Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJK 2.7 230 KM] Wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów

Silniki benzynowe
golfik1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[AJK 2.7 230 KM] Wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów

Post autor: golfik1980 » 16 sie 2014, 01:19

Witam, muszę wymienić uszczelki pod pokrywą zaworów w związku z tym że robiłem auto u mechanika i znowu cieknie chcę wymienić sam porządnie, jakie problemy mogę napotkać i jakich bym kluczy potrzebował ? Dużo z tym roboty ? Planuję wymienić uszczelkę pod deklem pod nastawnikiem i półksiężyc. Chyba że jeszcze jakaś ? Wydaje mi się że cieknie pod nastawnikiem i olek kapie na ukł. wydechowy i śmierdzi olejem. Planuje jeszcze dać silikon w miejsca załamania. Mam silicon victor Reinz chyba do 230 stopni, chyba powinien dac radę ?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 16 sie 2014, 07:44

bo pewnie uzdolniony mechanik nie splanowal Ci glowicy i stad dalej cieknie :)

lucki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2014, 01:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lucki » 16 sie 2014, 08:11

planowanie przy zakładaniu uszczelki ? :shock:


kolego jedyne co to dobrze odtłuść sobie powierzchnie przed założeniem nowej uszczelni. Nałóż cienką warstwę silikonu pod uszczelkę i na uszczelkę. Musi być dobrze :-)
-> Elektronika pojazdowa
-> Korekty i naprawa liczników samochodowych, maszyn rolniczych, motocykli i wszystkiego co się porusza :-)
-> Usuwanie immo
-> Usuwanie FAP i DPF
-> Strojenie, chiptuning
Zaułek Rogoziński 8A Wrocław tel 793-195-950 kontakt@ecudiag.pl

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 sie 2014, 15:14

Arrni pisze:bo pewnie uzdolniony mechanik nie splanowal Ci glowicy i stad dalej cieknie :)
<lol> <lol> <lol> <lol>

Podczas wymiany uszczelki pod deklami nie można walić silikonu gdzie popadnie!

Obrazek

Wystarczy w tych czterech punktach.

Nie ma dużo pracy przy samej uszczelce dekla, za to jest paprania z uszczelkami pod napinaczem. <okok> Klucze to 10nasadowa, do pokrywy, do nastawnika chyba torx, nie pamiętam rozmiaru. na taką operację zarezerwuj sobie cały dzionek.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 18 sie 2014, 20:02

Zanim zabierzesz się za robotę to sprawdż czy masz drożne odpowietrzenie silnika bo jak nie to szkoda twojej roboty. Tylko stolarz lub jakiś naciągacz planuje głowice podczas wymiany uszczelki pod deklem i nastawnikami.
Pomogłem? Kliknij

golfik1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: golfik1980 » 20 sie 2014, 00:15

odma wymieniona bo się rozpadła podczas zakłądania gazu, a zaworek hmm jak on się fachowo nazywał ? też zostanie wymieniony na nowy :)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 sie 2014, 10:18

Zaworek to ezektor. Dopilnuj właściwego momentu dokręcania pokryw - ma być tylko 10Nm.
Pozdrawiam,
Krisker

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 20 sie 2014, 10:55

krisker pisze:Zaworek to ezektor. Dopilnuj właściwego momentu dokręcania pokryw - ma być tylko 10Nm.
eee tam , wymiałem dwa lata temu , zerwał się klucz i dokręciłem oczkowym kluczem na czuja - trzyma do tej pory i zero wycieków <luzik>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 sie 2014, 11:00

Szansa na dokręcenie 10Nm na oko nie jest zerowa <uoee>
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 20 sie 2014, 11:05

matelek pisze:eee tam , wymiałem dwa lata temu , zerwał się klucz i dokręciłem oczkowym kluczem na czuja - trzyma do tej pory i zero wycieków <luzik>
Racja, robiłem podobnie i też jest ok. Ważne, żeby dokręcać śruby naprzemiennie i po przekątnej a nie jedna za drugą, jak leci.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sie 2014, 11:16

Pracowałem kiedyś w fabryce silników i niektóre śruby były dokręcane na wyczucie, co prawda nie było ich dużo, ogromna większość kluczami dynamometrycznymi, ale jednak były niektóre dokręcane na czujkę <okok> Oczywiście z czuciem, nie na chama.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 21 sie 2014, 09:15

wiadomo , że wszystko można ale trzeba podejść z głową.
Jak mówi Yaszczur - naprzemiennie dokręcać aby równomierny docisk był, sylikon nałożyć zgodnie ze schematem i gites jest <okok>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 sie 2014, 09:25

Jeden twierdzi, że bez blokady rozrządu nie da się poprawnie ustawić rozrządu, a inny że klucz dynamometryczny to podstawa <lol> ;)
Pozdrawiam,
Krisker

golfik1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: golfik1980 » 22 sie 2014, 00:36

Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod nastawnikiem, czy przy dźwiganiu go muszę na coś uważać ?, i przy składaniu ?. Czy mogę coś spaprać ?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 23 sie 2014, 00:20

golfik1980, PW... powinno pomóc ;)
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga