[AEB 1.8 150 KM] Turbo czy cos innego? Problem 1.8t
[AEB 1.8 150 KM] Turbo czy cos innego? Problem 1.8t
Witam, mam taki problem, kupilem a6 silnik 1.8t. Nie ciagnie tak jak trzeba napewno. na pierwszych 3 biegach ciagnie do konca ale na 4 powyzej 4.5tys obr juz w ogole nie ciagnie a na 5 180 km/h max. Teraz tak czuc cos tam te turbo od 2 tys obr ale napewno to nie to co powinno byc. Na vagu 0 bledow. Mechanik mowil, ze sonda i przeplywka pracuja ok. Ale jak wchodzil w doladowanie to w ogole nie wyswietalalo mu wartosci tak jakby tego nie widzial w ogole. Mam to auto na gaz i od kolektora idzie 1 przewod do reduktora. Odlaczylismy go i podlaczylismy cisnieniomierz to na 2-3 biegu na max wcisnietym pedale gazu pokazywalo do 0.4 bara. a tak okolo 0.2. Rura od intercoolera twardnieje ale slabo. Odpinalem przeplywke i na odpietej chodzi identycznie tak samo. Bedzie to wina turbo? Czy szukac jeszcze gdzie indziej przyczyny? Dodam ze z tego przewodu co podlaczylismy pod kolektor podczas jazdy wylatywal delikatnie olej. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam
Z uwagi na to że nie znasz dobrze auta proponuję zacząc od sprawdzenia szczelności dolptu( tzn odlączyć wąż od turbinki i zaślepić - zakorkować, a następnie zdjąć wąż z przepustnicy i zaślepić. Przez korek zaślepiający doprowadzić ciśnienie i sprawdzić czy się utrzymuje.)
Osobiście straciłem sporo czasu ,gdyż sprawdzałem tylko węże i opaski.A winowajcą okazała się metalowa rura pod chłodnicą.
Jeżeli układ będzie szczelny to będzie kolej na turbinkę , czy nie ma połamanych łopatek i czy nie ma wypalonego gniazda klapy zabespieczającej przed przeciążeniem.
Z uwagi na to że nie znasz dobrze auta proponuję zacząc od sprawdzenia szczelności dolptu( tzn odlączyć wąż od turbinki i zaślepić - zakorkować, a następnie zdjąć wąż z przepustnicy i zaślepić. Przez korek zaślepiający doprowadzić ciśnienie i sprawdzić czy się utrzymuje.)
Osobiście straciłem sporo czasu ,gdyż sprawdzałem tylko węże i opaski.A winowajcą okazała się metalowa rura pod chłodnicą.
Jeżeli układ będzie szczelny to będzie kolej na turbinkę , czy nie ma połamanych łopatek i czy nie ma wypalonego gniazda klapy zabespieczającej przed przeciążeniem.
Pozdrawiam Stanisław
oddalem samochod do warsztatu gdzie zajmuja sie tylko i wylacznie turbinami. posprawdzali mi wszystko co bylo mozliwe. w ostatecznosci wyjeli turbo i okazalo sie ze turbo tez jest ok. Dodam ze jednak wywala blad na wagu 575 z cisnieniem w dolocie. Ale skoro oni wszystko posprawdzali i jest ok gdzie moze lezec jeszcze problem? Jutro maja patrzyc katalizator. czy to moze byc jego wina? pozdrawiam i prosze o pomoc
p.s dodam ze auto sporo pali. na trasie to jakies 13-14l lpg. na komputerze na trasie przy naprawde spokojnej jezdzie pokazuje 10-11l /100
p.s dodam ze auto sporo pali. na trasie to jakies 13-14l lpg. na komputerze na trasie przy naprawde spokojnej jezdzie pokazuje 10-11l /100
a programem Polski Vag da rade zrobic te logi? jezeli tak to w jaki sposob? poniewaz vag-com mi nie chodzi, mozliwe ze wina kabla.
[ Dodano: 2014-06-18, 22:38 ]
dzis odebralem auto z warsztatu gdzie mi rozbierali turbo i patrzyli caly uklad i wszystko jest w jak najlepszym porzadku, katalizator tez ok. i na tym programie Polski Vag wszedlem w kanal 5 i mialem tam takie cos jak warunki operacji i powietrze w g/s to na 3 biegu podczas rozpedzania bylo w okolicach 50-60 g/s dopiero okolo 5tys obr raz na chwile wskoczylo 90 a tak to kolo 70-80 czy to nie za malo? i to moze byc przeplywomierz? a i wywalilo mi takie bledy po tej jezdzie
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
nie osiągnięta wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-06-18, 22:38 ]
dzis odebralem auto z warsztatu gdzie mi rozbierali turbo i patrzyli caly uklad i wszystko jest w jak najlepszym porzadku, katalizator tez ok. i na tym programie Polski Vag wszedlem w kanal 5 i mialem tam takie cos jak warunki operacji i powietrze w g/s to na 3 biegu podczas rozpedzania bylo w okolicach 50-60 g/s dopiero okolo 5tys obr raz na chwile wskoczylo 90 a tak to kolo 70-80 czy to nie za malo? i to moze byc przeplywomierz? a i wywalilo mi takie bledy po tej jezdzie
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
nie osiągnięta wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Kolego musisz ogarnąc sobie normalnego vaga 3.11 albo vcds lite bo ty polskim to wiele nie zdziałasz, przepływka powinna pokazywac więcej, na czym robiłęś tego loga na pb czy na lpg? najpierw trzeba roziwązac problemu na benzynie a dopiero potem brac się za lpg. Jak odpalisz normalnego vaga i porobisz logi na benzynie z kanałów które pisąłem po skasowaniu wcześniej błędów to mozna cos wtedy wróżyć.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
robilem to na benzynie na gaz w ogole jak narazie nawet nie przelaczam. patrzylem ta wartosc na benzynie na w pelni rozgrzanym silniku. 3 bieg od 1200-5300 obr i najwieksza wartosc wskoczyla mi przy 5000 obr na chwile 90 a tak pozniej okolo 80 sie oscylowalo, do tego strasznie sie wachalo, jutro moze dam rade pozyczyc inny kabel to wstawie te logi z vaga.
witam dopieo teraz ogarnalem lepszy kabel i zrobilem logi:
Grupy: 002,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/debek157_178157.html
Grupy: 025 - http://vaglog.rtnet.pl/debek157_178158.html
z gory dzieki za pomoc
logi robilem na benzynie na 3 biegu
Grupy: 002,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/debek157_178157.html
Grupy: 025 - http://vaglog.rtnet.pl/debek157_178158.html
z gory dzieki za pomoc
logi robilem na benzynie na 3 biegu
tylko przeplywke kupilem fakt uzywana ale jest to samo co na tamtej. identyczne wartosci pokazuje co tamta. a moze ktos kiedys o zlym numerze wsadzil? czy to mialoby znaczenie? bo numer przeplywki mam 0280217117. chyba ze kupilem znowu padnieta. ale do tego po takiej jezdzie jak sie wciska na maxa to wyskakuje blad 575 - cos z ukladem dolotowym
[ Dodano: 2014-07-04, 17:35 ]
dzis dalem do kolejnego mechanika gdzie posprawdzali wszystko co bylo mozliwe, przekladali przeplywke zawory itp z takiej samej dobrze jezdzacej 1.8t. nic nie pomoglo. jedynie kolo ecu jest czujnik cisnienia atmosferycznego(taki pokazalo blad po odpieciu) po odpieciu auto bylo jeszcze slabsze. czy to moze byc on winowajca? wyglada on tak jak ten z aukcji http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-pal ... 75022.html
[ Dodano: 2014-07-04, 17:35 ]
dzis dalem do kolejnego mechanika gdzie posprawdzali wszystko co bylo mozliwe, przekladali przeplywke zawory itp z takiej samej dobrze jezdzacej 1.8t. nic nie pomoglo. jedynie kolo ecu jest czujnik cisnienia atmosferycznego(taki pokazalo blad po odpieciu) po odpieciu auto bylo jeszcze slabsze. czy to moze byc on winowajca? wyglada on tak jak ten z aukcji http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-pal ... 75022.html
Witam czujnik jaki podałeś w linku dotyczy paliwa a nie powietrza.
A poza tym masz problem raczej z powietrzem:) podaje opis błędu jaki ci wyskakuje;
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
Jest możliwość, że miałeś ściągamy kolektor zdejmowany. Może problem tkwi w uszczelce lub tym czujniku.
Jak możesz to wrzuć logi kanału 002 + 32 na biegu jałowym i dynamicznie 002+115+118
A poza tym masz problem raczej z powietrzem:) podaje opis błędu jaki ci wyskakuje;
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
Jest możliwość, że miałeś ściągamy kolektor zdejmowany. Może problem tkwi w uszczelce lub tym czujniku.
Jak możesz to wrzuć logi kanału 002 + 32 na biegu jałowym i dynamicznie 002+115+118
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))