Witam. Na samym początku chciałbym się przywitać W lipcu stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A6 rocznik 2000 w benzynie 2.4 i z tego względu również w lipcu zacząłem zaglądać na forum
Do rzeczy: ostatnio miewam problemy z elektryką w aucie. Otóż od jakiegos czasu wsiadając do auta, nigdy nie wiem czy mi zapali czy nie. Czasami przy zapłonie słychać jak rozrusznik kręci raz, drugi i nagle się poddaje, a nieraz po takim samym okresie nieużytkowania samochodu, wsiadam i zapala bez żadnych problemów. Dodam, że z samochodu korzystam średnio raz na 2-3 dni. Oczywiście jak już zdaży się, że nie zapali, to potrzebny jest ratunek kablami. 2 tyg temu doszło do takiej sytuacji, że w trasie, po przejechaniu ok 200 km, zatrzymaliśmy się ekipą na stacji. Auto stało z 15 min na wyłączonym silniku, wyłączonych światłach, włączonym radiu + klimatyzacji (choć z wyłączonym silnikiem był to tylko nawiew) + podpiętym do zapalniczki telefonie i jak się można domyśleć... nie chciało zapalić.
Ja osobiście za foworyta uznaję przeżyty (wiekowy) akumulator, jednak mam też podstawy by sądzić, że z samą instalacją też jest coś nie tak, a może nawet jest to wina jakiegoś zwarcia/problemu w instalacji (a nie akumulatrora). Mianowicie: raz na 5/6 odpaleń, silnik zapalał bez żadnych problemów, natomiast resetował się zegar (wraz z datą - wskazywał 2001 rok) i licznik (niestety ten na guzik, do zliczania dystansów). Do tego wszystkiego, raz na jakiś czas, zaraz po zapaleniu silnika, wyskakiwał błąd niskiego napięcia na czujniku ABS ((!)). Niekiedy wraz z tym błędem dodatkowo wyłączał się ABS i ESP (zapalały obie kontrolki + znak wykrzyknia). Mało tego, dwa tygodnie temu po odpaleniu rozpędzonego samochodu z drugiego biegu w polu, przy temperaturze około +15 stopni na dworzu, moj pół fis informował mnie o -37 stopniach. Dodam, że po przebyciu 350 km trasy, wskazania temperatury dalej były takie same. Błąd ten wystąpił raz, już nigdy wiecej się nie powtórzył. Ostatnia rzecz: woltomierz na desce cały czas pokazuje ponad 15 V - wskazówka maksymalnie przesunięta w prawo. Po wyjęciu kluczyków wraca do poziomu 0.
I tu pojawia się pytanie. Czy wymienione powyżej perypetie/uciążliwości mogą być spowodowane jakimś błędem w instalacji, który równocześnie powoduje także "wyjadanie" energii z akumulatora, czy jest to poprostu wina właśnie akumulatora? Może ktoś z was miał już podobne objawy i temu zaradził?
Dodam jeszcze, że wczoraj auto nie chciało mi zapalić dwukrotnie, stoi teraz nieruszane pod domem, zewnętrzny miernik wskazuje 12,45 V w stanie spoczynku i 12,05 V z włączonymi kontrolkami. Tak więc akumulator napięcie trzyma, może zwyczajnie spadła mu już pojemność? Co sądzicie? Z góry dzięki za pomoc.
Akumulator czy spięcie w instalacji?
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
najlepiej podjechać na stację diagnostyczna gdzie sprawdzą wydajność akumulatora, wtedy będziesz wiedział co robić dalej. objawy z licznikiem jakie opisałeś mogą wskazywać na uwalony procesor w liczniku, przez co może również znikać prąd w stanie spoczynku ( sprawdzone na własnym przykładzie). poza tym sprawdziłbym jeszcze wydajność alternatora.
No i wypadało by zmierzyć pobór prądu na postoju przy wyłączonym silniku i zamkniętym aucie. Jak będzie zbyt duży to masz zwarcie w instalacji i wyjada prąd z aku na postoju. Miałem taki problem w A4 B6
Audi 80 B2, 1981r., 1.6D, Sedan, FWD
Audi 80 B4, 1991r., 2.0 ABT, Avant, FWD
Audi A4 B6, 1.9TDI AWX, Avant, FWD
Audi A6 C5, 2.5TDI BAU, Avant, Quattro, Tip
Audi A6 C6, 3.0TDI CDYA Avant, Quattro, Tip
Audi 80 B4, 1991r., 2.0 ABT, Avant, FWD
Audi A4 B6, 1.9TDI AWX, Avant, FWD
Audi A6 C5, 2.5TDI BAU, Avant, Quattro, Tip
Audi A6 C6, 3.0TDI CDYA Avant, Quattro, Tip
Hej, trochę odkopuję temat (nawet bardzo) ale może moje perypetie i to jak sobie poradziłem z więkoszością problemów okaże się dla kogoś przydatne.
Testy sprawności wykazały, że alternator działa bardzo dobrze. Zdecydowałem sie na zmianę akumulatora. Strzał w dziesiątkę. Po wymianie od razu zniknęły problemy z zapłonem. Już zapomniałem jakie to ucziucie podchodzić do auta i nie być pewnym czy zapali
To jednak nie był koniec kłopotów. Któregoś dnia jadać obwodnicą ponad 100 km/h, nagle zgasła mi cała elektryka (padły zegary, kontrolki itd) po czym po 2-3 sek wszystko wróciło do życia. Najadłem się trochę strachu, dlatego zabrałem auto do zaufanego serwisu. Skończyło się wymianą części przewodów elektrycznych i problem również zninął na dobre.
Wyłaczający się ABS czasem jeszcze się pojawia. Moim zdaniej jest to popularna usterka lutu w sterowniku.
Odnośnie źle działającej wskazówki voltomierza, zaproponowano mi wymianę procesora na zegarach + jego zaprogramowanie. Usługę wycenili mi na 700 zł, więc podziękowałem. Może ktoś z Was zna jakiegoś magika który zrobiłby za lepszą cenę? Na zegarach wadliwy jest również wskaźnik paliwa - gdy zaleje ponad połowę baku potrafi "falować", a do tego nigdy nie pokazuje właściwie poziomu, gdy zaleje do pełna.
Testy sprawności wykazały, że alternator działa bardzo dobrze. Zdecydowałem sie na zmianę akumulatora. Strzał w dziesiątkę. Po wymianie od razu zniknęły problemy z zapłonem. Już zapomniałem jakie to ucziucie podchodzić do auta i nie być pewnym czy zapali
To jednak nie był koniec kłopotów. Któregoś dnia jadać obwodnicą ponad 100 km/h, nagle zgasła mi cała elektryka (padły zegary, kontrolki itd) po czym po 2-3 sek wszystko wróciło do życia. Najadłem się trochę strachu, dlatego zabrałem auto do zaufanego serwisu. Skończyło się wymianą części przewodów elektrycznych i problem również zninął na dobre.
Wyłaczający się ABS czasem jeszcze się pojawia. Moim zdaniej jest to popularna usterka lutu w sterowniku.
Odnośnie źle działającej wskazówki voltomierza, zaproponowano mi wymianę procesora na zegarach + jego zaprogramowanie. Usługę wycenili mi na 700 zł, więc podziękowałem. Może ktoś z Was zna jakiegoś magika który zrobiłby za lepszą cenę? Na zegarach wadliwy jest również wskaźnik paliwa - gdy zaleje ponad połowę baku potrafi "falować", a do tego nigdy nie pokazuje właściwie poziomu, gdy zaleje do pełna.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga