Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6

Silniki benzynowe
kamien85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2014, 12:22
Lokalizacja: Wrocław

Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6

Post autor: kamien85 » 21 lip 2014, 23:17

Witam.Jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C6.Bylem zdecydowany na silnik 3.2 fsi ale po przeczytaniu paru tematow troszke sie zawiodlem tym silnikiem:(Czy ma moze ktos z Was ten silnik i moglby mi cos wiecej o nim napisac,jak z awaryjnoscia spalaniem itd?A moze mi ktos doradzi inny silnik,zaznaczam ze musi to byc benzyna z tego wzgledu ze mieszkam w NL i za disla sa tu ogromne podatki:(Z gory dziekuje za pomoc;)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Re: Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6

Post autor: rafal_m » 22 lip 2014, 08:21

kamien85 pisze:Witam.Jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C6.Bylem zdecydowany na silnik 3.2 fsi ale po przeczytaniu paru tematow troszke sie zawiodlem tym silnikiem:(Czy ma moze ktos z Was ten silnik i moglby mi cos wiecej o nim napisac,jak z awaryjnoscia spalaniem itd?A moze mi ktos doradzi inny silnik,zaznaczam ze musi to byc benzyna z tego wzgledu ze mieszkam w NL i za disla sa tu ogromne podatki:(Z gory dziekuje za pomoc;)
Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Masz jeszcze do wyboru 3.0tfsi i4.2. Mniejszych nie biore pod uwage bo nie te gabaryty auta. No jest jeszcze 2.0 tfsi ale z nimi tez sa olejowe problemy.. no i mniejsze nie wystepuja z quattro w automacie.

tomaszekz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 28 kwie 2013, 11:00
Lokalizacja: mazury

Post autor: tomaszekz » 22 lip 2014, 08:45

Kup 2.4 BDW przygotuj jakieś 6000 zł. na rozrząd <radocha> U mnie spalanie około 8L / 100 km trasa do 14 litrów w mieście. Wymiana oleju ( Castrol ), filtry ( olej, paliwa, powietrza ) plus klocki tył ( Bosch ), zapłaciłem wczoraj 860 zl. Czy to dużo - oceń sam.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 lip 2014, 09:18

rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 22 lip 2014, 10:22

tomaszekz pisze:Kup 2.4 BDW przygotuj jakieś 6000 zł. na rozrząd <radocha> U mnie spalanie około 8L / 100 km trasa do 14 litrów w mieście. Wymiana oleju ( Castrol ), filtry ( olej, paliwa, powietrza ) plus klocki tył ( Bosch ), zapłaciłem wczoraj 860 zl. Czy to dużo - oceń sam.
Rownie dobrze moze kupic 3.0/3.2/4.2/5.0/5.2 i na wstepie wymienic rozrzad za kilka tysiecy zlotych... nie wiem w czym lepszy jest wspomniany 2.4 od np. 3.2? Poza tym, ze w przypadku automatu wystepuje w osce w multi i potencjalnie jest podatny na gazowanie... zadna z tych "zalet" przynajmniej do mnie nie przemawia.
Na trasie 3.2 mozna spokojnie zejsc do 9 litro z malym haczykiem... tylko kto tak jezdzi majac ponad 250KM pod maska?

kamien85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2014, 12:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kamien85 » 22 lip 2014, 22:39

0x4B25A pisze:
rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...
A czy Ty miales jakies wieksze problemy ze swoja jednostka 3.2?

[ Dodano: 2014-07-22, 22:39 ]
0x4B25A pisze:
rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lip 2014, 09:21

A czy Ty miales jakies wieksze problemy ze swoja jednostka 3.2?
Ja jeszcze nie, ale ja dopiero przejechałem 118kkm.... więc relatywnie niewiele... mam nadzieję, że do 200kkm dojadę i wtedy zmienię rozrząd cały i co tam będzie trzeba...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 23 lip 2014, 09:30

Ja swojego jak kupilem to mial cos okolo 250tys, niewiele wczesniej poprzedni wlasciciel remontowal caly silnik, podejrzewam ze z powodu rozrzadu (na fakturze byly lancuchy wariatory slizgi i cala masa innych rzeczy) pol roku pozniej rozpadla sie skrzynia i kupilem samochod. Na dzien dzisiejszy mam ponad 300 tys na liczniku i tylko czasami pojawia mi sie blad polozenia walka rozrzadu (sporadycznie, jeden raz na 2-3tys pokonanych kilometrow).
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km

kamien85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2014, 12:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kamien85 » 23 lip 2014, 20:51

rafal_m pisze:Ja swojego jak kupilem to mial cos okolo 250tys, niewiele wczesniej poprzedni wlasciciel remontowal caly silnik, podejrzewam ze z powodu rozrzadu (na fakturze byly lancuchy wariatory slizgi i cala masa innych rzeczy) pol roku pozniej rozpadla sie skrzynia i kupilem samochod. Na dzien dzisiejszy mam ponad 300 tys na liczniku i tylko czasami pojawia mi sie blad polozenia walka rozrzadu (sporadycznie, jeden raz na 2-3tys pokonanych kilometrow).
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km
Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lip 2014, 21:47

kamien85 pisze:Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)
Może lepiej 3.2/4.2... przejedź się takim autem, posłuchaj silnika... a potem wejdź do 2.0... wybór będzie prosty i oczywisty...

kamien85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2014, 12:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kamien85 » 24 lip 2014, 17:58

0x4B25A pisze:
kamien85 pisze:Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)
Może lepiej 3.2/4.2... przejedź się takim autem, posłuchaj silnika... a potem wejdź do 2.0... wybór będzie prosty i oczywisty...
Zdecydowanie wolalbym 3.2 tylko czytalem o problemach z rozrzadem i nagarze na zaworach.Znajomy ma 3.2 i nie narzeka,a Ty pocieszyles mnie:)Jednak chyba pozostane przy 3.2:)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 lip 2014, 20:45

kamien85, problemy z rozrządem ma każda V8/V6 jak wspominałem... nagaru u siebie nie zauważyłem... a 118kkm zrobiłem już...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 24 lip 2014, 21:34

0x4B25A pisze:kamien85, problemy z rozrządem ma każda V8/V6 jak wspominałem... nagaru u siebie nie zauważyłem... a 118kkm zrobiłem już...
Problemy z rozrzadem to ma wiekszosc silnikow volkswagena... 1.4 TFSI tez ma problemy z rozrzadem. Problem dotyka jakiejs czesci samochodow ... ale bez przesadyzmow ;) Jezdze 3.2, rozrzad jakos sie trzyma poki co ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 lip 2014, 21:40

rafal_m, zgadza się... wszystko co na łańcuchach od VW/Audi itp. ma takie problemy... nie masz, bo miałeś wszystko wymieniane jak mówiłeś w innym temacie ;>

Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku... <mysli>
Ostatnio zmieniony 26 lip 2014, 10:47 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

kamien85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2014, 12:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kamien85 » 26 lip 2014, 10:01

0x4B25A pisze:rafal_m, zgadza się... wszystko co na łańcuchach od VW/Audi itp. mają takie problemy... nie masz, bo miałeś wszystko wymieniane jak mówiłeś w innym temacie ;>

Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku... <mysli>
To mnie uspokoiliscie:)A jezeli chodzi o skrzynie w 3.2 to ktora byscie mi doradzili?Zaznaczam ze chcialbym w automacie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja