Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6
Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6
Witam.Jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C6.Bylem zdecydowany na silnik 3.2 fsi ale po przeczytaniu paru tematow troszke sie zawiodlem tym silnikiem:(Czy ma moze ktos z Was ten silnik i moglby mi cos wiecej o nim napisac,jak z awaryjnoscia spalaniem itd?A moze mi ktos doradzi inny silnik,zaznaczam ze musi to byc benzyna z tego wzgledu ze mieszkam w NL i za disla sa tu ogromne podatki:(Z gory dziekuje za pomoc;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Re: Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6
Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.kamien85 pisze:Witam.Jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C6.Bylem zdecydowany na silnik 3.2 fsi ale po przeczytaniu paru tematow troszke sie zawiodlem tym silnikiem:(Czy ma moze ktos z Was ten silnik i moglby mi cos wiecej o nim napisac,jak z awaryjnoscia spalaniem itd?A moze mi ktos doradzi inny silnik,zaznaczam ze musi to byc benzyna z tego wzgledu ze mieszkam w NL i za disla sa tu ogromne podatki:(Z gory dziekuje za pomoc;)
Masz jeszcze do wyboru 3.0tfsi i4.2. Mniejszych nie biore pod uwage bo nie te gabaryty auta. No jest jeszcze 2.0 tfsi ale z nimi tez sa olejowe problemy.. no i mniejsze nie wystepuja z quattro w automacie.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Rownie dobrze moze kupic 3.0/3.2/4.2/5.0/5.2 i na wstepie wymienic rozrzad za kilka tysiecy zlotych... nie wiem w czym lepszy jest wspomniany 2.4 od np. 3.2? Poza tym, ze w przypadku automatu wystepuje w osce w multi i potencjalnie jest podatny na gazowanie... zadna z tych "zalet" przynajmniej do mnie nie przemawia.tomaszekz pisze:Kup 2.4 BDW przygotuj jakieś 6000 zł. na rozrządU mnie spalanie około 8L / 100 km trasa do 14 litrów w mieście. Wymiana oleju ( Castrol ), filtry ( olej, paliwa, powietrza ) plus klocki tył ( Bosch ), zapłaciłem wczoraj 860 zl. Czy to dużo - oceń sam.
Na trasie 3.2 mozna spokojnie zejsc do 9 litro z malym haczykiem... tylko kto tak jezdzi majac ponad 250KM pod maska?
A czy Ty miales jakies wieksze problemy ze swoja jednostka 3.2?0x4B25A pisze:Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
[ Dodano: 2014-07-22, 22:39 ]
0x4B25A pisze:Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Ja swojego jak kupilem to mial cos okolo 250tys, niewiele wczesniej poprzedni wlasciciel remontowal caly silnik, podejrzewam ze z powodu rozrzadu (na fakturze byly lancuchy wariatory slizgi i cala masa innych rzeczy) pol roku pozniej rozpadla sie skrzynia i kupilem samochod. Na dzien dzisiejszy mam ponad 300 tys na liczniku i tylko czasami pojawia mi sie blad polozenia walka rozrzadu (sporadycznie, jeden raz na 2-3tys pokonanych kilometrow).
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km
Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)rafal_m pisze:Ja swojego jak kupilem to mial cos okolo 250tys, niewiele wczesniej poprzedni wlasciciel remontowal caly silnik, podejrzewam ze z powodu rozrzadu (na fakturze byly lancuchy wariatory slizgi i cala masa innych rzeczy) pol roku pozniej rozpadla sie skrzynia i kupilem samochod. Na dzien dzisiejszy mam ponad 300 tys na liczniku i tylko czasami pojawia mi sie blad polozenia walka rozrzadu (sporadycznie, jeden raz na 2-3tys pokonanych kilometrow).
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km
Zdecydowanie wolalbym 3.2 tylko czytalem o problemach z rozrzadem i nagarze na zaworach.Znajomy ma 3.2 i nie narzeka,a Ty pocieszyles mnie:)Jednak chyba pozostane przy 3.2:)0x4B25A pisze:Może lepiej 3.2/4.2... przejedź się takim autem, posłuchaj silnika... a potem wejdź do 2.0... wybór będzie prosty i oczywisty...kamien85 pisze:Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Problemy z rozrzadem to ma wiekszosc silnikow volkswagena... 1.4 TFSI tez ma problemy z rozrzadem. Problem dotyka jakiejs czesci samochodow ... ale bez przesadyzmow0x4B25A pisze:kamien85, problemy z rozrządem ma każda V8/V6 jak wspominałem... nagaru u siebie nie zauważyłem... a 118kkm zrobiłem już...


rafal_m, zgadza się... wszystko co na łańcuchach od VW/Audi itp. ma takie problemy... nie masz, bo miałeś wszystko wymieniane jak mówiłeś w innym temacie 
Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku...

Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku...

Ostatnio zmieniony 26 lip 2014, 10:47 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
To mnie uspokoiliscie:)A jezeli chodzi o skrzynie w 3.2 to ktora byscie mi doradzili?Zaznaczam ze chcialbym w automacie:)0x4B25A pisze:rafal_m, zgadza się... wszystko co na łańcuchach od VW/Audi itp. mają takie problemy... nie masz, bo miałeś wszystko wymieniane jak mówiłeś w innym temacie
Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku...