Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Powrót braku mocy, 3,0tdi. Nastawnik turbo

Silniki wysokoprężne
kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ BMK 3.0 224 KM] Powrót braku mocy, 3,0tdi. Nastawnik turbo

Post autor: kamil666 » 07 cze 2014, 22:26

Witam,
w październiku 2013 wymieniałem nastawnik turbo na nowy.
Dziś robiłem trasę 200 km i auto traciło moc.
Po trasie bez kompa odczytałem błędy ELM'em, a po powrocie vasem i vcdsem

Myślicie że to znowu nastawnik, czy może klapy kolektora, egr?

Błędy:
VCDS - P3135, P3348, P0235,
ELM - P0299, P0046, P0401, P2008
VAS - P3348

Obrazek
Obrazek
Obrazek

vcds
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 401 L HW: 4F0 907 401 A
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0020
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 25411716EC410B36C75-8070

3 Faults Found:
19591 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 54.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.45 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 97.2°C

19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 004 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 4179 /min
Torque: 440.7 Nm
Speed: 185.9 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.60 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2254.2 mbar
Absolute Pres.: 2121.6 mbar

16619 - Boost Pressure
P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2436 /min
Torque: 312.0 Nm
Speed: 126.6 km/h
Absolute Pres.: 2203.2 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar
Mass Air / Rev.: 552.3 mg/str
Temperature: 28.8°C
Duty Cycle: 58.8 %

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 07 cze 2014, 22:59

kamil666 pisze:Myślicie że to znowu nastawnik, czy może klapy kolektora, egr?
kamil666, Nie chce cie martwic ale masz problem z obydwoma przypadkami
kamil666 pisze:19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
dobrze znany nam i tobie tez dotyczy nastawnika turbo
kamil666 pisze:19591 - Intake Manifold Runner Control
ten dotyczy kolektorow/mieszanki

Radze uderzyc na gwarancje z tym nastawnikiem ale bardziej sklanialbym sie ku temu ze geometria w twojej turbinie umiera , wiec mozesz czasowo zakamuflowac problem czyszczac ja...

Dlatego wlasnie ja polecam wymiane kompletnej turbiny na fabrycznie nowa / nie regenerowana

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 07 cze 2014, 23:05

Zobaczymy,
mam na to gwarancję niech się teraz martwią.
Pewnie po niedzieli auto pójdzie do serwisu i niech sprawdzają.

ELM może przekłamywać i pokazywać głupoty.
VAS mówi o nastawniku.

Ale to co myślisz że egr albo klapy??
A może klapy czy egr powodują przeładowanie turbo, a później wyskakuje błąd nastawnika. Przyczyna może jest właśnie gdzieś indziej.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 08 cze 2014, 00:15

kamil666 pisze:Zobaczymy,
mam na to gwarancję niech się teraz martwią.
Pewnie po niedzieli auto pójdzie do serwisu i niech sprawdzają.

ELM może przekłamywać i pokazywać głupoty.
VAS mówi o nastawniku.

Ale to co myślisz że egr albo klapy??
A może klapy czy egr powodują przeładowanie turbo, a później wyskakuje błąd nastawnika. Przyczyna może jest właśnie gdzieś indziej.
Co do kolektora/egr rnie chce rzucac swlow na wiat bo mozna gleboko siegac ale co do bledu nastawnika - turbo w tym silniku nie jest "przeladowywane" jest sterowane elektrycznie w zakresach 20-80 i blad twoj wyraznie mowi ze jest problem z nastawnikiem vtg i nie powoduje go problem z klapami czy egr a jego fizyczna nie sprawnosc ktora moze spowodowac albo przycinajaca sie geometria w turbinie albo jego fizyczne uszkodzenie/przegrzanie nic wiecej nieda sie napisac ani pomoc tobie

Jedz do serwisu gdzie robiles samochod i nie przedstawiaj im bledu zwiazanego z kolektorami bo beda szli twoim tropem a ciebie interesuje konkretnie blad nastawnika turbo ktory byl wymieniany

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 08 cze 2014, 00:20

AZserwis pisał o przypadku kiedy wymienili nastawnik, gość tego samego dnia pojechał na testy na autostradę i nastawnik się wysypał.
U mnie trochę podziałał, teraz znowu objawia się przy wyższych prędkościach. Nie wiem jak przy załadowanym aucie - 5 osób i ew. bagaż. 2 miesiące temu byłem w górach 5 osób i full bagażnik i nie było problemu, przed wymiana 5 osób i jak się chciało przyspieszyć ostrzej przy 120-130 km/h to nie było mocy.

To czekam ew. na jakieś uwagi, dla mnie też jest problem znowu z nastawnikiem
Czyli pewnie znowu wymiana i ew. demontaż turbo do czyszczenia zmiennej geometrii. Może i czyszczenie egr ? zobaczymy, ja dam znać.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 08 cze 2014, 00:25

kamil666 pisze:Speed: 185.9 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
jechales 185 gdy blad wyskoczyl? nastawnik wyskoczyl poza zakres

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 08 cze 2014, 08:24

Jechałem cały czas ok 150-200 km/h auto miało moc, złapały mnie czerwone światła i kiedy zacząłem ruszać stracił moc i już ledwo przyspieszał.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 08 cze 2014, 08:55

Mhm no nic wiesz ci robić masz walnięta geometrie która przyblokowala nastawnik bo watpię żeby nastawnik nowy tak szybko padł

huano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2012, 16:51
Lokalizacja: Toruń

Post autor: huano » 01 lip 2014, 19:32

Panowie podłączę się pod temat. Mechanik stwierdził problem z nastawnikiem turbo i powiedział ( jest pracownikiem serwisu ) że samego nastawnika nie powinno się wymieniać ( wg. informacji z komputera w serwisie ) tylko komplet z turbiną. Zastanawiam się czy szukać kompletu ( nastawnik + turbo ) czy zmienić mechanika. Jeżeli chodzi o turbo to macie jakieś sprawdzone namiary na ludzi którzy handlują turbinami ?? Lepiej nową czy używkę ?? Nowa w serwisie ponad 7K :(

Auto: A6C6 2004 3.0 TDI


Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdro
Miej w*****ane a będzie ci dane !!

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 lip 2014, 19:36

Lepiej kupić nastawnik i za max 1500zł masz ogarnięte.
Nowe turbo poza serwisem ok 3500 zł, a używki nie kupuj :)
Tak jest w ASO w naszych początkowych produkcjach nie mają zamiennika tzn. samego nastawnika, ale robi się i jest to możliwe ja jestem przykładem jak i paru kolegów z forum.


U mnie chyba przewód od odmy, mam wymieniony był nieszczelny/pęknięty zobaczymy. Póki co auto śmiga.
Nastawnik na sucho tzn. na postoju wykonuje właściwe ruchy i nie zacina się geometria, ta chodzi b.ładnie.

huano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2012, 16:51
Lokalizacja: Toruń

Post autor: huano » 01 lip 2014, 19:51

No tak jest opcja kupna samego nastawnika ale jak wygląda kwestia programowania ?? Jak tą sprawę ogarnąłeś konkretnie ?? Z tego co mi wiadomo to trzeba zaprogramować nastawnik pod turbo czym zajmuje się serwis a skoro w serwisie nie robią tego przy modelu z 2004r. to koło się zamyka ;/
Miej w*****ane a będzie ci dane !!

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 lip 2014, 20:00

Ja robiłem w zaprzyjaźnionym serwisie w Łomiankach pod Warszawą.
Ściągali VAS'a z audi i w 3 dni miałem wymieniony i zaprogramowany nastawnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga