[A6 C5] Wentylator klimatyzacji
Po nabicu klimy i wszystkiego okazało że wentylator się nie włącza, choć zasilanie na wtyczce było. Myślałem co może być, ale szybko google, i wiadomo o co chodzi. Wentylator wydarłem do góry, w 2,5tdi jest trochę więcej zabawy należy odkręcić dolot do filtra powierza, osłone rozrządu nad wentylatorem o dobrze okręcić dolot aluminiowy gdzie jest klapka gasząca. Wtedy wszystko mamy ładnie na wierzchu.
Po rozkręceniu silnika okazało się że brak już szczotek, no i pojechałem na miasto szukać nic nie mogłem znaleźć podobnego ale były 10x8 od rozrusznika. Zeszlifowałem nadmiar materiału założyłęm złożyłem całość na sucho pracował przez kilkanaście minut by szczotki się lekko dotarły. Jak widziałem że całość pracuje skeciłem wszytko. Po tym zabiegu mam sprawny wentylator za 10zł bo tyle kosztowały 4szt szczotek
2godziny roboty wraz z wizytą w mieście itp i wentylator działa jak należy za 10zł
Po rozkręceniu silnika okazało się że brak już szczotek, no i pojechałem na miasto szukać nic nie mogłem znaleźć podobnego ale były 10x8 od rozrusznika. Zeszlifowałem nadmiar materiału założyłęm złożyłem całość na sucho pracował przez kilkanaście minut by szczotki się lekko dotarły. Jak widziałem że całość pracuje skeciłem wszytko. Po tym zabiegu mam sprawny wentylator za 10zł bo tyle kosztowały 4szt szczotek
2godziny roboty wraz z wizytą w mieście itp i wentylator działa jak należy za 10zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
No i tak trzymaćlgorek pisze:Po nabicu klimy i wszystkiego okazało że wentylator się nie włącza, choć zasilanie na wtyczce było. Myślałem co może być, ale szybko google, i wiadomo o co chodzi. Wentylator wydarłem do góry, w 2,5tdi jest trochę więcej zabawy należy odkręcić dolot do filtra powierza, osłone rozrządu nad wentylatorem o dobrze okręcić dolot aluminiowy gdzie jest klapka gasząca. Wtedy wszystko mamy ładnie na wierzchu.
Po rozkręceniu silnika okazało się że brak już szczotek, no i pojechałem na miasto szukać nic nie mogłem znaleźć podobnego ale były 10x8 od rozrusznika. Zeszlifowałem nadmiar materiału założyłęm złożyłem całość na sucho pracował przez kilkanaście minut by szczotki się lekko dotarły. Jak widziałem że całość pracuje skeciłem wszytko. Po tym zabiegu mam sprawny wentylator za 10zł bo tyle kosztowały 4szt szczotek
2godziny roboty wraz z wizytą w mieście itp i wentylator działa jak należy za 10zł
Dzięki wielkie wszystkim, którzy wypowiedzieli się w tym temacie. Dzięki wam wymiana szczotek w mojej A6C5 była banalnie prosta. Dzięki m.inn. McKansy za fotki i rozmiar szczotek. W mojej 2.5 TDI AVANT z 98' wyjęcie i ponowne zamontowanie wiatraka obyło się bez kanału. Wyjęcie górą. Zdemontowanie dolnej osłony było konieczne aby podnosząc na lewarku auto, ponownie przeprowadzić przewód zasilający tą samą drogą, tymi samymi zapinkami i zamontować tasiemki zaciskowe. Jeszcze raz dzięki
LAPEK_AA
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
siema
ja mam podobne problemy klima nabita , po właczeniu klimy widze na obrotomierzu jak załacza sprezarke po chwili znowu to samo tak jak by odłączał , ciepłe powietrze leci na postoju w trakcie jazdy lekko chłodne , wentylator sie nie włącza wogule , gdzie znajde czujnik tego wentylatora zeby spiac go na krótko moje a6 to 1999 r 2.4 benz . dzieki czekam na pomoc
ja mam podobne problemy klima nabita , po właczeniu klimy widze na obrotomierzu jak załacza sprezarke po chwili znowu to samo tak jak by odłączał , ciepłe powietrze leci na postoju w trakcie jazdy lekko chłodne , wentylator sie nie włącza wogule , gdzie znajde czujnik tego wentylatora zeby spiac go na krótko moje a6 to 1999 r 2.4 benz . dzieki czekam na pomoc
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
W przestrzeni między lampą przednią kierowcy a zbiorniczkiem płynu wspomagania (jeżeli masz osłonę zbiorniczka to pod nią) jest kilka złączek. Poszukaj takiej na 2 przewody, najgrubsze jakie tam będą. Wtyczka może być okrągła albo taka jakby prostokatna z tym że jeden krótki bok ma półokragły. Wtyczke rozłączasz i podłączasz 2 przewodami napięcie wprost z aku. Jesli podłączysz bieguny niewłaściwie to wentylator ruszy w niedobrą stronę. Ale jeśli w ogóle ruszy i będzie kręcił szybko (2 bieg) to mozna przyjąc że jest OK. Jesli nie ruszy to wiadomo, do wymiany lub jeśl iCi się chce to do wymiany szczotek (jeśli reszta: komutaqtor, łożyska są w dobrym stanie).majk82 pisze:gdzie znajde czujnik tego wentylatora zeby spiac go na krótko moje a6 to 1999 r 2.4 benz . dzieki czekam na pomoc
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dobra Ok teraz to rozszyfrowałemmajk82 pisze:i klima chłodzi az zeby drżą wentylator nie chodzi
kolego zrobiłeś tak jak pisał RomanS, ewentualnie możesz jeszcze stuknąć w silnik wiatraka bo może szczotki się zawiesiły
ale jak wyciek czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć sprężarkę dla bezpieczeństwa.szalony pisze:co powoduje wyciek czynnika.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To prawda, powinien, ale nierzadko zdarza się, że zanim to zrobi to wcześniej nastepuje rozszczelnienie układu. Zdarzyło się mi 2 razy, że właśnie ten czujnik ciśnienia został rozsadzonydaniel1997 pisze:ale jak wyciek czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć sprężarkę dla bezpieczeństwa.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
skorzystam z rady i przypiep.... w wentyl zaszły moze faktycznie szczoty zaszły nalotem i nie łączą , odezwe sie jak sprawdze dzieks
[ Dodano: 2014-07-28, 13:08 ]
34 stopnie klima chłodzi tak ze da sie wytrzymać w mieście na trasie fajnie chłodno w srodku ale went nie startuje uderzałem kilka razy i cisza wiec czeka mnie demontaz wentylatora
[ Dodano: 2014-07-29, 12:12 ]
zgodnie z poradą dostałem się do wtyku wentylaora pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania znalazłem najgrubsze kabelki dwa i rozpiąłem wtyk , mam nadzieje że to ten co trzeba podpiąkem na krótko do aku i nic raz usłyszałem jakiś styknięcie gdzies przy silniku wiec chyba wentylator stoi , załączam zdjęcie wtyku aaa i podpiąlem aku pod końcówki tzw męskie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c6 ... 82055.html
[ Dodano: 2014-07-28, 13:08 ]
34 stopnie klima chłodzi tak ze da sie wytrzymać w mieście na trasie fajnie chłodno w srodku ale went nie startuje uderzałem kilka razy i cisza wiec czeka mnie demontaz wentylatora
[ Dodano: 2014-07-29, 12:12 ]
zgodnie z poradą dostałem się do wtyku wentylaora pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania znalazłem najgrubsze kabelki dwa i rozpiąłem wtyk , mam nadzieje że to ten co trzeba podpiąkem na krótko do aku i nic raz usłyszałem jakiś styknięcie gdzies przy silniku wiec chyba wentylator stoi , załączam zdjęcie wtyku aaa i podpiąlem aku pod końcówki tzw męskie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c6 ... 82055.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga