Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AWT 1.8t 150 KM] Prawidłowe obroty po rozruchu ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

[AWT 1.8t 150 KM] Prawidłowe obroty po rozruchu ?

Post autor: Lechoooo » 11 lip 2014, 23:49

Witam Wszystkich , od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C5 1.8t 150KM sedan i jest to moj pierwszy temat takze prosze o wyrozumialosc.

Problem polega na tym, ze po pierwszym rozruchu silnik wpada w wibracje, drgania ktore są odczuwalne nawet w srodku auta a obroty wynosza 1200, po uplywie 2-3 minut jak sie troche nagrzeje obroty spadaja do 900 i wszystko jest ok.

Powiedzcie co to moze znaczyc ? Czy to moze byc wina ktoregos czujnika ?

Z gory wielkie dzieki za wszystkie opinie. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 12 lip 2014, 00:04

Próbowałeś sczytać błędy? Na moje oko możesz mieć uszkodzoną przepłwkę. Ale bez logów to jest tylko gdybanie <okok>
Lektor.

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 12 lip 2014, 00:13

Nie, jeszcze nie, bede mial mozliwosc podłaczenia pod komp. dopiero za jakies 3 tygodnie;;/

Dodam, ze po tym co opisałem, czyli jak juz złapie 900, troche pochodzi i sie go zgasi, nastepnie chwile odczeka i znowu zapali to juz normalnie chodzi, równo i cicho bez zadnych drgań, podczas jazdy tez nie ma zadnych problemów, takze niebardzo wiem gdzie szukac przyczyny;/

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 12 lip 2014, 11:39

Bez sprawdzenia vagiem trudno coś doradzić, zaraz po rozruchu uruchamiany jest system dodatkowego powietrza sai i być może on powoduje problemy ale bez podłaczenia kompa to nie ma sensu grzebać.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 12 lip 2014, 16:59

to jednak cos jest nietak, ciulowo bo ja mialem jeszcze nadzieje ze AWT moze tak pracuje...

Łukasz13 - widze ze tez masz taki silnik ale zagazowany ( u mnie LPG w planach), ale to chyba nie ma znaczenia...
Jak jest u Ciebie po porannym rozruchu ?? Od razu masz około 900 i tak trzyma ?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 12 lip 2014, 18:11

To ze obr. po odpaleniu wskakują na 1200 to normalne i tak ma być, a że chodzi nierówno i wibruje to coś nie tak, czy po odpaleniu rano załancza ci się pompa sai? słychac wtedy takie buczenie jakby odkurzacza z pod maski
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 13 lip 2014, 14:22

Łukaszu troche mnie uspokoiles jesli chodzi o te obroty, natomiast po odpaleniu nie slychac żadnego buczenia, klekotania, stukania itp. Są jedynie te drgania.
Wczoraj dla pewnosci sprawdzone cewki wszystkie po kolei, wydaja sie byc ok.

Dzisiaj rano po odpaleniu wszedl na 1200 i te drgania trwały troche krocej okolo minuty i pozniej juz wszystko było ok.

Ktos jeszcze moze spotkał sie z takim zachowaniem silnika, czekam na opinie, pozdr

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 lip 2014, 14:54

A co sie dzieje jak obroty juz spadna i na ty podniesiesz je do tych 1200? Drga?

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 14 lip 2014, 21:54

schiller pisze:A co sie dzieje jak obroty juz spadna i na ty podniesiesz je do tych 1200? Drga?
Nie, juz wtedy nie drga, jest wszystko ok.
A teraz jak postał 20h w garazu i zapaliłem to obroty byly jak dotychczas 1200 i drgania, po około minucie zeszły na około 1100 i juz przestało drgać i bylo wszystko ok.

Mozna cos jeszcze sprawdzić ? Narazie nie mam mozliwosci podpiecia pod komp., czy narazie sie niczego nie czepiac ?

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 15 lip 2014, 11:40

jak jest zimny silnik i przcuje na ssaniu to nie jest taki elastyczny jak cieply czasami nawet wydobywa sie jakis dziwny dzwiek z niego ale tylko przez chwile potem wszystko jest ok , co do sai to u mnie tez go nie slychac a jak juz to bardzo rzadko , u mnie to samo rano 1200 potem kolo 900 trzyma to norma , wez sprawdz jak cieply jest silnik daj te 1200 i zobacz manualnie czy bedzie cos slychac , mi kiedys tez terkotalo przez chwile ale u mnie byl smok zawalony i dlatego po czyszczeniu smoka ok

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 15 lip 2014, 22:10

jak juz napisalem wczesniej - jak juz zejdzie na 900 i sie uspokoi, troche pochodzi a pozniej wejde na 1200 1300 itd to nic sie nie dzieje, równo chodzi i nie ma drgań.

W czym jeszcze mozna szukac przyczyny tych wibracji trwajacych okolo minuty w zakresie 1200 1100-1000 obrotów po rozruchu?

O co chodzi z tym "smokiem" ?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 22 lip 2014, 08:47

Nie wiem jak w AWT z obrotami po rozruchu, ale u mnie w AEB "ssanie" w zassssssssadzie jest nikłe - delikatnie koło 1000 przez dosłownie chwilke i 850. Nawet zimą nie mam żadnego 1200 :)

O smoka chodziło zapewnie o króciec pompy olejowej , który sławetnie się zabija syfem.

Z drganiami, kiedyś spotkałem się z tym, że podczas pracy na zimnym silniku (nie pamietam co to za auto było) czyli nassaniu silnik trzepało jak paralite... okazało sie ze az do czasu rozgrzania 1 pierścień uszczelniający na którymś z tłoków przepuszczał i trzepało motorem. Po rozgrzaniu laleczka gdyż sie rozszerzał. Po wymianie uspokoiło się. Ale sadze , ze to nie to w tym wypadku.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 30 sie 2014, 23:21

problem rozwiązany :) wystarczylo wymienic jeden wezyk i jak reka odjął :) koszt 55 zł w ASO , jest on zaznaczony na zdjeciach w tym temacie viewtopic.php?t=1297 pozdrawiam ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga