[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No chyba ze np. w 2006 czy 2007 niemiec na gwarancji wymienil skrzynie w audi, albo pozniej zmienial olej w audi i wg. notatki serwisowej jest wzmianka... ale to gdybanie, bo pozniej ktos mogl spowrotem zmienic na slomkowy.0x4B25A pisze:No właśnie... dowiedziałeś się to co wszyscy, czy co teraz się leje... a nie w 2005 roku... na to co było wtedy - w Twojej skrzyni (włącznie z numerami seryjnymi), w 100% nie jest w stanie powiedzieć nawet ZF (Centrala .de)... przerabiałem temat parę lat temu...
Najprosciej odpalic silnik i odkrecic korek spustowy troche zlac kilka kropli do kieliszka i sprawdzic jaki ma kolor i jaki jest jego stan
Zdecydowanie tak, ale moim zdaniem i tak lepiej wymienić olej (jeśli skrzynia w bardzo dobrym stanie) i zaktualizować oprogramowanie pod nowy olej...rafal_m pisze:Najprosciej odpalic silnik i odkrecic korek spustowy troche zlac kilka kropli do kieliszka i sprawdzic jaki ma kolor i jaki jest jego stan
Tego raczej nie jesteś w stanie stwierdzić, chyba że rozbierzesz skrzynię .marach8 pisze:no tak ale czy jestesmy w stanie przed wymianą oleju stwierdzic ze owa skrzynia z przypuszczalnym przebiegiem ponad 200tys jest w bardzo dobrym stanie??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
Opiszę tutaj jak uporałem się z delikatnym stuknięciem przy redukcji z 3 na 2 przy wolnym hamowaniu autem.
A więc tak, postanowiłem wymienić olej w 6hp19, raczej nie był wymieniany od nowości - kolor był już dość ciemny. Przy okazji zrobiłem małą regenerację mechatronika.
Do wymiany poszło:
około 6-7 litrów oleju zf lifeguard 8
uszczelka miski
uszczelka korka wlewu
korek spustowy
filtr oleju
okular - element uszczelniający między mechatronikiem a skrzynią
płyta separacyjna
6 tłoczków mechatronika
Wszystkie części jakie użyłem to ori albo ZF.
Cała operacja zajęła mi około 6 godzin.
Co do tłoczków nie były spłaszczone ale pod naciskiem nowe były bardzie twarde.
Wymiana przebiegła bez większych problemów - wszystko skręcane kluczem dynamometrycznym z należytą starannością.
Efekty po wymianie, jak na razie nie czuć w ogóle zmiany zmiany z 3 na 2 z czego jestem bardzo zadowolony.
Zmiany pozostałych biegów bardzo dobre, czyli bez zmian.
Polecam wszystkim wymianę olej ZF - trzeba tylko uważać jaki jest zalany ( są trzy typy ).
Co do zmiany softu i adaptacji.
Zmiany soft nie robiłem i nie mam zamiaru robić.
Zastanawiam się tylko nad skasowaniem adaptacji i jazdą adaptacyjną skoro skrzynia bardzo dobrze pracuje.
A więc tak, postanowiłem wymienić olej w 6hp19, raczej nie był wymieniany od nowości - kolor był już dość ciemny. Przy okazji zrobiłem małą regenerację mechatronika.
Do wymiany poszło:
około 6-7 litrów oleju zf lifeguard 8
uszczelka miski
uszczelka korka wlewu
korek spustowy
filtr oleju
okular - element uszczelniający między mechatronikiem a skrzynią
płyta separacyjna
6 tłoczków mechatronika
Wszystkie części jakie użyłem to ori albo ZF.
Cała operacja zajęła mi około 6 godzin.
Co do tłoczków nie były spłaszczone ale pod naciskiem nowe były bardzie twarde.
Wymiana przebiegła bez większych problemów - wszystko skręcane kluczem dynamometrycznym z należytą starannością.
Efekty po wymianie, jak na razie nie czuć w ogóle zmiany zmiany z 3 na 2 z czego jestem bardzo zadowolony.
Zmiany pozostałych biegów bardzo dobre, czyli bez zmian.
Polecam wszystkim wymianę olej ZF - trzeba tylko uważać jaki jest zalany ( są trzy typy ).
Co do zmiany softu i adaptacji.
Zmiany soft nie robiłem i nie mam zamiaru robić.
Zastanawiam się tylko nad skasowaniem adaptacji i jazdą adaptacyjną skoro skrzynia bardzo dobrze pracuje.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Koledzy proszę o podpowiedź. U mnie w audi (jak w opisie obok) nie mam żadnych oznak uszkodzenia czy nieprawidłowego działania tipa. jednakże w ostatni weekend kontrolnie sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i niestety okazało się, że jest go za mało. I teraz pytanie czy mogę dolać oleju, żeby wyrównać poziom?? Zbieram się do całkowitej wymiany oliwy, ale chwilowo jak to bywa brak zasobów finansowych...
Dzwoniłem do ASO, podałem nr VIN i powiedzieli mi, że olej wskazany do mojego tipa to olej o nr. G060162A2. Cena w ASO 252zł.
Znalazłem w Legionowie sklep, gdzie mają taki olej pod nazwą ZF LIFEGUARD FLUID o oznaczeniu i 6 i 8 za ok 100zł/L. Pani w sklepie powiedziała, że mógłbym zalać i jeden i drugi, ale to przy całkowitej wymianie oleju... A czy dolać mogę którykolwiek?? Powiedziała, że raczej nie...
Co w takiej sytuacji zrobić? Chyba szkoda skrzyni jeżdżąc bez wymaganego stanu oleju...
Dzwoniłem do ASO, podałem nr VIN i powiedzieli mi, że olej wskazany do mojego tipa to olej o nr. G060162A2. Cena w ASO 252zł.
Znalazłem w Legionowie sklep, gdzie mają taki olej pod nazwą ZF LIFEGUARD FLUID o oznaczeniu i 6 i 8 za ok 100zł/L. Pani w sklepie powiedziała, że mógłbym zalać i jeden i drugi, ale to przy całkowitej wymianie oleju... A czy dolać mogę którykolwiek?? Powiedziała, że raczej nie...
Co w takiej sytuacji zrobić? Chyba szkoda skrzyni jeżdżąc bez wymaganego stanu oleju...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Dolewać możesz tylko taki olej, jak tam był zalany... tak ja uważam... przy zmianie wybierz najnowszy. Do tego zalecana jest zmiana oprogramowania i adaptacja bazowa.Jigitt pisze:Co w takiej sytuacji zrobić?
W obecnej sytuacji możesz spróbować rozpoznać olej po kolorze:
ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)
Jeśli kupisz taki, jak tam był, to można oczywiście dolać bez przeszkód...
Najlepiej jak zlejesz jeszcze z kieliszek oleju i będziesz widział jaki masz kolor.Jigitt pisze:Koledzy proszę o podpowiedź. U mnie w audi (jak w opisie obok) nie mam żadnych oznak uszkodzenia czy nieprawidłowego działania tipa. jednakże w ostatni weekend kontrolnie sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i niestety okazało się, że jest go za mało. I teraz pytanie czy mogę dolać oleju, żeby wyrównać poziom?? Zbieram się do całkowitej wymiany oliwy, ale chwilowo jak to bywa brak zasobów finansowych...
Dzwoniłem do ASO, podałem nr VIN i powiedzieli mi, że olej wskazany do mojego tipa to olej o nr. G060162A2. Cena w ASO 252zł.
Znalazłem w Legionowie sklep, gdzie mają taki olej pod nazwą ZF LIFEGUARD FLUID o oznaczeniu i 6 i 8 za ok 100zł/L. Pani w sklepie powiedziała, że mógłbym zalać i jeden i drugi, ale to przy całkowitej wymianie oleju... A czy dolać mogę którykolwiek?? Powiedziała, że raczej nie...
Co w takiej sytuacji zrobić? Chyba szkoda skrzyni jeżdżąc bez wymaganego stanu oleju...
G060162A2 to ZF lifeguard 8 zielony ty masz trochę starszą skrzynię wiec raczej masz Zf lifeguard 6.
Przy jakiej temperaturze olej się nie przelewał
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga