Cześć. Bardzo proszę o poradę bo walczę już z problemem rok. Wydaje mi się że po zakupie auta było wszystko ok i zaczęło się to dziać od wymiany przerwanego wężyka podciśnienia idącego do DV i odączeniu aku.
Auto zachowuję się następująco:
- na klimie w upalny dzień - np. dojeżdżam do świateł, wciskam sprzęgło a obroty zafalują od 500 do 900
- bez klimy - czasem zauważam że po wciśnięciu sprzęgla obroty zostają na chwile przy 1200 zanim spadną - ale nie falują.
Poczynione serwisy:
- czyszczona przepustnica + adaptacja Vagiem
- nowa przepływka z bosha
- nowe świece z ngk
- wszystkie filtry oleje, rozrząd
- uszczelka zaworów
- czujnik temp wody
mechanik, który się tym zajmował - ale już dałem sobie z nim spokój kazał wymienić przepłyke i przepustnice - tak też zrobiłem i dalej nie miał pomysłu.
dodam że brak błędów na kompie
Ostatnio wpadłem na pomysł że może DV jest zły i żeby w weekend spróbować przeczyścić DV oraz sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia.
Ale czy to by mogło być przyczyną?
Macie jakieś pomysły? - bo mnie już szlag jasny trafia z tym silnikiem.
1.8T - falowanie obrotów na klimie w upalne dni
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli te objawy występują z włączoną klimą to musisz wymienić wentylator od klimatyzacji chłodnicy. Szczotki się skończyły. Miałem podobne objawy.
Możesz tymczasowo popukać silnik od wentylatora aby szczotki doszły do wirnika.
Sprawdź i napisz czy pomogło.
Jeśli nie szukaj dalej, może przewody zapłonowe
Możesz tymczasowo popukać silnik od wentylatora aby szczotki doszły do wirnika.
Sprawdź i napisz czy pomogło.
Jeśli nie szukaj dalej, może przewody zapłonowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
sprawdzę w piątek. Czy wentylator klimy zawsze przy klimie musi chodzić czy tylko z odpowiednich temp?rad80 pisze:Jeśli te objawy występują z włączoną klimą to musisz wymienić wentylator od klimatyzacji chłodnicy. Szczotki się skończyły. Miałem podobne objawy.
Możesz tymczasowo popukać silnik od wentylatora aby szczotki doszły do wirnika.
Sprawdź i napisz czy pomogło.
Jeśli nie szukaj dalej, może przewody zapłonowe
Jak na postoju załączę to na chwile spadną lekko obroty, później wraca na swoje miejsce i jest ok... nie falujeschiller pisze:Ja bym bardziej typowal na sprzeglo kompresora. A co sie dzieje jak na postoju wlaczasz i wylaczasz klime?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Nic od klimy 
Jest obiciązenie = wachnięcie obrotów prawie normalne przy złej mieszance w AEB.
Błedu nie bedzie.
LOGI.
Ewentualnie sprawdzic podciśnienia bo w te strony bym patrzył.
Napisałem ci PW.

Jest obiciązenie = wachnięcie obrotów prawie normalne przy złej mieszance w AEB.
Błedu nie bedzie.
LOGI.
Ewentualnie sprawdzic podciśnienia bo w te strony bym patrzył.
Napisałem ci PW.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
HattoriHonza, dalej mówie, ze zły skład mieszanki XD poszukaj podciśnień, ewentualnie dziura.
Wiekszosć benzynowych silników VAG o pojemnosci 1.4 - 2.0 mają problemy z wolnymi obrotami - ten typ tak ma - moga co jakis czas wahnać nieznacznie ale nie non stop na 500... to juz cos z mieszanką :P
Wiekszosć benzynowych silników VAG o pojemnosci 1.4 - 2.0 mają problemy z wolnymi obrotami - ten typ tak ma - moga co jakis czas wahnać nieznacznie ale nie non stop na 500... to juz cos z mieszanką :P
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27