[A6 C4] Wymiana osłon przegubów zewnętrznych.
[A6 C4] Wymiana osłon przegubów zewnętrznych.
Witam.
Nie widziałem tu na forum fotostory wymiany osłony przegubu zewnętrznego w c4, więc postanowiłem podczas wymiany owych osłon pstrykąc parę fotek i dodac na forum. Może komuś się przyda
Jeśli zrobiłem coś nie tak, przepraszam z góry i proszę mnie poprawiac, na swoje usprawiedliwienie dodam, że robiłem to po raz pierwszy.
Więc do wymiany osłon gumowych przegubów zew. będą nam potrzebne:
- nowa osłona (ja zapłaciłem 25zł z nową śrubą do piasty dwiema podkładkami, 2x opaska i 2x smar)
- klucz nr 27 (ja użyłem nasadowego),
- śrubokręt płaski do wypięcia starych opasek,
- tępe szczypce do ściśnięcia nowych opasek,( chyba, że będziecie mieli skręcane),
- breszka (pomogła wepchnąc przegub na miejsce),
Po odkręceniu koła, odkręcamy śrubę nr 27 widoczną na zdięciu:
Następne skręcamy kołem kierownicy na max. w prawo (jeśli robimy lewą str.) i wypychamy przegub w stronę silnika. U mnie wystarczyło mocniej pociągnąc i przegub wyskoczył. Gdy przegub jest już na zewnątrz, możemy odpiąc stare opaski. Później wkręcamy z powrotem tą samą śrubę nr.27 w jej miejsce tak jak na zdjęciu
wkręcając ją do środka zadziała wtedy jak ściągacz i ładnie wypchnie nam przegub. Gdy ściągniemy przegub zobaczymy wtedy coś takiego :
Teraz możemy wyciągnąc stare podkładki i osłonę. Czyścimy sobie wszystko i zakładamy najpierw małą nową opaskę, nową osłonę, dużą opaskę, mniejszą metalową podkładkę, większą plastykową podkładkę tak jak na foto :
Dosuwamy podkładki do ogranicznika. Zaciągamy osłonę na swoje miejsce i zaciskamy małą opaskę, wciskamy przegub na półoś, wciskamy smar, zakładamy osłonę na przegub i zaciskamy dużą opaskę. Możemy już całośc włożyc do piasty i tu przydała mi się breszka, bo przegub nie chciał już tak łatwo wskoczyc na swoje miejsce. Gdy już mamy przegub w piaście dokręcamy go ładnie słynną śrubą nr 27 Mniej więcej tak to powinno wyglądac :
Czas operacyjny ok 40min.
Pozdrawiam.
Nie widziałem tu na forum fotostory wymiany osłony przegubu zewnętrznego w c4, więc postanowiłem podczas wymiany owych osłon pstrykąc parę fotek i dodac na forum. Może komuś się przyda
Jeśli zrobiłem coś nie tak, przepraszam z góry i proszę mnie poprawiac, na swoje usprawiedliwienie dodam, że robiłem to po raz pierwszy.
Więc do wymiany osłon gumowych przegubów zew. będą nam potrzebne:
- nowa osłona (ja zapłaciłem 25zł z nową śrubą do piasty dwiema podkładkami, 2x opaska i 2x smar)
- klucz nr 27 (ja użyłem nasadowego),
- śrubokręt płaski do wypięcia starych opasek,
- tępe szczypce do ściśnięcia nowych opasek,( chyba, że będziecie mieli skręcane),
- breszka (pomogła wepchnąc przegub na miejsce),
Po odkręceniu koła, odkręcamy śrubę nr 27 widoczną na zdięciu:
Następne skręcamy kołem kierownicy na max. w prawo (jeśli robimy lewą str.) i wypychamy przegub w stronę silnika. U mnie wystarczyło mocniej pociągnąc i przegub wyskoczył. Gdy przegub jest już na zewnątrz, możemy odpiąc stare opaski. Później wkręcamy z powrotem tą samą śrubę nr.27 w jej miejsce tak jak na zdjęciu
wkręcając ją do środka zadziała wtedy jak ściągacz i ładnie wypchnie nam przegub. Gdy ściągniemy przegub zobaczymy wtedy coś takiego :
Teraz możemy wyciągnąc stare podkładki i osłonę. Czyścimy sobie wszystko i zakładamy najpierw małą nową opaskę, nową osłonę, dużą opaskę, mniejszą metalową podkładkę, większą plastykową podkładkę tak jak na foto :
Dosuwamy podkładki do ogranicznika. Zaciągamy osłonę na swoje miejsce i zaciskamy małą opaskę, wciskamy przegub na półoś, wciskamy smar, zakładamy osłonę na przegub i zaciskamy dużą opaskę. Możemy już całośc włożyc do piasty i tu przydała mi się breszka, bo przegub nie chciał już tak łatwo wskoczyc na swoje miejsce. Gdy już mamy przegub w piaście dokręcamy go ładnie słynną śrubą nr 27 Mniej więcej tak to powinno wyglądac :
Czas operacyjny ok 40min.
Pozdrawiam.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Mi przegub nigdy nie chciał wyjść bez odkręcania wahacza... może w a6 coś zmienili... chyba że wbiłeś bardziej przegub jak jest normalnie na półosi bo z tego co pamiętam wiele nie brakuje...
Małe sprostowanie, śrubę centralną popuszczamy na opuszczonym samochodzie bo jak podniesiemy i zablokujemy półoś wrzuceniem biegu to nie jest to dobre ÂŚruba ma ogromny moment dokręcenia (właśnie, jaki? - rurka )
[ Dodano: 2011-04-06, 20:37 ]
AA... masz kolego automat i może dlatego tak jak piszesz się udało
Małe sprostowanie, śrubę centralną popuszczamy na opuszczonym samochodzie bo jak podniesiemy i zablokujemy półoś wrzuceniem biegu to nie jest to dobre ÂŚruba ma ogromny moment dokręcenia (właśnie, jaki? - rurka )
[ Dodano: 2011-04-06, 20:37 ]
AA... masz kolego automat i może dlatego tak jak piszesz się udało
Poradziłem sobie z prawą pękniętą osłoną. Jednak lewa już nadpęka i też trzeba wymienić. Jako że bliżej skrzyni nie ma szans wyciągnąć tego tak jak prawą stronę. Czy nie łatwiej było by mi odpiąć półoś przy skrzyni ? Nie mam narzędzi a boję się, że jak odepnę wahacz to już go nie zepnę. Czy mogą być jakieś konsekwencje odkręcenia półosi przy skrzyni ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
ÂŁatwiej jest rozpiąć sworzeń od wahacza niż odkręcać półoś przy skrzyni. Przy odkręcaniu półosi przy skrzyni musisz mieć kanał lub podnośnik by podnieść całe auto do góry.vario pisze:Poradziłem sobie z prawą pękniętą osłoną. Jednak lewa już nadpęka i też trzeba wymienić. Jako że bliżej skrzyni nie ma szans wyciągnąć tego tak jak prawą stronę. Czy nie łatwiej było by mi odpiąć półoś przy skrzyni ? Nie mam narzędzi a boję się, że jak odepnę wahacz to już go nie zepnę. Czy mogą być jakieś konsekwencje odkręcenia półosi przy skrzyni ?
A czy kiedy rozepnę wahacz nie będzie problemu ze złożeniem tego ? Nie trzeba używać siły ani specjalnych narzędzi? Właśnie tego się boję, że jako że działają tam duże siły, odskoczy coś i już tego nie zmontuję razem. Może trochę przesadzam ale różne niespodzianki się zdarzają Kanał jest, tylko kwestia taka czy tam mnie coś nowego zaatakuje, jakiś olej pryśnie czy coś
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
A Czy odkręcając półoś uda się wyciągnąc przegub z wahacza? Ja bym tak robił, w wahaczu zawsze można osłonke uszkodzić jak się samemu działa i coś nie pójdzie, niby mniej śrub ale naginanie którego nie znoszę... Tylko do półosi musisz mieć dobry klucz a najlepiej pneumat i dojść od wnęki koła z dużą przedłużką
Odkręcając oś myślę że tak, przy odpowiednim skręcie powinno być ok. Półoś przy skrzyni trzyma się na kołnierzu z kilkoma śrubami. Widzę to tak, że kręcę sobie półosią i po kolei wykręcam śruby z kołnierza przy skrzyni po czym odkręcam śrubę centralną koła i półoś na stole.
Oczywiście na kanale operacja
Pozdrawiam
Oczywiście na kanale operacja
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski