[AWT 1.8t 150 KM] Prawidłowe obroty po rozruchu ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
[AWT 1.8t 150 KM] Prawidłowe obroty po rozruchu ?
Witam Wszystkich , od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C5 1.8t 150KM sedan i jest to moj pierwszy temat takze prosze o wyrozumialosc.
Problem polega na tym, ze po pierwszym rozruchu silnik wpada w wibracje, drgania ktore są odczuwalne nawet w srodku auta a obroty wynosza 1200, po uplywie 2-3 minut jak sie troche nagrzeje obroty spadaja do 900 i wszystko jest ok.
Powiedzcie co to moze znaczyc ? Czy to moze byc wina ktoregos czujnika ?
Z gory wielkie dzieki za wszystkie opinie. pozdrawiam
Problem polega na tym, ze po pierwszym rozruchu silnik wpada w wibracje, drgania ktore są odczuwalne nawet w srodku auta a obroty wynosza 1200, po uplywie 2-3 minut jak sie troche nagrzeje obroty spadaja do 900 i wszystko jest ok.
Powiedzcie co to moze znaczyc ? Czy to moze byc wina ktoregos czujnika ?
Z gory wielkie dzieki za wszystkie opinie. pozdrawiam
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie, jeszcze nie, bede mial mozliwosc podłaczenia pod komp. dopiero za jakies 3 tygodnie;;/
Dodam, ze po tym co opisałem, czyli jak juz złapie 900, troche pochodzi i sie go zgasi, nastepnie chwile odczeka i znowu zapali to juz normalnie chodzi, równo i cicho bez zadnych drgań, podczas jazdy tez nie ma zadnych problemów, takze niebardzo wiem gdzie szukac przyczyny;/
Dodam, ze po tym co opisałem, czyli jak juz złapie 900, troche pochodzi i sie go zgasi, nastepnie chwile odczeka i znowu zapali to juz normalnie chodzi, równo i cicho bez zadnych drgań, podczas jazdy tez nie ma zadnych problemów, takze niebardzo wiem gdzie szukac przyczyny;/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Łukaszu troche mnie uspokoiles jesli chodzi o te obroty, natomiast po odpaleniu nie slychac żadnego buczenia, klekotania, stukania itp. Są jedynie te drgania.
Wczoraj dla pewnosci sprawdzone cewki wszystkie po kolei, wydaja sie byc ok.
Dzisiaj rano po odpaleniu wszedl na 1200 i te drgania trwały troche krocej okolo minuty i pozniej juz wszystko było ok.
Ktos jeszcze moze spotkał sie z takim zachowaniem silnika, czekam na opinie, pozdr
Wczoraj dla pewnosci sprawdzone cewki wszystkie po kolei, wydaja sie byc ok.
Dzisiaj rano po odpaleniu wszedl na 1200 i te drgania trwały troche krocej okolo minuty i pozniej juz wszystko było ok.
Ktos jeszcze moze spotkał sie z takim zachowaniem silnika, czekam na opinie, pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie, juz wtedy nie drga, jest wszystko ok.schiller pisze:A co sie dzieje jak obroty juz spadna i na ty podniesiesz je do tych 1200? Drga?
A teraz jak postał 20h w garazu i zapaliłem to obroty byly jak dotychczas 1200 i drgania, po około minucie zeszły na około 1100 i juz przestało drgać i bylo wszystko ok.
Mozna cos jeszcze sprawdzić ? Narazie nie mam mozliwosci podpiecia pod komp., czy narazie sie niczego nie czepiac ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
jak jest zimny silnik i przcuje na ssaniu to nie jest taki elastyczny jak cieply czasami nawet wydobywa sie jakis dziwny dzwiek z niego ale tylko przez chwile potem wszystko jest ok , co do sai to u mnie tez go nie slychac a jak juz to bardzo rzadko , u mnie to samo rano 1200 potem kolo 900 trzyma to norma , wez sprawdz jak cieply jest silnik daj te 1200 i zobacz manualnie czy bedzie cos slychac , mi kiedys tez terkotalo przez chwile ale u mnie byl smok zawalony i dlatego po czyszczeniu smoka ok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
jak juz napisalem wczesniej - jak juz zejdzie na 900 i sie uspokoi, troche pochodzi a pozniej wejde na 1200 1300 itd to nic sie nie dzieje, równo chodzi i nie ma drgań.
W czym jeszcze mozna szukac przyczyny tych wibracji trwajacych okolo minuty w zakresie 1200 1100-1000 obrotów po rozruchu?
O co chodzi z tym "smokiem" ?
W czym jeszcze mozna szukac przyczyny tych wibracji trwajacych okolo minuty w zakresie 1200 1100-1000 obrotów po rozruchu?
O co chodzi z tym "smokiem" ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Nie wiem jak w AWT z obrotami po rozruchu, ale u mnie w AEB "ssanie" w zassssssssadzie jest nikłe - delikatnie koło 1000 przez dosłownie chwilke i 850. Nawet zimą nie mam żadnego 1200
O smoka chodziło zapewnie o króciec pompy olejowej , który sławetnie się zabija syfem.
Z drganiami, kiedyś spotkałem się z tym, że podczas pracy na zimnym silniku (nie pamietam co to za auto było) czyli nassaniu silnik trzepało jak paralite... okazało sie ze az do czasu rozgrzania 1 pierścień uszczelniający na którymś z tłoków przepuszczał i trzepało motorem. Po rozgrzaniu laleczka gdyż sie rozszerzał. Po wymianie uspokoiło się. Ale sadze , ze to nie to w tym wypadku.
O smoka chodziło zapewnie o króciec pompy olejowej , który sławetnie się zabija syfem.
Z drganiami, kiedyś spotkałem się z tym, że podczas pracy na zimnym silniku (nie pamietam co to za auto było) czyli nassaniu silnik trzepało jak paralite... okazało sie ze az do czasu rozgrzania 1 pierścień uszczelniający na którymś z tłoków przepuszczał i trzepało motorem. Po rozgrzaniu laleczka gdyż sie rozszerzał. Po wymianie uspokoiło się. Ale sadze , ze to nie to w tym wypadku.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
problem rozwiązany wystarczylo wymienic jeden wezyk i jak reka odjął koszt 55 zł w ASO , jest on zaznaczony na zdjeciach w tym temacie viewtopic.php?t=1297 pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga