Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Licznik

Elektryka
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 cze 2014, 12:03

Moje auto z marca 2001 :)

Połączenia są te same dla liczników z elektronicznym zegarkiem , jest jakaś delikatna różnica roczniku 2002 ale to kosmetyka ;) sprawdzę to wieczorem.

Ten półfis masz poliftowy z ringami?

Skoro były xxxxxxx to znaczy że licznik był już zmieniany - tak zawsze zostaje po adaptacji immo

Jakim interfejsem próbował się łączyć? U mnie najzwyklejszym kabelkiem Vag KKL za 20 zł udało się zaadaptować immo i kluczyki , koledze edytowałem wsad itd. , szkoda że masz daleko mógłbym troszkę pomóc.
Najważniejsze że masz pin z Jeagera sczytany bo to jest największy problem - tego zwykłe kabelki z Allegro nie ruszą tylko programatory lub MagicDashCAN czy jakoś tak...

Baciar007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 maja 2014, 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Baciar007 » 28 cze 2014, 12:17

półfis jest bez ringów to ten na drugim zdjeciu co dodałem gdy zakładałem temat(1post)
nie wiem czy były zmieniane ale tak jak pisałem wcześniej wyskakiwał normalnie VIN prze ok 3sek poźniej X-sy się wyświetlały ale za którymś razem normalnie VIN się wyświetlił i nie znikł razem z nim pin pokazał
VAG-COM tym się łączył

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 cze 2014, 12:44

Vag-Com-em pinu nie odczytasz <mysli> co najwyżej kodowanie licznika

Możliwe że coś jest nie tak z nowym licznikiem , coś masz pogrzebane w instalacji ( jakieś zabezpieczenie na OBD? ) lub interfejs elektryka tego nie ogarnia ( mój łączy się z każdym razem z licznikiem w każdym aucie do jakiego podpinałem czyli 4 x A4 B5 i 3xA6C5 )

Baciar007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 maja 2014, 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Baciar007 » 30 cze 2014, 22:30

bendzji, o żadnym zabezpieczeniu ja nie wiem...użyto dwóch interfejsów ale nie pamiętam nazwy drugiego w każdym bądź razie sprzęt nie jest tani bo na tym nie oszczędza....
a połączyć się nie chce zapewne dlatego ponieważ w instalacji do 1999r w niebieskiej wtyczce pin 25 znajduje się K-wire a od 2000r już jest w zielonej przy 28 i tak jest u mnie a z tego co słyszałem to między innymi K-wire jest odpowiedzialne za komunikacje z licznikiem (szczerze mówiąc nie wiem co to znaczy k-wire)
mam tez CAN sprawdzałem to dwa przewody puszczone w instalacje skręcone wokół siebie i wpięte do kostki...
nie wiem jakim cudem udało się Tobie bendzji ale cieszę się że nie miałeś takich problemów co ja :)
to numer jeagera 4B0 920 900 KX
Obrazek

zauważyłem że na drugiej naklejce jest data 15/12/2003 i chyba godzina 17:07:01 w lewym górnym rogu więc licznik musiał być zmieniany ale nie wiem dlaczego Obrazek

mógłbym pozmieniać piny ale jeżeli ta zmiana miała by miejsce tylko w tej samej kostce ale tak z kostki do kostki to moim zdaniem ryzyko chyba że jeszcze przestudiuje tą całą pinologię i kupie sam na allegro sprzęt do pomocy

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 cze 2014, 23:14

K-wire to jest po prostu linia K do diagnostyki

Ten licznik co masz na wymianę musi mieć tą linię K na pinie 28 zielonej wtyczki czyli w tym samym miejscu co w liczniku z półfisem ( w niebieskiej kostce na pinie 25 jest w liczniku z analogowym zegarkiem ) - nie powinieneś mieć potrzeby przekładania czegokolwiek

Miałem dokładnie taki sam licznik 4B0920900KX - ze zdjęć wynika że w twoim aucie pierwszy licznik padł i został wymieniony ( naklejka Austausch oznaczac część na wymianę przy zwrocie takiej samej cześći , oni potem je regenerują czy coś takiego , na tej samej zasadzie można kupić w ASO pompę wody )

Baciar007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 maja 2014, 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Baciar007 » 01 lip 2014, 11:24

Aha czyli coś w tym kupionym liczniku siedzi lub u mnie w instalacji...choć zaskoczony jestem bo licznik był demontowany z auta i po tygodniu wysłany i na fotkach jeszcze widziałem ze wszystkie parametry pokazuję tylko zmartwiła mnie wskazówka temperatury G12 ponieważ gdy przełożyłem licznik to u mnie się nie uniosła na rozgrzanym silniku...

a czy sprawdzę to co może być nie halo Vag KKL tym co Ty masz czy będzie ciężko ???
bo mam zamiar kupić ten kabel skoro mówisz że u ciebie dało radę się połączyć..a nie bałeś się ściągać programu z neta? bo słyszałem że lubią mącić w nich i poduszki potrafią wywalić... :/

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lip 2014, 14:12

Mam ten kabelek od 4 lat - zafundowałem sobie po zakupie A4 B5 , chodzi Vag 3.11 , 4.09 Polski Vag itd. nic nie wywaliło...

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 08 lip 2014, 00:06

Baciar007, Czyli w Twoich starych zegarach nic nie dało się naprawić?tylko musiałeś nowe kupić? bo mam identyczny problem tylko, że z wskaźnikiem paliwa i woltomierzem. :[

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lip 2014, 11:11

Naprawa tych liczników z półfisem jest absurdalnie droga - za zepsuty obrotomierz i wskaźnik temperatury chcieli 250 -350 zł :(

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 08 lip 2014, 22:10

o kurcze to drogo,już lepiej szukać zegarów z pełnym fisem,ale trzeba trochę się pobawić z instalacją aby podłączyć :>

Baciar007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 maja 2014, 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Baciar007 » 12 lip 2014, 23:25

witam
przepraszam że nie odpisywałem ale nie mogłem znaleźć czasu aby dłużej posiedzieś przed kompem i napisać jakie są postępy
więc dziś wróciłem od znajomego z zegarami z dużym fisem tyle co klucze mi przypisał z nowymi pestkami i tyle przewody z pinami się już ogarnęło nie było dużo zaledwie 7 przewodów i po montażu spalanie zaczęło widnieć na fisie...nic nie uruchamiał vagiem tyle co te klucze...w każdym bądź razie nie prosiłem go o to tylko chciałem aby silnik zagadał z nowymi zegarami...

fakt że te z dużym fisem ma o 2000km więcej przebiegu ale nie chciałem zmieniać bo to różnie bywa... :)

zauważyłem różnicę w oświetleniu...w starych miałem jasne bardziej pod biel podchodziło a w nowych lekko żółtawe...będę musiał się przyzwyczaić chyba :)

zdziwiło mnie spalanie bo przy 100km/h fis pokazywał w granicach 8,5L a średnia po przejechaniu 52km to 8.2L nie wiem czy aż tak fis okłamuje z racji tego że nie ustawiliśmy zegary na 2.8 z 2.4 czy po prostu zacząłem oszczędniej jeździć przez te pokazywanie spalania... bo zawsze wychodziło mi 10.5L-10.8L/100km gdy przeliczałem litry przez przejechane kilometry po tankowaniu....
wydaje mi się że te przestawianie z 2.4 na 2.8 nie powinno mieć nic wspólnego ponieważ to komputer steruje dawką a licznik tylko szczytuje...
ale jeśli to,to jest przyczyną tak niskiego spalania no to podjadę i też się to zrobi...

wystraszyłem się też gdy nacisnąłem reset na manetce i mi fis zgasł..myślałem że już popsułem ale chyba tak już jest że po krótkim naciśnięciu fis gaśnie a po dłuższym resetuje np.spalanie.
zdziwiony też byłem że wyskoczyła mi ikonka z antenką koło godziny bo myślałem że będe musiał sam ustawiać czas i datę nie mam pojęcia jak to i z czego sczytuje ale grunt że działa...tylko szkoda że górna część fisu nie pokazuje stacji radia bo mam JVC KD SH9101
no cóż nie można mieć wszystkiego :)


przepraszam jeżeli palnąłem głupotę z tym przepisywaniem z 2.4 na 2.8 ale sami widzicie że zielony jestem i dlatego tu piszę do was....

pozdrawiam i życzę udanego weekendu <luzik>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lip 2014, 15:07

No to gratulacje :)

Nic nie trzeba przepisywać na 2.8 - gdyby spalanie nie zgadzało się mocno z tym z tankowania to można korygować vagiem adaptację skorygować

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja