[APR 2.8 193 KM] Uszczelka pod glowica :/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
[APR 2.8 193 KM] Uszczelka pod glowica :/
Witam Panowie a wiec do rzeczy usterka taka jak w temacie, wracajac doslownie pare minut z pracy przy normalnej jezdzie autko zaczelo poszarpywac, znaczy sie tak jak by przerywalo, zobaczylem w lusterko wsteczne a tu za mna kupa dymu, wyszedlem zeby to sprawdzic i mila niespodzianka dymi na bialo, czyli przyczyna jedna walnieta uszczelka. A moje pytanko jest do was takie czy ktos moze wymienial takowa uszczelke i moglby podpowiedziec pare rzeczy, a moze ktos gdzie kiedys znalazl foto porade kiedys wymienialem uszczelke u siebie w golfie wiec az taki zielony to nie jestem. Jesli ktos by cos podrzucil jakies porady to bardzo prosze o podpowiedz.
Pzdr Mazio.
Pzdr Mazio.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
poradnik jest następujący:
ściągnąć kolektor ssący, wydechowy, zdjąć rozrząd, głowice, wymienić uszczelkę złożyć w odwrotnej kolejności.
A tak serio, ja u siebie nie znalazłem żadnych pułapek podczas robienia tego zabiegu. Jedynie pamiętaj by dobrze wydmuchać syf z okolic kolektora ssącego bo jak go zdejmiesz to się syf sypie, pół biedy jak masz gwizdki pozamykane bo się wydmucha inaczej leci prosto do cylindra
Klucz do szpilek to torks T55 lekko przeszlifowany diaxem na wypustkach.
Co do wydechy to zdejmij na łączeniu za kolektorem - 3 nakrętki 13-stki.
Jak będziesz miał pytania to pisz.
ściągnąć kolektor ssący, wydechowy, zdjąć rozrząd, głowice, wymienić uszczelkę złożyć w odwrotnej kolejności.
A tak serio, ja u siebie nie znalazłem żadnych pułapek podczas robienia tego zabiegu. Jedynie pamiętaj by dobrze wydmuchać syf z okolic kolektora ssącego bo jak go zdejmiesz to się syf sypie, pół biedy jak masz gwizdki pozamykane bo się wydmucha inaczej leci prosto do cylindra

Klucz do szpilek to torks T55 lekko przeszlifowany diaxem na wypustkach.
Co do wydechy to zdejmij na łączeniu za kolektorem - 3 nakrętki 13-stki.
Jak będziesz miał pytania to pisz.
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
dzieki sliczne za podpowiedzi chyba przy okazji od razu wymienie sobie rozrzad i pompe wody i cala reszte, a tak nawiasem mowiac jade pierwsze zmierze cisnienie zebym wiedzial dokladnie ktora to glowica, i powiedz mi jeszcze czy jak jedna glowica bedzie ok a na drugiej wysrala sie uszczelka to robic jedna czy dwie?
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Z rozrządem to jak uważasz, niektórzy zalecają też wymianę szpilek głowicy, aczkolwiek ja swoją skręciłem na starych przejechałem ponad 700km i jest ok.
Co do kompresji u mnie było pod 12atm na każdym cylindrze jak po wymianie podgiętych zaworów. Przed podczas diagnostyki na 2 garach w tej samej głowicy było równo 0 - co wyjaśniło którą ściągać. U Ciebie będzie jakaś tam kompresja. Wywalało CI płyn górą ze zbiornika wyrównawczego? odczułeś stratę mocy lub silnik sam z siebie przestał pracować?
Co do mierzenia kompresji, to na bank wiesz że wszystkie świece out, przepustnica otwarta itd.
[ Dodano: 2014-06-30, 14:26 ]
PS tylko że ja u siebie mierzyłem na rozgrzanym silniku tak jak byc to powinno, u Ciebie może być problem z tym... ale i tak będziesz miał ogląd sytuacji co i jak.
Co do kompresji u mnie było pod 12atm na każdym cylindrze jak po wymianie podgiętych zaworów. Przed podczas diagnostyki na 2 garach w tej samej głowicy było równo 0 - co wyjaśniło którą ściągać. U Ciebie będzie jakaś tam kompresja. Wywalało CI płyn górą ze zbiornika wyrównawczego? odczułeś stratę mocy lub silnik sam z siebie przestał pracować?
Co do mierzenia kompresji, to na bank wiesz że wszystkie świece out, przepustnica otwarta itd.
[ Dodano: 2014-06-30, 14:26 ]
PS tylko że ja u siebie mierzyłem na rozgrzanym silniku tak jak byc to powinno, u Ciebie może być problem z tym... ale i tak będziesz miał ogląd sytuacji co i jak.
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Pewnie masz gdzieś nie kontakt na kostce, ale sprawdź to dobrze bo może tu jest problem a nie z uszczelką...
Tak, wykręcasz wszystkie świecę, tylko najpierw dobrze przedmuchaj gniazda by się syf nie dostał do cylindrów. Potem wkręcasz urządzenie w gniazd i kręcisz co najmniej 2-3 sec. aż wskazówka przestanie się podnosić. Dobrze jest odłączyć moduł zapłonowy by go nie uszkodzić. Do tego pedał gazu w podłogę by nie obciążać niepotrzebnie silnika przy pomiarze.
Daj znać jakie wartości CI wyszły.

Tak, wykręcasz wszystkie świecę, tylko najpierw dobrze przedmuchaj gniazda by się syf nie dostał do cylindrów. Potem wkręcasz urządzenie w gniazd i kręcisz co najmniej 2-3 sec. aż wskazówka przestanie się podnosić. Dobrze jest odłączyć moduł zapłonowy by go nie uszkodzić. Do tego pedał gazu w podłogę by nie obciążać niepotrzebnie silnika przy pomiarze.
Daj znać jakie wartości CI wyszły.
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
czekam na kumpla i gdzies tak ok. 15 napisze jakie mi wartosci wyszly, a i przypomnialem sobie ze jakos na wiosne widzialem myszke po silniku biegala i takie poszarpywanie mi sie kiedys zdazylo, udalo mi sie go odpalic i efekt jest jak by nie na wszystkie gary chodzil, a powiedz mi jeszcze czy jak wartosci na kazdym cilindrze beda np. po 12 bar to jest ok, a jesli chociaz na jednym bedzie spadac to wiadomo ze tam uszczelka walnieta. A i jeszcze zrobie fotke i wstawie takiej jednej kostki co wydaje mi sie ona podejrzanie przetarta moze to robota tej myszki i z czasem to sie zrobilo. Bo wczoraj patrzylem dokladnie to nie ma plynu w oleju, nie ma rosolu w zbiorniczku plynu, nie wywala nawet na odpalonym i zagrzanym silniku plynu i zawsze jak pamietam to albo plyn do oleju albo podcisnienie, a tu sie nic nie dzieje. A powiedz mi jeszcze to ten blad chodzi o to ze cos ze sterowaniem tego cilindra?
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
gazu to raz, dwa jak ma zassać odpowiednią ilość powietrza jak jest wkręcony ciśnieniomierz w gniazdo?! Otwierasz przepustnice by nie obciążać silnika przy wytwarzaniu podciśnienia w kolektorze ssącym i dostarczyć odpowiednią ilość powietrza.metyoo pisze:Gazu, czy sprzęgła? Nie za bardzo rozumiem sens wciskania gazu przy wykręconych świecach i w jaki sposób miałoby się to przyczynić do odciążenia silnika...
Co do sprzęgłam, to zakładam że nie będzie kręcił na biegu...
Mam nadzieję że już rozwiałem niejasności.
Co do błędu, popatrz bardzo dokładnie na przewody w okolicy kostki i te idące do głównej wiązki z 4 cylindra, to jest prawa głowica środkowy cylinder jak dobrze kojarzę.
Fuck Fuel Economy
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Nawet jeśli jest w neutralnym położeniu, wciśnięcie sprzęgła powoduje rozpięcie napędu od silnika. Wciśnięcie sprzęgła pozwala na łatwiejszy rozruch silnika, szczególnie w zimowe dni. Żeby uruchomić silnik wciskasz gaz? Silnik ma odpalić bez dodawania gazu, a bez kompresji tego nie zrobi, więc nie widzę zasadności wciskania gazu. Zawsze mierzyłem ciśnienie bez dodawania gazu i zawsze pokazywało dobrze, więc nie wiem w czym problem...
4 cylinder to strona kierowcy, pierwszy cyliner od strony zderzaka.
4 cylinder to strona kierowcy, pierwszy cyliner od strony zderzaka.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
No cóż, przykro mi że nie rozumiesz fundamentalnych zasad, może w takim razie przemówi do Ciebie oficjalna instrukcja pomiaru ciśnienia sprężania grupy VAG.
Wynika z niej jednoznacznie że ŹLE przeprowadzałaś swój pomiar.
"Poprosić drugiego mechanika o wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu i jednocześnie uruchamiać rozrusznik tak długo, aż przyrząd przestanie wskazywać dalszy wzrost ciśnienia."
Myślę że odchodzimy od tematu wątku.
Wynika z niej jednoznacznie że ŹLE przeprowadzałaś swój pomiar.
"Poprosić drugiego mechanika o wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu i jednocześnie uruchamiać rozrusznik tak długo, aż przyrząd przestanie wskazywać dalszy wzrost ciśnienia."
Myślę że odchodzimy od tematu wątku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
A wiec jak sie dobrze przyjzec to widac na pierwszy rzut oka ze silnik w oleju bo uszczelki spod klawiatury wyssane

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
poczyscilem wszystkie swiece i chcialem go teraz odpalic zeby sie rozgrzal ale mi gasnie i rzuca silnikiem, wczoraj ladnie sie zagrzal a dzisiaj nie moge go odpalic nie wiem co jest jeszcze podepne go pod kompa i zobacze
[ Dodano: 2014-07-01, 18:38 ]
A wiec Panowie zrobilem test manometrem i wszyslo mi takie cos:
Cylinder 1 - 14,5 Bar
Cylinder 2 - 14,5 Bar
Cylinder 3 - 13,0 Bar
Cylinder 4 - 14,5 Bar
Cylinder 5 - 14,5 Bar
Cylinder 6 - 13,0 Bar
A wyskakuje ten sam ciagle problem:
17648 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I przed chwila pojawilo sie to samo na 3 cylindrze, sluch mnie doszedl ze mogla pasc jedna z cewek prawda to?
[ Dodano: 2014-07-01, 18:38 ]
A wiec Panowie zrobilem test manometrem i wszyslo mi takie cos:
Cylinder 1 - 14,5 Bar
Cylinder 2 - 14,5 Bar
Cylinder 3 - 13,0 Bar
Cylinder 4 - 14,5 Bar
Cylinder 5 - 14,5 Bar
Cylinder 6 - 13,0 Bar
A wyskakuje ten sam ciagle problem:
17648 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I przed chwila pojawilo sie to samo na 3 cylindrze, sluch mnie doszedl ze mogla pasc jedna z cewek prawda to?