Temat może i banalny ale sam nie wiem.
Po małej kolizji tłoka z zaworem wymieniałam 4 gwizdki w jednej głowicy uszczelkę itd... to znaczy to co trzeba.
Obecnie nie zauważyłem straty mocy czy zwiększania spalania, jestem jakieś 700km po tym zabiegu. Auto zostało zalane koncentratem chłodzącym Texaco czerwonym G12 z wodą w SPAM 1,5:1.
Nie był wymieniany termostat ani pompa wody, tą druga wyjmowałem, nie było luzów czy jakichkolwiek wizualnych uszkodzeń - ma przejechane może z 12tyś tak samo jak termostat.
Problem jest taki że przy prędkości ok 140km/h i obrotach ok 4 tyś zaczyna delikatnie rosnąc temp na blacie. Wystarczy wrócić do 120km/h i temperatura spada do 90 i tak się utrzymuje. Przy jeździe nawet w korku w upały temp jest stała i nic się nie dzieje, visco pracuje prawidłowo.
Od razu dodam, nie wywala płynu, tak samo go nie ubywa to samo z olejem w motorze. Przed zabiegiem z głowicą nic takiego nie miało miejsca - hulał do 180km/h i było ok.
Jedyna rzecz która była wymieniana to jest chłodnica na taką z firmy Thermotec o PN D7W053TT. Wymieniana była bo stara oryginał lekko ciekła.
Moje pytanie jest taki czy ktoś miał podobne doświadczenia lub wymieniał na podaną chłodnicę?
wydajność chłodnicy
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
wydajność chłodnicy
Fuck Fuel Economy
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Sprawdzałeś czy po takiej szybszej jeździe nie czuć spalinami ze zbiorniczka G12?
Nie ma masła na bagnecie?
Masz nowe szpilki w głowicy?
Przy takiej prędkości przez chłodnicę przepływa tak duża ilość powietrza, że nie szukałbym przyczyny w jej wydajności - prędzej auto grzałoby się w korku. Chyba że gdzieś jest przytkana.
Nie ma masła na bagnecie?
Masz nowe szpilki w głowicy?
Przy takiej prędkości przez chłodnicę przepływa tak duża ilość powietrza, że nie szukałbym przyczyny w jej wydajności - prędzej auto grzałoby się w korku. Chyba że gdzieś jest przytkana.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
1. Nie czuć, jest lekkie nadciśnienie w układzie - raczej normamwx pisze:Sprawdzałeś czy po takiej szybszej jeździe nie czuć spalinami ze zbiorniczka G12?
Nie ma masła na bagnecie?
Masz nowe szpilki w głowicy?
2. Nie, nie ma masła na bagnecie, była spora dolewka oleju ok 2l i olej jest jasny, bez masła ect, to samo tzn brak masła pod korkiem oleju
3. Nie, nie wymieniałem szpilek. Wczoraj sprawdzałem na wszelki wypadek kompresję, jest tak jak było o okolicach 11,8-12bar.
Może tu jest problem z odprowadzeniem ciepła z chłodnicy pomimo pędu powietrza. Muszę ją dokładnie obejrzeć lub dorwać gdzieś na chwilę oryginalną to wtedy będę miał pewność czy to jej wina czy nie. Pomysł z niesprawnością tj. zatkaniem kanałów też sprawdzę może dziś.
Fuck Fuel Economy
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Nie, źle mnie zrozumiałeś, ściągałem też miskę olejową i trochę że tak powiem chlapnęło, bo zalałem starym olejem i tylko uzupełniłem baki. Olej był zmieniany na wiosnę tj jakieś 2-3tyś temu. Jak tylko uporam się ze wszystkim co może mi olej zapaskudzić będzie pełna podmianka razem z filtrem.mwx pisze:Dolałeś 2L po 700km? To nie jest dobry znak
Co do czujnika o dziwne by było ze dokładnie przy takich samych obrotach i prędkości zaczyna zawodzić. Tak czy inaczej dzięki wezmę vaga i zobaczę co pokazuje na trasie.
Fuck Fuel Economy
Toperz, A ja właśnie stawiam na chłodnicę, miałem identyczny przypadek, co prawda w oplu omedze 2.5TD byłem zmuszony wymienić chłodnicę bo też ciekła oryginalna i kupiłem tego nieszczęsnego thermoteca niestety, są to tak beznadziejne podróbki, że szkoda zawracać sobie głowę, ale objaw był taki sam im wyższa prędkość tym bardziej rosła temperatura, jak wracałem do normalnej prędkośći temperatura spadała, w korkach też nie rosła.
Apropo thermoteca, klientowi w golfie wymieniałem nagrzewnice bo kamień ją zapchał i kupił właśnie thermoteca, okazało się że nowy grzał tak jak zapchana oryginalna nagrzewnica.
Apropo thermoteca, klientowi w golfie wymieniałem nagrzewnice bo kamień ją zapchał i kupił właśnie thermoteca, okazało się że nowy grzał tak jak zapchana oryginalna nagrzewnica.