Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] Turbo czy cos innego? Problem 1.8t

Silniki benzynowe
A6DM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2014, 00:09
Lokalizacja: Pisz

[AEB 1.8 150 KM] Turbo czy cos innego? Problem 1.8t

Post autor: A6DM » 15 cze 2014, 00:57

Witam, mam taki problem, kupilem a6 silnik 1.8t. Nie ciagnie tak jak trzeba napewno. na pierwszych 3 biegach ciagnie do konca ale na 4 powyzej 4.5tys obr juz w ogole nie ciagnie a na 5 180 km/h max. Teraz tak czuc cos tam te turbo od 2 tys obr ale napewno to nie to co powinno byc. Na vagu 0 bledow. Mechanik mowil, ze sonda i przeplywka pracuja ok. Ale jak wchodzil w doladowanie to w ogole nie wyswietalalo mu wartosci tak jakby tego nie widzial w ogole. Mam to auto na gaz i od kolektora idzie 1 przewod do reduktora. Odlaczylismy go i podlaczylismy cisnieniomierz to na 2-3 biegu na max wcisnietym pedale gazu pokazywalo do 0.4 bara. a tak okolo 0.2. Rura od intercoolera twardnieje ale slabo. Odpinalem przeplywke i na odpietej chodzi identycznie tak samo. Bedzie to wina turbo? Czy szukac jeszcze gdzie indziej przyczyny? Dodam ze z tego przewodu co podlaczylismy pod kolektor podczas jazdy wylatywal delikatnie olej. Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 cze 2014, 10:41

A6DM pisze: Ale jak wchodzil w doladowanie to w ogole nie wyswietalalo mu wartosci tak jakby tego nie widzial w ogole
Bo ten silnik jest ubogi w czujniki <zalamka>
Przydały by się logi dynamiczne z przepływki.
Zacznij też od sprawdzenia zaworu n75, czy pracuje.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 15 cze 2014, 11:04

Witam
Z uwagi na to że nie znasz dobrze auta proponuję zacząc od sprawdzenia szczelności dolptu( tzn odlączyć wąż od turbinki i zaślepić - zakorkować, a następnie zdjąć wąż z przepustnicy i zaślepić. Przez korek zaślepiający doprowadzić ciśnienie i sprawdzić czy się utrzymuje.)
Osobiście straciłem sporo czasu ,gdyż sprawdzałem tylko węże i opaski.A winowajcą okazała się metalowa rura pod chłodnicą.
Jeżeli układ będzie szczelny to będzie kolej na turbinkę , czy nie ma połamanych łopatek i czy nie ma wypalonego gniazda klapy zabespieczającej przed przeciążeniem.
Pozdrawiam Stanisław

A6DM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2014, 00:09
Lokalizacja: Pisz

Post autor: A6DM » 17 cze 2014, 17:14

oddalem samochod do warsztatu gdzie zajmuja sie tylko i wylacznie turbinami. posprawdzali mi wszystko co bylo mozliwe. w ostatecznosci wyjeli turbo i okazalo sie ze turbo tez jest ok. Dodam ze jednak wywala blad na wagu 575 z cisnieniem w dolocie. Ale skoro oni wszystko posprawdzali i jest ok gdzie moze lezec jeszcze problem? Jutro maja patrzyc katalizator. czy to moze byc jego wina? pozdrawiam i prosze o pomoc

p.s dodam ze auto sporo pali. na trasie to jakies 13-14l lpg. na komputerze na trasie przy naprawde spokojnej jezdzie pokazuje 10-11l /100

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 17 cze 2014, 20:52

Logi dynamiczne 002, 007, 013, 025.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

A6DM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2014, 00:09
Lokalizacja: Pisz

Post autor: A6DM » 18 cze 2014, 22:38

a programem Polski Vag da rade zrobic te logi? jezeli tak to w jaki sposob? poniewaz vag-com mi nie chodzi, mozliwe ze wina kabla.

[ Dodano: 2014-06-18, 22:38 ]
dzis odebralem auto z warsztatu gdzie mi rozbierali turbo i patrzyli caly uklad i wszystko jest w jak najlepszym porzadku, katalizator tez ok. i na tym programie Polski Vag wszedlem w kanal 5 i mialem tam takie cos jak warunki operacji i powietrze w g/s to na 3 biegu podczas rozpedzania bylo w okolicach 50-60 g/s dopiero okolo 5tys obr raz na chwile wskoczylo 90 a tak to kolo 70-80 czy to nie za malo? i to moze byc przeplywomierz? a i wywalilo mi takie bledy po tej jezdzie
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
nie osiągnięta wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie

pozdrawiam

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 cze 2014, 11:47

Kolego musisz ogarnąc sobie normalnego vaga 3.11 albo vcds lite bo ty polskim to wiele nie zdziałasz, przepływka powinna pokazywac więcej, na czym robiłęś tego loga na pb czy na lpg? najpierw trzeba roziwązac problemu na benzynie a dopiero potem brac się za lpg. Jak odpalisz normalnego vaga i porobisz logi na benzynie z kanałów które pisąłem po skasowaniu wcześniej błędów to mozna cos wtedy wróżyć.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

A6DM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2014, 00:09
Lokalizacja: Pisz

Post autor: A6DM » 20 cze 2014, 15:40

robilem to na benzynie na gaz w ogole jak narazie nawet nie przelaczam. patrzylem ta wartosc na benzynie na w pelni rozgrzanym silniku. 3 bieg od 1200-5300 obr i najwieksza wartosc wskoczyla mi przy 5000 obr na chwile 90 a tak pozniej okolo 80 sie oscylowalo, do tego strasznie sie wachalo, jutro moze dam rade pozyczyc inny kabel to wstawie te logi z vaga.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 20 cze 2014, 21:54

Witam
Potrzebny jest Ci program VAG. , a nie kabelek -wystarczy ten co masz .
Pozdrawiam Stanisław

A6DM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2014, 00:09
Lokalizacja: Pisz

Post autor: A6DM » 01 lip 2014, 22:30

witam dopieo teraz ogarnalem lepszy kabel i zrobilem logi:
Grupy: 002,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/debek157_178157.html
Grupy: 025 - http://vaglog.rtnet.pl/debek157_178158.html

z gory dzieki za pomoc

logi robilem na benzynie na 3 biegu

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 lip 2014, 01:24

Wygląda na padniętą przepływke, jak logujesz 025 to najlepiej razem z jakimś innym kanałem np. 002 żeby było widac obr silnika
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

A6DM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2014, 00:09
Lokalizacja: Pisz

Post autor: A6DM » 04 lip 2014, 17:35

tylko przeplywke kupilem fakt uzywana ale jest to samo co na tamtej. identyczne wartosci pokazuje co tamta. a moze ktos kiedys o zlym numerze wsadzil? czy to mialoby znaczenie? bo numer przeplywki mam 0280217117. chyba ze kupilem znowu padnieta. ale do tego po takiej jezdzie jak sie wciska na maxa to wyskakuje blad 575 - cos z ukladem dolotowym

[ Dodano: 2014-07-04, 17:35 ]
dzis dalem do kolejnego mechanika gdzie posprawdzali wszystko co bylo mozliwe, przekladali przeplywke zawory itp z takiej samej dobrze jezdzacej 1.8t. nic nie pomoglo. jedynie kolo ecu jest czujnik cisnienia atmosferycznego(taki pokazalo blad po odpieciu) po odpieciu auto bylo jeszcze slabsze. czy to moze byc on winowajca? wyglada on tak jak ten z aukcji http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-pal ... 75022.html

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 05 lip 2014, 13:33

Witam czujnik jaki podałeś w linku dotyczy paliwa a nie powietrza.
A poza tym masz problem raczej z powietrzem:) podaje opis błędu jaki ci wyskakuje;
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
Jest możliwość, że miałeś ściągamy kolektor zdejmowany. Może problem tkwi w uszczelce lub tym czujniku.





Jak możesz to wrzuć logi kanału 002 + 32 na biegu jałowym i dynamicznie 002+115+118
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 06 lip 2014, 09:52

szydera, AEB nie ma czujnika doładowania.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 06 lip 2014, 16:39

metyoo pisze:szydera, AEB nie czujnika doładowania.


Nie twierdzę, że jest tylko podałem opis błędu. :)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga