Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3.0 TDI słabe wyniki na hamownii

Silniki wysokoprężne
szwaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2013, 21:31
Lokalizacja: Wronki

3.0 TDI słabe wyniki na hamownii

Post autor: szwaku » 28 cze 2014, 18:18

Witam. Ostatnio postanowiłem podnieść moc w moim audi i udałem się do firmy która się tym zajmuje.
Po zhamowaniu auta okazało się że ma tylko 198KM a powinien mieć 224KM po korekcie ma 250. Pan z warsztatu powiedział że to przez wtryski i jak je wymienię to konie wrócą.
sprawdzałem wtryski VCDSem i niby nie jest z nimi źle.
Może wiecie co może mieć jeszcze wpływ na ten wynik, wykres z hamownii i logi wtrysków wstawię później bo nie mam teraz do nich dostępu.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 cze 2014, 19:15

Wtryski - raczej miałbyś jakieś objawy ich zużycia raczej nikt nie narzekał z ich powodu na brak mocy raczej zacinanie przy odpalaniu i kopcenie. Problem ze skrzynią czy sprzęgłem, turbosprężarka, filtr FAP/DPF o ile występuje ale chyba raczej nie... dużo opcji...

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 28 cze 2014, 20:06

Ostatnio wymienialem przepustnice rozklekotala sie standardowo zabki starte ale jak padla odrazu 20kucy ucieklo ale wyskoczyl check zgadzam sie z kolega ze wtryski to raczej nie powoduja takiej utraty kucy.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 28 cze 2014, 20:44

szwaku pisze:powinien mieć 224KM
Tyle to pewnie miał jak był nowy , chociaż nawet nowe silniki nie zawsze legitymują się deklarowaną mocą .
Utrata mocy ok 25KM przy 10 letnim silniku diesla to raczej normalne w zależności od serwisowania pojazdu , przebiegu , stanu wtrysków , turbiny , jakości paliwa i wielu innych czynników .
AUDI - Przewaga dzięki technice

szwaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2013, 21:31
Lokalizacja: Wronki

Post autor: szwaku » 29 cze 2014, 13:22

Gość u którego robiłem chipa mówił że to najsłabsze 3.0 jakie robił, pokazywał mi nawet wykresy innych samochodów z tym silnikiem jakie robił i najsłabszy miał 212KM.
Żadne błędy silnika nie wyskakują, raz miałem jakiś czas temu jakiś błąd przepływomierza ale po wykasowaniu nie wrócił. Turbina daje dobre ciśnienie.
I jeszcze podczas hamowania auta silnik się trochę za mocno nagrzewał.

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 10 lip 2014, 20:45

po pierwsze co za tuner podniósł moc jezeli z serii wyszlo niecałe 200 :shock:
a sprawdzanie wtrysków vcds em jest nie wiarodajne bo sprawdzasz wtrysk a nie jego koncówke
mi tunerzy doradzali wymiane wtrysków przed mapą jezeli chcem autem polatac bez remontu silnika
wymieniłem przed chipem wyszło 223,7 po 285 <radocha> <radocha>
auto lat 9 nalatane 272 kk

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 11 lip 2014, 18:17

Jaceny, No nie zgodzę się.

2.5TDI 180 koni i na hamowni 178 koni z przebiegiem 250 tys a może i większym. ten awaryjny 2.5...
Audycja, wasze Diesle mają przepustnice?

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 11 lip 2014, 20:04

mas0n, Jakoś na twoim filmiku pomiaru nie widać ?? Pisać każdy może ile to mu wyszło na hamowni .
Oczywiście odpowiednio zadbane silniki potrafią mieć znikomą utratę mocy / momentu .
AUDI - Przewaga dzięki technice

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 11 lip 2014, 20:58

Jaceny, Bo wyniki mi się nie ostały :P
Nie moje auto tylko kolegi. nie bardzo o nie dbał. Ale z opinii z np. forum A4 wynika że one za nowości wykazywały sporo większą mocą niż 180, dlatego spadki w rzeczywistości większe. Czy to prawda? nie wiem, ale na testach innych nowszych audi wychodziły większe moce
np.

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 13 lip 2014, 20:24

Czasami jak czytam takie rzeczy <glupek> To nie polonez, ze po 30 tys miał odczuwalne utraty mocy, a po 80 nadawał sie do kapitalki.
Ten tuner to niezły szpec, wazne że kase przytulił za remap, a dalej niech sie nawet motor rozleci. Sugeruje wymiane wtrysków, a mimo to pcha podkrecony soft. Kazdy szanujacy sie tuner zrobi diagnostyke silnika i przy tak duzym spadku albo bedzie doszukiwał sie przyczyn utraty mocy, albo nie podejmie sie pisania mapy. To ni ejest tak, że wcieło 25 KM i gość tego nie zauwazył, jezeli rzeczywiscie wtryski juz leja to nie z dnia na dzien i zauwazymy spadek mocy od razu tylko jest to długoczasowa bądź dużokilometrowa usterka, wiec w przeciagu kilku miesiecy nie odczujemy takiego spadku mocy. Jeszcze jedno na koniec VCDS em to sobie mozemy sprawdzić......., ale nie to czy wtryski leja czy nie.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

krzysiek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: krzysiek29 » 14 lip 2014, 07:59

bosniak_sg pisze:Czasami jak czytam takie rzeczy <glupek> To nie polonez, ze po 30 tys miał odczuwalne utraty mocy, a po 80 nadawał sie do kapitalki.
Ten tuner to niezły szpec, wazne że kase przytulił za remap, a dalej niech sie nawet motor rozleci. Sugeruje wymiane wtrysków, a mimo to pcha podkrecony soft. Kazdy szanujacy sie tuner zrobi diagnostyke silnika i przy tak duzym spadku albo bedzie doszukiwał sie przyczyn utraty mocy, albo nie podejmie sie pisania mapy. To ni ejest tak, że wcieło 25 KM i gość tego nie zauwazył, jezeli rzeczywiscie wtryski juz leja to nie z dnia na dzien i zauwazymy spadek mocy od razu tylko jest to długoczasowa bądź dużokilometrowa usterka, wiec w przeciagu kilku miesiecy nie odczujemy takiego spadku mocy. Jeszcze jedno na koniec VCDS em to sobie mozemy sprawdzić......., ale nie to czy wtryski leja czy nie.
100% racji ; jak robiłem 2.0 TDI 170KM na pompowtryskach to na hamowni wyszło 160km i tuner określił, takie coś to jest "jeszcze w normie tego silnika " ale gdyby wyszło poniżej 150KM to trzeba by wtryski sprawdzić. Po chipie wyszło 195KM.
pozdrawiam
Krzysiek

kawecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 lis 2012, 17:08
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kawecki » 17 lip 2014, 22:58

Mój ma 9 lat i na hamowni 238 km pokazał i 480 NM, a po Programie 288 i 550 NM

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 lip 2014, 22:52

kawecki pisze:Mój ma 9 lat i na hamowni 238 km pokazał i 480 NM, a po Programie 288 i 550 NM
wiecej niz seria o 14 kucy czemu??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja