Witam szanownych forumowiczów.
Jakiś czas temu zakupiłem a szosteczke i od samego początku mam z nią dość dziwny problem. Chodzi o to, ze podczas hamowania załącza mi sie abs ( nie zawsze, ale dość często). Sprzedający powiedział mi ze to przez to ze klocki z tylu sie kończą (pomarańczowa kontrolka na FISie)... Dodam, ze do wymiany jest tez zawieszenie w tym aucie (strasznie tlucze, brak zbierznosci). Czy zawieszenie może byc powodem załączania sie abs-u? Podpinalem ja VAG-iem i błędów żadnych nie pokazuje....
Zalaczajacy sie abs
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Czujnik zużycia okładzin jest tylko na przedniej osi, więc klocki na tylnej osi nie mają z tym nic wspólnego.
Jeżeli masz mocno zużyte zawieszenie to jest możliwe takie zachowanie - koło po prostu ma możliwość zablokowania (a mimo to luz pozwala na dalszy ruch samochodu), możliwe że odrywa się ono od powierzchni.
Dodatkowo może to być problem czujnika ABS, koronki ABS na piaście, lub odstępu pomiędzy nimi.
Ja ostatnio po wymianie czujnika zaobserwowałem że przy stanowczym naciśnięciu pedału hamulca również odzywa się pompa ABS ... muszę do tego zerknąć ale na razie brak czasu (pojawia się to sporadycznie więc nie jest to tak bardzo uciążliwe)
Jeżeli masz mocno zużyte zawieszenie to jest możliwe takie zachowanie - koło po prostu ma możliwość zablokowania (a mimo to luz pozwala na dalszy ruch samochodu), możliwe że odrywa się ono od powierzchni.
Dodatkowo może to być problem czujnika ABS, koronki ABS na piaście, lub odstępu pomiędzy nimi.
Ja ostatnio po wymianie czujnika zaobserwowałem że przy stanowczym naciśnięciu pedału hamulca również odzywa się pompa ABS ... muszę do tego zerknąć ale na razie brak czasu (pojawia się to sporadycznie więc nie jest to tak bardzo uciążliwe)
No zobaczymy jak będzie kiedy wymienię zawieszenie. Dziś sie wziąłem za to, niestety dali mi w sklepie jakies inne zawieszenie:/ co do czujnika zużycia klocków, wyszło na jaw ze jest to spowodowane zużytymi klockami (od zewnątrz nie wyglądały tak zle, natomiast od strony wewnętrznej praktycznie zero, aż sie kabelki pourywaly). Jak wszystko złoże do kupy i poczyszcze całe hamulce zobacze co sie będzie działo i dam znać.
Pozdrawiam:)
Pozdrawiam:)
Dobra, zrobiłem zawieszenie z przodu i było wszystko ok. Ruszyłem, hamowalem i abs sie nie załączył. Przejechałem sie dość szybko po dość wyboistej drodze zeby zobaczyc jak sie zawieszenie zachowuje i zapaliła mi sie kontrolka od abs i kontrola trakcji. Podpialem VAG-a i wyskoczyło mi to: " 285 czujnik liczby obrotów przód prawy- G45 nieprawidłowy sygnał". Skasowalem go, przejechałem ze 20m i znowu to samo. Co tym razem? Uszkodzilem cos przy wymianie zawieszenia 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam. Sorki ze z takim opóźnieniem, ale wyleciało mi z głowy zeby napisać. Wiec wracając do senatu, wszystko juz opanowane i jest elegancko. Okazało sie, ze wszystkie czujniki i sterowniki sa ok. Kiedy pojechałem na stacje diagnostyczna i ustawili mi zbierznosc, diagnosta pojechał na próbę. Po powrocie zapytał czy te kontrolami od absu mi sie świeciły, to mu odpowiedziałem cała historie i co mi komputer pokazuje. Powiedział ze w audi bardzo często czujniki w piascie podczas wyjmowania zawieszenia sie delikatnie wysuwają i należy je gumowym młotkiem podobijac. Wziął młotek, wszedł do kanału, delikatnie popukal obydwie strony i problem zniknął. Nic juz sie nie dzieje:) 
