Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8T - falowanie obrotów na klimie w upalne dni

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

1.8T - falowanie obrotów na klimie w upalne dni

Post autor: bartek91sc » 23 cze 2014, 13:48

Cześć. Bardzo proszę o poradę bo walczę już z problemem rok. Wydaje mi się że po zakupie auta było wszystko ok i zaczęło się to dziać od wymiany przerwanego wężyka podciśnienia idącego do DV i odączeniu aku.

Auto zachowuję się następująco:
- na klimie w upalny dzień - np. dojeżdżam do świateł, wciskam sprzęgło a obroty zafalują od 500 do 900
- bez klimy - czasem zauważam że po wciśnięciu sprzęgla obroty zostają na chwile przy 1200 zanim spadną - ale nie falują.

Poczynione serwisy:
- czyszczona przepustnica + adaptacja Vagiem
- nowa przepływka z bosha
- nowe świece z ngk
- wszystkie filtry oleje, rozrząd
- uszczelka zaworów
- czujnik temp wody

mechanik, który się tym zajmował - ale już dałem sobie z nim spokój kazał wymienić przepłyke i przepustnice - tak też zrobiłem i dalej nie miał pomysłu.

dodam że brak błędów na kompie

Ostatnio wpadłem na pomysł że może DV jest zły i żeby w weekend spróbować przeczyścić DV oraz sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia.

Ale czy to by mogło być przyczyną?

Macie jakieś pomysły? - bo mnie już szlag jasny trafia z tym silnikiem.

rad80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:37
Lokalizacja: Rawa

Post autor: rad80 » 23 cze 2014, 22:33

Jeśli te objawy występują z włączoną klimą to musisz wymienić wentylator od klimatyzacji chłodnicy. Szczotki się skończyły. Miałem podobne objawy.
Możesz tymczasowo popukać silnik od wentylatora aby szczotki doszły do wirnika.
Sprawdź i napisz czy pomogło.
Jeśli nie szukaj dalej, może przewody zapłonowe

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 23 cze 2014, 23:06

Ja bym bardziej typowal na sprzeglo kompresora. A co sie dzieje jak na postoju wlaczasz i wylaczasz klime?

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 24 cze 2014, 06:38

rad80 pisze:Jeśli te objawy występują z włączoną klimą to musisz wymienić wentylator od klimatyzacji chłodnicy. Szczotki się skończyły. Miałem podobne objawy.
Możesz tymczasowo popukać silnik od wentylatora aby szczotki doszły do wirnika.
Sprawdź i napisz czy pomogło.
Jeśli nie szukaj dalej, może przewody zapłonowe
sprawdzę w piątek. Czy wentylator klimy zawsze przy klimie musi chodzić czy tylko z odpowiednich temp?
schiller pisze:Ja bym bardziej typowal na sprzeglo kompresora. A co sie dzieje jak na postoju wlaczasz i wylaczasz klime?
Jak na postoju załączę to na chwile spadną lekko obroty, później wraca na swoje miejsce i jest ok... nie faluje

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 24 cze 2014, 18:13

Nic od klimy ;)
Jest obiciązenie = wachnięcie obrotów prawie normalne przy złej mieszance w AEB.
Błedu nie bedzie.
LOGI.
Ewentualnie sprawdzic podciśnienia bo w te strony bym patrzył.
Napisałem ci PW.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 25 cze 2014, 12:17

Ja mam podobnie w upalne dni, ZAWSZE mi wahnie do 500 obrotów jak wysprzęglam. A już szczególnie na parkingu podczas manewrowania.

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 25 cze 2014, 12:39

HattoriHonza pisze:Ja mam podobnie w upalne dni, ZAWSZE mi wahnie do 500 obrotów jak wysprzęglam. A już szczególnie na parkingu podczas manewrowania.
walczysz coś w tym temacie?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 12 lip 2014, 19:59

HattoriHonza, dalej mówie, ze zły skład mieszanki XD poszukaj podciśnień, ewentualnie dziura.

Wiekszosć benzynowych silników VAG o pojemnosci 1.4 - 2.0 mają problemy z wolnymi obrotami - ten typ tak ma - moga co jakis czas wahnać nieznacznie ale nie non stop na 500... to juz cos z mieszanką :P
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga