
[A6 C6 3.0 TDI] SPADEK OBROTÓW I DRGANIE SILNIKA
Kolego carnivore1 i jak z Twoim problemem, poradziłeś sobie
Ja mam podobny problem,także mam drgania na dogrzanym silniku zaraz po odpaleniu przez około 3 sek, zimny silnik nie drgnie. Wczoraj założyłem nowy filtr paliwa i niestety nie pomogło. W serwisie miałem sczytane wtryski i wychodzi że jeden mam blisko normy. Chcę to potwierdzić sobie by nie wymieniać daremnie (wiadomo koszty nowego wtrysku), mam to mieć jeszcze sprawdzone na stole pomiarowym. Jeżeli coś podziałałeś proszę o info. Pozdro.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
Na razie podziałałem tyle, że podpięty był pod kompa i niestety wtryski znowu leją, oleju grubo ponad max, na biało jeszcze nie kopci na postoju... Ale generalnie trochę porażka, będziemy reklamować u Boscha, tyle że dopiero po feriach, bo muszę mieć auto na ten okres...
[ Dodano: 2011-02-20, 13:48 ]
a piszesz, że masz te drgania tylko przez 3 sek., u mnie to trwa zdecydowanie dłużej, w sumie cały czas w pewnym przedziale temp.
[ Dodano: 2011-02-20, 13:48 ]
a piszesz, że masz te drgania tylko przez 3 sek., u mnie to trwa zdecydowanie dłużej, w sumie cały czas w pewnym przedziale temp.
wiesz u mnie jest drganie, targanie silnikiem zaraz po odpaleniu ciepłego silnika przez około 3sek,tak pomiędzy 1000 a 850 obrotów,strasznie odczuwalne. Jak dogazuję - przegazuję to przewala. Jak dłużej stoję na postoju z odpalonym silnikiem to także mam delikatne drganie na obrotomierzu ale to tylko delikatne,tylko nie wiem dokładnie czy jest to tylko jak nagrzany jest silnik do temp powyżej 60st,czy na chłodniejszym także. Bardziej mnie przeraża to szarpanie po odpaleniu,dlatego o tym wiem dokładniej kiedy mi występuje.
Drodzy koledzy nikt z was nie wie co i jak odnosie tych wtryskw, ale problem tkwi nie do konca w samych wtryskach. Na poczatku proponowal bym zdemontowac listwy od ktorych ida rureczki do wtryskow. Na Jednej z listew znajduje sie zawor stalegocisnienia, ktory wspolpracuje z zaworkiem znajdujacym sie w pompie CR cyli pompie wysokiego cisnienia.Odkreccie ten zawor stalego cisnienia i zoabczcie czy tam jest czysto. Bardzo czesto jest tak, ze to pompa dostaje w tylek przycina sie i sie"luszczy" opilki male ida wraz z paliwem do zaworka stalego cisnienia a pozniej do wtryskow i to te opilki niszcza wtryski!Kazdy mowi i krzycyz by zwazac uwage na paliwo, ale to paliwo wlasnie przeszlo przez filtr doslzo do pompy i z pompy wraz z opilkami idzie do wtryskow, stad sie dzieje co sie dzieje!!!!!!!
Proszę nie traktować mnie jako wyroczni, zawor ten co jest na szynie współpracuje z zaworem w pompie. Ja miałem zawor przytkany i pompa mi wariowala nawet dłużej kręcił.zawor trzeba było wymienić, ale co z tego skoro i tak cześć opilkow do wtryskow i tak poszło i nowe wtryski maja Juz wartości ujemne- nawet -18. I tak na ciepłym silniku obroty mi faluja czasami
wykręciłem ten zawór, ale nie widziałem nic podejrzanego,przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem zawór jak również miejsce na listwie gdzie jest wkręcany.Założyłem i niestety nie mam różnicy,nadal jak odpalam rozgrzany silnik, tj jak ma temperaturę powyżej 75st to nadal targa aż przenosi na budę.Nie znam działania tego zaworu,nie wiem czy coś tam miało się ruszać w nim odmykać zamykać,ja nie mogłem tam nic ruszyć, zastanawiam się czy coś tam jest zapieczone czy tak ma być. Myślę nad wymianą, by założyć nowy ale nie sztuka wymienić 1/4 silnika by usunąć przyczynę,no chyba że czasem trzeba.
żeby nie zakładać nowego wątku odgrzeje kotleta 
ja w 3.0 tdi mam podobnie, zaraz po zapaleniu chodzi wszystko OK, po około minucie jak spadają obroty do około 650 na "plechach" i generalnie na całym samochodzie czuję drgania, lekkie no ale są.
wymieniłem dwie poduszki pod silnikiem, były faktycznie zużyte, nieco pomogło, ale problem drgań nadal pozostał, błędów nie ma żadnych, silnik chodzi równiutko i ładnie.
czy ktoś ma/miał podobny problem i udało mu się to rozwiązać ?

ja w 3.0 tdi mam podobnie, zaraz po zapaleniu chodzi wszystko OK, po około minucie jak spadają obroty do około 650 na "plechach" i generalnie na całym samochodzie czuję drgania, lekkie no ale są.
wymieniłem dwie poduszki pod silnikiem, były faktycznie zużyte, nieco pomogło, ale problem drgań nadal pozostał, błędów nie ma żadnych, silnik chodzi równiutko i ładnie.
czy ktoś ma/miał podobny problem i udało mu się to rozwiązać ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2023, 10:24
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sułow
Re: [A6 C6 3.0 TDI] SPADEK OBROTÓW I DRGANIE SILNIKA
Witam posiadaczy skarbonek audi
Mam podobny przypadek jak kolega Miszel. W moim przypadku szarpie przy gaszeniu i spadają obroty przy odpaleniu silnika na biegu jałowym. Dodam że wymieniłem zawór na pompie CR, zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie, przepustnice pierwszą od intercoolera oraz posiadam nowe wtryski. Nie pomogło! Może ktoś rozwiązał problem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2023, 10:24
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sułow
Re: [A6 C6 3.0 TDI] SPADEK OBROTÓW I DRGANIE SILNIKA
Nawiązując do tematu to nie kupujcie wtrysków z alegro tylko z pewnego źródła. Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i nie jestem pierwszy który kupił nowe wtryski i po paru miesiącach znowu do wymiany.