemem, poradziłeś sobie ?? Ja mam podobny problem,także mam drgania na dogrzanym silniku zaraz po odpaleniu przez około 3 sek, zimny silnik nie drgnie. Wczoraj założyłem nowy filtr paliwa i niestety nie pomogło. W serwisie miałem sczytane wtryski i wychodzi że jeden mam blisko normy. Chcę to potwierdzić sobie by nie wymieniać daremnie (wiadomo koszty nowego wtrysku), mam to mieć jeszcze sprawdzone na stole pomiarowym. Jeżeli coś podziałałeś proszę o info. Pozdro.

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 20 lut 2011, 13:46

Na razie podziałałem tyle, że podpięty był pod kompa i niestety wtryski znowu leją, oleju grubo ponad max, na biało jeszcze nie kopci na postoju... Ale generalnie trochę porażka, będziemy reklamować u Boscha, tyle że dopiero po feriach, bo muszę mieć auto na ten okres...

[ Dodano: 2011-02-20, 13:48 ]
a piszesz, że masz te drgania tylko przez 3 sek., u mnie to trwa zdecydowanie dłużej, w sumie cały czas w pewnym przedziale temp.

Driv3er
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Driv3er » 20 lut 2011, 16:14

wiesz u mnie jest drganie, targanie silnikiem zaraz po odpaleniu ciepłego silnika przez około 3sek,tak pomiędzy 1000 a 850 obrotów,strasznie odczuwalne. Jak dogazuję - przegazuję to przewala. Jak dłużej stoję na postoju z odpalonym silnikiem to także mam delikatne drganie na obrotomierzu ale to tylko delikatne,tylko nie wiem dokładnie czy jest to tylko jak nagrzany jest silnik do temp powyżej 60st,czy na chłodniejszym także. Bardziej mnie przeraża to szarpanie po odpaleniu,dlatego o tym wiem dokładniej kiedy mi występuje.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 20 lut 2011, 16:36

Drodzy koledzy nikt z was nie wie co i jak odnosie tych wtryskw, ale problem tkwi nie do konca w samych wtryskach. Na poczatku proponowal bym zdemontowac listwy od ktorych ida rureczki do wtryskow. Na Jednej z listew znajduje sie zawor stalegocisnienia, ktory wspolpracuje z zaworkiem znajdujacym sie w pompie CR cyli pompie wysokiego cisnienia.Odkreccie ten zawor stalego cisnienia i zoabczcie czy tam jest czysto. Bardzo czesto jest tak, ze to pompa dostaje w tylek przycina sie i sie"luszczy" opilki male ida wraz z paliwem do zaworka stalego cisnienia a pozniej do wtryskow i to te opilki niszcza wtryski!Kazdy mowi i krzycyz by zwazac uwage na paliwo, ale to paliwo wlasnie przeszlo przez filtr doslzo do pompy i z pompy wraz z opilkami idzie do wtryskow, stad sie dzieje co sie dzieje!!!!!!!

Driv3er
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Driv3er » 20 lut 2011, 19:01

fenomenalny, ale przez ten ten zawór targało by mi tylko silnikiem jak jest rozgrzany do pewnej temperatury ??, bo na zimnym jak rano odpalam to silnik ni drgnie,ma super obroty, nic nie targa. Oczywiście jak jutro tylko czas pozwoli to sprawdzę napewno zawór. Dzięki za podpowiedź.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 20 lut 2011, 19:42

Proszę nie traktować mnie jako wyroczni, zawor ten co jest na szynie współpracuje z zaworem w pompie. Ja miałem zawor przytkany i pompa mi wariowala nawet dłużej kręcił.zawor trzeba było wymienić, ale co z tego skoro i tak cześć opilkow do wtryskow i tak poszło i nowe wtryski maja Juz wartości ujemne- nawet -18. I tak na ciepłym silniku obroty mi faluja czasami

Driv3er
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Driv3er » 21 lut 2011, 13:06

wykręciłem ten zawór, ale nie widziałem nic podejrzanego,przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem zawór jak również miejsce na listwie gdzie jest wkręcany.Założyłem i niestety nie mam różnicy,nadal jak odpalam rozgrzany silnik, tj jak ma temperaturę powyżej 75st to nadal targa aż przenosi na budę.Nie znam działania tego zaworu,nie wiem czy coś tam miało się ruszać w nim odmykać zamykać,ja nie mogłem tam nic ruszyć, zastanawiam się czy coś tam jest zapieczone czy tak ma być. Myślę nad wymianą, by założyć nowy ale nie sztuka wymienić 1/4 silnika by usunąć przyczynę,no chyba że czasem trzeba.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 21 lut 2011, 16:01

Nie chodzilo mi o sam zawor bo ten zawor moze zebrac po drodze opilki, ale uwazam ze ze drgania odpowiada pompa CR to ona sie sciera, przyciera . Ja mam podbnie ze na zimnym auto odpala super a na cieply obroty skacza a jak przygazuje jest ok. Az wstyd odpalac auto przy kims!

miszel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2010, 13:36
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: miszel » 25 sie 2014, 23:50

żeby nie zakładać nowego wątku odgrzeje kotleta :)

ja w 3.0 tdi mam podobnie, zaraz po zapaleniu chodzi wszystko OK, po około minucie jak spadają obroty do około 650 na "plechach" i generalnie na całym samochodzie czuję drgania, lekkie no ale są.
wymieniłem dwie poduszki pod silnikiem, były faktycznie zużyte, nieco pomogło, ale problem drgań nadal pozostał, błędów nie ma żadnych, silnik chodzi równiutko i ładnie.
czy ktoś ma/miał podobny problem i udało mu się to rozwiązać ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga