Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zasilanie elektrycznej pompy paliwa w zbiorniku.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Zasilanie elektrycznej pompy paliwa w zbiorniku.

Post autor: Jarecki001 » 05 sie 2014, 14:47

Witam Sanownych Kolegów
Mam oto takie pytanie.
Czy jezeli pompa paliwa w zbiorniku nie ma zasilania, to silnik zapali ?
Chodzi mi o to czy pomimo braku zasilania elektrycznej pompy paliwa, silnik moze popracowac na paliwie zgromadzonym np, w przewodach ?
Czy moze aby zapalił musi byc pompowane paliwo ze zbiornika ?

Z gorki dzieki
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 sie 2014, 18:25

Jarecki001, zapali, problem będzie jeśli ilość paliwa w baku spadnie poniżej 1/4 czy poniżej połowy baku. Pompka i tak włącza się dopiero jak poziom paliwa jest bliski połowy zbiornika <okok>

Pozdro
Lektor.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 sie 2014, 04:39

szalony pisze:włącza się dopiero jak poziom paliwa jest bliski połowy zbiornika
co ma do rzeczy ilość paliwa w zbiorniku a włączanie się pompy - byłem/jestem pewny że pompa się załącza gdy ciśnienie spada w układzie
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 20:26 przez camelllcamelll, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 06 sie 2014, 14:58

Witam
O ile sie nie myle, to po przekreceniu kluczyka słychac na chwile pompe paliwa w zbiorniku.Pytanie czy chodzi caly czas czy w okreslonych warunkach.

pozdrawiam

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 sie 2014, 19:20

Jarecki001 pisze:O ile sie nie myle, to po przekreceniu kluczyka słychac na chwile pompe paliwa w zbiorniku
nie mylisz się wcale, bo chodzić musi i jak dobije do odpowiedniego ciśnienia to się wyłącza i tak wkoło gdy silnik pracuje / tak to mniej więcej wygląda /

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 06 sie 2014, 20:08

Czyli aby uprzykrzyc zycie ewentualnym zlodziejom, wystarczy zrobic przelacznik odcinajacy zasilanie pompy paliwa.
I juz bedzie problem z zapaleniem ??

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 sie 2014, 20:11

Jarecki001, dokładnie tak <okok>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 sie 2014, 13:33

camelllcamelll pisze:jak dobije do odpowiedniego ciśnienia to się wyłącza i tak wkoło gdy silnik pracuje
Czy w C5 działa to na tej samej zasadzie?
Lektor.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 07 sie 2014, 20:26

szalony pisze:Czy w C5 działa to na tej samej zasadzie?
czy C5, C4 działa tak samo, czy w każdym innym aucie też tak działa jeżeli jest pompa elektryczna - nic nie ma do rzeczy ilość paliwa w zbiorniku i załączanie się pompy / na 100 % w ,, SYRENKACH '' paliwo samoczynnie spływało do gaźnika /

allegro22021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 lip 2014, 23:32
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: allegro22021 » 07 sie 2014, 22:03

Z mojego doswiadczenia i z obserwacji to pompa wstepna w zbiorniku zalacza sie po przekreceniu zaplonu i podczas krecenia rozrusznikiem . Po odpaleniu paliwo ciągnie pompa vacum samoczynnie . Teoretycznie jesli uklad jest szczelny to auto odpali i bez pompki . Moze sie myle ale kiedys kupilem passata b5fl 1.9 PD i tam jakis baran zostawil same wezyki w koszu pompki i jezdzilo to ale tylko jesli bylo mi 15l paliwa . Myslal ze pompki sa walniete i sprzedal za bezcen...

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 08 sie 2014, 04:34

allegro22021 pisze:to auto odpali i bez pompki
teoretycznie tak powinno być / w układzie CR - pompa wyporowa więc paliwo powinno zaciągnąć samo, ale nie ma gwarancji że brak pompy w zbiorniku - śrubowa - auto pojedzie bez niej /

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 sie 2014, 12:59

camelllcamelll, kto pyta nie błądzi ;) Więc wytłumacz mi skąd się bierze przekonanie że nie należy jeździć na niskim poziomie paliwa? Że grozi to zapowietrzeniem i uszkodzeniem pompy właśnie dlatego że pompka nie jest w stanie podać wtedy paliwa itd? <mysli> Pytam bo nie miałem jeszcze z tym styczności.
Lektor.

allegro22021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 lip 2014, 23:32
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: allegro22021 » 08 sie 2014, 15:45

szalony pisze:camelllcamelll, kto pyta nie błądzi ;) Więc wytłumacz mi skąd się bierze przekonanie że nie należy jeździć na niskim poziomie paliwa? Że grozi to zapowietrzeniem i uszkodzeniem pompy właśnie dlatego że pompka nie jest w stanie podać wtedy paliwa itd? <mysli> Pytam bo nie miałem jeszcze z tym styczności.
Jeśli mowa o pompie w zbiorniku to nic innego jak silnik elektryczny . Jak jest w pelni zanurzona to ma lepsze chlodzenie . Jesli masz resztki paliwa to pompka ma mniejszy opor co za tym idzie bez obciazenia osiaga wieksza predkość obrotową a wiec bardziej sie nagrzewa ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga