[ BMK 3.0 224 KM] Powrót braku mocy, 3,0tdi. Nastawnik turbo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[ BMK 3.0 224 KM] Powrót braku mocy, 3,0tdi. Nastawnik turbo
Witam,
w październiku 2013 wymieniałem nastawnik turbo na nowy.
Dziś robiłem trasę 200 km i auto traciło moc.
Po trasie bez kompa odczytałem błędy ELM'em, a po powrocie vasem i vcdsem
Myślicie że to znowu nastawnik, czy może klapy kolektora, egr?
Błędy:
VCDS - P3135, P3348, P0235,
ELM - P0299, P0046, P0401, P2008
VAS - P3348
vcds
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 401 L HW: 4F0 907 401 A
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0020
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 25411716EC410B36C75-8070
3 Faults Found:
19591 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 54.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.45 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 97.2°C
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 004 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 4179 /min
Torque: 440.7 Nm
Speed: 185.9 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.60 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2121.6 mbar
16619 - Boost Pressure
P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2436 /min
Torque: 312.0 Nm
Speed: 126.6 km/h
Absolute Pres.: 2203.2 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar
Mass Air / Rev.: 552.3 mg/str
Temperature: 28.8°C
Duty Cycle: 58.8 %
w październiku 2013 wymieniałem nastawnik turbo na nowy.
Dziś robiłem trasę 200 km i auto traciło moc.
Po trasie bez kompa odczytałem błędy ELM'em, a po powrocie vasem i vcdsem
Myślicie że to znowu nastawnik, czy może klapy kolektora, egr?
Błędy:
VCDS - P3135, P3348, P0235,
ELM - P0299, P0046, P0401, P2008
VAS - P3348
vcds
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 401 L HW: 4F0 907 401 A
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0020
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 25411716EC410B36C75-8070
3 Faults Found:
19591 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 54.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.45 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 97.2°C
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 004 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 4179 /min
Torque: 440.7 Nm
Speed: 185.9 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.60 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2121.6 mbar
16619 - Boost Pressure
P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2436 /min
Torque: 312.0 Nm
Speed: 126.6 km/h
Absolute Pres.: 2203.2 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar
Mass Air / Rev.: 552.3 mg/str
Temperature: 28.8°C
Duty Cycle: 58.8 %
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
kamil666, Nie chce cie martwic ale masz problem z obydwoma przypadkamikamil666 pisze:Myślicie że to znowu nastawnik, czy może klapy kolektora, egr?
dobrze znany nam i tobie tez dotyczy nastawnika turbokamil666 pisze:19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
ten dotyczy kolektorow/mieszankikamil666 pisze:19591 - Intake Manifold Runner Control
Radze uderzyc na gwarancje z tym nastawnikiem ale bardziej sklanialbym sie ku temu ze geometria w twojej turbinie umiera , wiec mozesz czasowo zakamuflowac problem czyszczac ja...
Dlatego wlasnie ja polecam wymiane kompletnej turbiny na fabrycznie nowa / nie regenerowana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zobaczymy,
mam na to gwarancję niech się teraz martwią.
Pewnie po niedzieli auto pójdzie do serwisu i niech sprawdzają.
ELM może przekłamywać i pokazywać głupoty.
VAS mówi o nastawniku.
Ale to co myślisz że egr albo klapy??
A może klapy czy egr powodują przeładowanie turbo, a później wyskakuje błąd nastawnika. Przyczyna może jest właśnie gdzieś indziej.
mam na to gwarancję niech się teraz martwią.
Pewnie po niedzieli auto pójdzie do serwisu i niech sprawdzają.
ELM może przekłamywać i pokazywać głupoty.
VAS mówi o nastawniku.
Ale to co myślisz że egr albo klapy??
A może klapy czy egr powodują przeładowanie turbo, a później wyskakuje błąd nastawnika. Przyczyna może jest właśnie gdzieś indziej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Co do kolektora/egr rnie chce rzucac swlow na wiat bo mozna gleboko siegac ale co do bledu nastawnika - turbo w tym silniku nie jest "przeladowywane" jest sterowane elektrycznie w zakresach 20-80 i blad twoj wyraznie mowi ze jest problem z nastawnikiem vtg i nie powoduje go problem z klapami czy egr a jego fizyczna nie sprawnosc ktora moze spowodowac albo przycinajaca sie geometria w turbinie albo jego fizyczne uszkodzenie/przegrzanie nic wiecej nieda sie napisac ani pomoc tobiekamil666 pisze:Zobaczymy,
mam na to gwarancję niech się teraz martwią.
Pewnie po niedzieli auto pójdzie do serwisu i niech sprawdzają.
ELM może przekłamywać i pokazywać głupoty.
VAS mówi o nastawniku.
Ale to co myślisz że egr albo klapy??
A może klapy czy egr powodują przeładowanie turbo, a później wyskakuje błąd nastawnika. Przyczyna może jest właśnie gdzieś indziej.
Jedz do serwisu gdzie robiles samochod i nie przedstawiaj im bledu zwiazanego z kolektorami bo beda szli twoim tropem a ciebie interesuje konkretnie blad nastawnika turbo ktory byl wymieniany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
AZserwis pisał o przypadku kiedy wymienili nastawnik, gość tego samego dnia pojechał na testy na autostradę i nastawnik się wysypał.
U mnie trochę podziałał, teraz znowu objawia się przy wyższych prędkościach. Nie wiem jak przy załadowanym aucie - 5 osób i ew. bagaż. 2 miesiące temu byłem w górach 5 osób i full bagażnik i nie było problemu, przed wymiana 5 osób i jak się chciało przyspieszyć ostrzej przy 120-130 km/h to nie było mocy.
To czekam ew. na jakieś uwagi, dla mnie też jest problem znowu z nastawnikiem
Czyli pewnie znowu wymiana i ew. demontaż turbo do czyszczenia zmiennej geometrii. Może i czyszczenie egr ? zobaczymy, ja dam znać.
U mnie trochę podziałał, teraz znowu objawia się przy wyższych prędkościach. Nie wiem jak przy załadowanym aucie - 5 osób i ew. bagaż. 2 miesiące temu byłem w górach 5 osób i full bagażnik i nie było problemu, przed wymiana 5 osób i jak się chciało przyspieszyć ostrzej przy 120-130 km/h to nie było mocy.
To czekam ew. na jakieś uwagi, dla mnie też jest problem znowu z nastawnikiem
Czyli pewnie znowu wymiana i ew. demontaż turbo do czyszczenia zmiennej geometrii. Może i czyszczenie egr ? zobaczymy, ja dam znać.
Panowie podłączę się pod temat. Mechanik stwierdził problem z nastawnikiem turbo i powiedział ( jest pracownikiem serwisu ) że samego nastawnika nie powinno się wymieniać ( wg. informacji z komputera w serwisie ) tylko komplet z turbiną. Zastanawiam się czy szukać kompletu ( nastawnik + turbo ) czy zmienić mechanika. Jeżeli chodzi o turbo to macie jakieś sprawdzone namiary na ludzi którzy handlują turbinami Lepiej nową czy używkę Nowa w serwisie ponad 7K
Auto: A6C6 2004 3.0 TDI
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdro
Auto: A6C6 2004 3.0 TDI
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdro
Miej w*****ane a będzie ci dane
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lepiej kupić nastawnik i za max 1500zł masz ogarnięte.
Nowe turbo poza serwisem ok 3500 zł, a używki nie kupuj
Tak jest w ASO w naszych początkowych produkcjach nie mają zamiennika tzn. samego nastawnika, ale robi się i jest to możliwe ja jestem przykładem jak i paru kolegów z forum.
U mnie chyba przewód od odmy, mam wymieniony był nieszczelny/pęknięty zobaczymy. Póki co auto śmiga.
Nastawnik na sucho tzn. na postoju wykonuje właściwe ruchy i nie zacina się geometria, ta chodzi b.ładnie.
Nowe turbo poza serwisem ok 3500 zł, a używki nie kupuj
Tak jest w ASO w naszych początkowych produkcjach nie mają zamiennika tzn. samego nastawnika, ale robi się i jest to możliwe ja jestem przykładem jak i paru kolegów z forum.
U mnie chyba przewód od odmy, mam wymieniony był nieszczelny/pęknięty zobaczymy. Póki co auto śmiga.
Nastawnik na sucho tzn. na postoju wykonuje właściwe ruchy i nie zacina się geometria, ta chodzi b.ładnie.
No tak jest opcja kupna samego nastawnika ale jak wygląda kwestia programowania Jak tą sprawę ogarnąłeś konkretnie Z tego co mi wiadomo to trzeba zaprogramować nastawnik pod turbo czym zajmuje się serwis a skoro w serwisie nie robią tego przy modelu z 2004r. to koło się zamyka
Miej w*****ane a będzie ci dane
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga