Witam,
silnik 1.9TDI, AVF i pytanie czy mam uszkodzoną wiskozę? Objawy:
- jak silnik zimny wyłączony, wyczuwalny lekki opór na wentylatorze
- jak silnik zagrzany wyłączony, praktycznie zero oporu na wentylatorze - kręci się jeszcze przez kilka/naście sekund po wyłączeniu silnika
- wskazówka temperatury podnosi się normalnie do pionu i ani drgnie, potem podnosi się temp. oleju - czyli jak normalnie od lat
- NIGDY (albo od niepamiętnych czasów) nie widziałem/słyszałem, żeby wisko weszło na wysokie obroty - spodziewałbym się, że będzie wtedy hałasować głośniej niż silnik, ale nic takiego nie ma miejsca nawet przy pałowaniu silnika na 3500 obr./min przez ok.10 minut (zamknięta maska, osłona od spodu założona, oczywiście na POSTOJU, temperatura na zewnątrz >23o)
Co o tym sądzicie? Wiskoza do wymiany? A jeśli tak to na jaką - BEHR HELLA?
[A6 C5 1.9TDI AVF] Wisko do wymiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
u mnie tez jeszcze nigdy nie wlaczyl sie "2-gi bieg" i moge ja zatrzymac:P, nigdy sie jeszcze nie zagrzal, temp lapie dosc szybko jak na diesla, wiec nie ruszam bo uwazam ze chodzi prawidlowo. Moj kolega cos grzebal z wiskoza i teraz jak na luzie doda gazu to slychac jakby jakis odrzutowiec lecial taka jest glosna;/