Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5] jakie klocki na przód - TRW czy FERRODO

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

[S6 C5] jakie klocki na przód - TRW czy FERRODO

Post autor: mwx » 11 sie 2014, 13:19

Witam

Szukam opinii, najlepiej popartych doświadczeniem. Czy warto dopłacić 1/3 więcej za klocki FERRODO i co w nich jest lepszego?


Mają współpracować z tarczami Zimmermann Sport (nawiercane)

A może są jakieś jeszcze inne, polecane do zacisków HP2?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 11 sie 2014, 16:12

Warto dopłacić. Choć popatrz jeszcze na ceny Textarów. Ja osobiście mam dobre doświadczenie z Textarami i Ferodo (w różnych autach). Do TRW nie jestem przekonany choć mam obecnie w zabawce do upalania i dają radę.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 11 sie 2014, 16:51

ja zaś polecam TRW, jestem z nich bardzo zadowolony i na pewno wybrał bym TRW, Ferodo raz kupiłem i piszczały mi jak... Mój zestaw to tarcze Brembo klocki TRW i jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 11 sie 2014, 17:01

Owszem, Ferodo lubi popiszczeć ale skuteczność mają zdecydoanie lepszą, podobnie pylenie. Nie trzeba tak często ze szmatką latać. Druga sprawa, że mam u siebie zestaw Ferodo z Zimmermannami i kilkukrotne hamowanie z wyższych prędkości nie robi na nich wrażenia. Spróbój to zrobić z TRW :D
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 sie 2014, 08:31

bloku pisze: mam u siebie zestaw Ferodo z Zimmermannami i kilkukrotne hamowanie z wyższych prędkości nie robi na nich wrażenia
Które masz Zimmermanny?
Moje Sporty wytrzymały 5000km, po czym pokrzywiły się i popękały, mimo zupełnie niesportowej jazdy i idealnie przeprowadzonej procedury docierania z instrukcją w ręku.

Głównym priorytetem dla mnie jest cicha praca i nie rozwalenie kolejnych tarcz w mgnieniu oka. Możliwość kilkukrotnego hamowania 200-0 jest spoko, ale z moim dieslem mogę jej nie wykorzystać <lol>

Textary cenowo identycznie z Ferrodo

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 12 sie 2014, 08:43

Zimmermann model podstawowy (bez nacięć i nawierceń). Jak masz nowy zestaw to docierasz maks 100km. Ferodo dość szybko się układa.

Ja z textarów mega zadowolony byłem w A6 - obecny właściciel też nie narzeka a przejechały już 15kkm. Ciche są tyle, że lubią pylić.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M_a_N_i_e_K » 14 sie 2014, 14:43

Obserwuje temat bo będę również musiał wymieniać u siebie klocki.
Dodam tylko że u znajomego w sklepie, ludzie oddali w przeciągu miesiąca parę zestawów tarcz Zimmermann podobno pękają przy nawiertach.

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 14 sie 2014, 15:12

mwx pisze:
bloku pisze: mam u siebie zestaw Ferodo z Zimmermannami i kilkukrotne hamowanie z wyższych prędkości nie robi na nich wrażenia
Które masz Zimmermanny?
Moje Sporty wytrzymały 5000km, po czym pokrzywiły się i popękały, mimo zupełnie niesportowej jazdy i idealnie przeprowadzonej procedury docierania z instrukcją w ręku.

Głównym priorytetem dla mnie jest cicha praca i nie rozwalenie kolejnych tarcz w mgnieniu oka. Możliwość kilkukrotnego hamowania 200-0 jest spoko, ale z moim dieslem mogę jej nie wykorzystać <lol>

Textary cenowo identycznie z Ferrodo

reklamowałeś to ?
jakieś odpowiedzi reklamacyjne? Piasta odpowiednio doczyszczona ?
Ja w aucie miałem zimmermanna sporta 321mm + ferodo ds i tarcze mega wytrzymałe choć dsy to wiadomo jak twardy klocek. Sprzedaliśmy bardzo dużo kompletów sportów i u nikogo nigdy nie było żadnych reklamacji/problemów.


Dlatego moje pytanie co powiedział dokładnie zimmermann? Jak została rozpatrzona reklamacja?

Pozdrówki
marcin
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014, 12:58 przez elemenateur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 sie 2014, 16:08

Gwarancja jest czysto fikcyjna ( viewtopic.php?p=686940#686940 ), skoro obejmuje praktycznie tylko okres docierania.

Oczywiście piasta wyglancowana na lustro, sprawdzona czujnikiem zegarowym, podobnie jak tarcza po montażu.

Nie dał bym tarcz z klockami za 1000 montować żadnemu partaczowi, nie patrząc mu na ręce, żeby przyszczędzić 50-100pln na robociźnie.

Pozostaję przy opinii, że Zimmermann Sport to wyrzucone w błotko pieniądze. (albo wybrałem zły sklep)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 sie 2014, 16:20

Nie reklamowałem. Głównie dlatego, że po tym jak się zwichrowały to jeździłem jeszcze trochę i raz je przegrzałem (tak, da się :D ). Obecne w eSce dają rade.

DSy zakładałbym jednak do nacinanych tarcz - jakoś strach jeździć na gładkiej tarczy (zwłaszcza na zimno)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 15 sie 2014, 00:12

mwx pisze: (albo wybrałem zły sklep)
No to ja obstawiam to. Źle wybrałeś najwidoczniej dostawcę
Ostatnio zmieniony 18 sie 2014, 16:05 przez elemenateur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 15 sie 2014, 11:56

No ale jak poszukać po internetach opinii o tych nawiercanych to co chwile można znaleźć info ze zimerrmany sport są całkiem ok, tylko trzeba je zmieniać z olejem bo pękają...

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Zimmermann

Post autor: elemenateur » 18 sie 2014, 09:25

mwx pisze:No ale jak poszukać po internetach opinii o tych nawiercanych to co chwile można znaleźć info ze zimerrmany sport są całkiem ok, tylko trzeba je zmieniać z olejem bo pękają...
Szczerze mówiąc to ze swojego doświadczenia nie spotkałem się z taką opinią ani nie słyszałem o żadnych reklamacjach :)
Ostatnio zmieniony 18 sie 2014, 16:04 przez elemenateur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 sie 2014, 11:32

Poza pęknięciami przy otworach widać też jakieś mikropęknięcia na całej powierzchni.

Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 sie 2014, 15:00

elemenateur, praktycznie w każdym Twoim poście w tym temacie piszesz z naciskiem że Ty sprzedajesz. Jak by nie patrzeć jest to autoreklama i proszę Cię abyś od tej chwili uważał na to co piszesz. Dlaczego? Poczytaj Regulamin, tam jest wszystko jasno opisane co do autoreklamy.

Dodatkowo proszę Cię o edycję swoich powyższych postów i usunięcie wpisów że coś sprzedajesz czy sprzedajecie.

Pozdrawiam i czekam na realizację mojej prośby.
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga