potrzebne zdjecie orginalnej skrzynki bezpiecznikow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
potrzebne zdjecie orginalnej skrzynki bezpiecznikow
Witam jak w temacie proszę o zdjęcie skrzynki bezpieczników od tylu przepala mi się kabel od bezpiecznika 25 nawiew Klima mam tam dopięty alarm i chce go odpiąć żeby nic się tam nie paliło ważne prosze i czy w orginale obok skrzynki z kompem pod maska ida jakies dwa kabeli wlasnie one pierwsze mi sie spalily
[ Dodano: 2014-05-20, 23:05 ]
jenak zwarcie robi panel klimatyzacji tylko jak podepne dwa srodkowe zlacza od tylu tego panelu odrazu zaczyna sie grzac kabel przy skrzynce
[ Dodano: 2014-05-20, 23:05 ]
jenak zwarcie robi panel klimatyzacji tylko jak podepne dwa srodkowe zlacza od tylu tego panelu odrazu zaczyna sie grzac kabel przy skrzynce
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego zdjęcie może być mało pomocne, gdyż większość samochodów występowała w różnym ukompletowaniu, a to z kolei determinuje które z bezpieczników zostały obsadzone
Generalnie przekaźnik nr 25 odpowiada za cały system wentylacji samochodu. Przewód od niego wędruje m.in. do wentylatora dmuchawy (możesz sprawdzić na krótko czy ten element działa), do przekażnika sprężarki klimatyzacji (możesz go wyciągnąć), oraz do czujnika ciśnienia klimatyzacji, do panelu klimatyzacji oraz może również być związany z wentylatorami chłodnicy. Ponadto przewód jest bardzo gruby (4mm2) jak na przeciętne okablowanie samochodu, więc coś musi go bardzo obciążać.
Z tego co pamiętam jeden z Kolegów miał problem z przepalającym się przewodem (pewnie wcześniej się grzał). Rozebrał cała deskę rozdzielczą aż w końcu znalazł winowajcę - gdzieś jeden z przewodów był spalony i zwierał do GND.

Generalnie przekaźnik nr 25 odpowiada za cały system wentylacji samochodu. Przewód od niego wędruje m.in. do wentylatora dmuchawy (możesz sprawdzić na krótko czy ten element działa), do przekażnika sprężarki klimatyzacji (możesz go wyciągnąć), oraz do czujnika ciśnienia klimatyzacji, do panelu klimatyzacji oraz może również być związany z wentylatorami chłodnicy. Ponadto przewód jest bardzo gruby (4mm2) jak na przeciętne okablowanie samochodu, więc coś musi go bardzo obciążać.
Z tego co pamiętam jeden z Kolegów miał problem z przepalającym się przewodem (pewnie wcześniej się grzał). Rozebrał cała deskę rozdzielczą aż w końcu znalazł winowajcę - gdzieś jeden z przewodów był spalony i zwierał do GND.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
W weekend rozbiore ta deskę ale zauważyłem ze im mocniej puszczam nawiew tym mocniej grzeje się ten kabel
[ Dodano: 2014-05-24, 21:02 ]
czy jest to mozliwe zeby jezyk od dmuchawy w samochodzie powodowal takie grzanie sie kabla??
im mocniej na panelu klimatyzacji daje zeby dmuchalo tym mocniej sie nagrzewa ten kabel jak jest wylaczony nawiew to wogole sie nie grzeje a zauwazylem ze kable wtyczki przy jezyku sa lekko zasniedziale prosze o odpowiedz bo jestem w uk a tu za bardzo nikt takimi rzeczami sie nie zajmuje a jak juz ktos to robi to za takie kwoty ze drugie auto bym kupil

[ Dodano: 2014-05-24, 21:02 ]
czy jest to mozliwe zeby jezyk od dmuchawy w samochodzie powodowal takie grzanie sie kabla??
im mocniej na panelu klimatyzacji daje zeby dmuchalo tym mocniej sie nagrzewa ten kabel jak jest wylaczony nawiew to wogole sie nie grzeje a zauwazylem ze kable wtyczki przy jezyku sa lekko zasniedziale prosze o odpowiedz bo jestem w uk a tu za bardzo nikt takimi rzeczami sie nie zajmuje a jak juz ktos to robi to za takie kwoty ze drugie auto bym kupil
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Masz na myśli rezystor dmuchawy? ... Jeżeli przewody są zaśniedziałe to rezystor ten może w niewłaściwy sposób sterować wentylatorem, jednakże powinno to doprowadzić do spalenia bezpiecznika. No chyba, że ktoś wcześniej miał już z tym problem i włożył większy bezpiecznikjareczek20hools pisze:jezyku

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
tak tak chodzi o rezystor dmuchawy ta wtyczka ma tam gruby brozowy kabel i jest on troche zasniedzialy a bezpiecznik jest 30 ale jego nie pali pali kabel ktory do niego wchodzi ten z napieciem bo ten drógi zolty jest ok wogole tam jest jakas dziwna przerobka bo pod ten kabel plusowy co wchodzi do bezpiecznika 25 jest podpiety kabel od webasto a do tego kabla od webasto {mowie caly czas o kablu z napieciiem } jest pociagniety kabel ktory idzie do wiazki od panelu klimatyzacji i jest on podpiety pod ostatnia wtyczke wielopinawa do cienitkiego kabelka czarno czerwonego bodajrze.
[ Dodano: 2014-06-08, 22:09 ]
gdzie jest zasilanie panelu klimatyzacji ktory kabelek za to odpowiada???
[ Dodano: 2014-06-08, 22:09 ]
gdzie jest zasilanie panelu klimatyzacji ktory kabelek za to odpowiada???
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
jareczek20hools, jakiś czas temu dokładałem webasto, i u mnie instalacja wygląda podobnie ...
Według instrukcji powinno to wyglądać tak: Przewód z webasta powinien być podłączony do przewódu czarno/niebieskiego wychodzącego z bezpiecznika nr 25, a nie przed tym bezpiecznikiem, dodatkowo powinien też iść przewód do klimatronika na konektor nr 1 w ostatnim złączu (na schematach oznaczenie D)
Napięcie z webasta powinno być dostarczane poprzez przekaźnik, ale dopiero po osiągnięciu pewnej temp przez płyn samochodu.
Moim zdaniem masz błędnie podłączoną instalację webasta - sugeruję odpiąć te dwa przewody - tzn ten od panelu klimatyzacji, oraz ten od zasilania i sprawdzić czy dalej przewód będzie się palił.
Jeżeli problem ustanie pozostanie ci grzebać w instalacji webasta ... A tak w ogóle jaki masz piec? (jakiej firmy)
Panel klimatyzacji zasilany jest z kilku źródeł, najgrubszy przewód to biało-zółty i pewnie on stanowi główne zasilanie. Jednakże u mnie webasto dostarcza napięcie na przewód czarno-niebieski i wszystko się uruchamia tak jak trzeba.
Zajrzyj tu:
http://sanzclima.com/files/docs/AUDI-A6 ... -B5WSC.PDF
Jest tam instrukcja jak podłączyć prawidłowo webasto do A6tki
Według instrukcji powinno to wyglądać tak: Przewód z webasta powinien być podłączony do przewódu czarno/niebieskiego wychodzącego z bezpiecznika nr 25, a nie przed tym bezpiecznikiem, dodatkowo powinien też iść przewód do klimatronika na konektor nr 1 w ostatnim złączu (na schematach oznaczenie D)
Napięcie z webasta powinno być dostarczane poprzez przekaźnik, ale dopiero po osiągnięciu pewnej temp przez płyn samochodu.
Moim zdaniem masz błędnie podłączoną instalację webasta - sugeruję odpiąć te dwa przewody - tzn ten od panelu klimatyzacji, oraz ten od zasilania i sprawdzić czy dalej przewód będzie się palił.
Jeżeli problem ustanie pozostanie ci grzebać w instalacji webasta ... A tak w ogóle jaki masz piec? (jakiej firmy)
Panel klimatyzacji zasilany jest z kilku źródeł, najgrubszy przewód to biało-zółty i pewnie on stanowi główne zasilanie. Jednakże u mnie webasto dostarcza napięcie na przewód czarno-niebieski i wszystko się uruchamia tak jak trzeba.
Zajrzyj tu:
http://sanzclima.com/files/docs/AUDI-A6 ... -B5WSC.PDF
Jest tam instrukcja jak podłączyć prawidłowo webasto do A6tki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
webasto juz wyrzucilem z auta bo kable od niego tez byly troche popalone
mam tu fotki jak to wyglada
na tym foto widac jak ten zielony kabel laczy cienki czarno czerwony kabel podejrzewam ze od czujnika temperatury bo jak sie go rozlaczy to znika temperatura z licznika i do niego mam podlaczony czarny kabel(dorabiany) ktory leci do bezpiecznika 25 i niewazne gdzie go podepne czy pod mase gruby czarno zolty czy pod napiecie czarno niebieski jak nie jest podpiety niemam napiecia na panelu klimatronic
![Obrazek]()
tutaj strzalka zaznaczone podpiecie nowego obejscia do pezpiecznika bo stare gniazdo juz popsute jest wiec podpielem tam nowy bezpiecznik od tego czarno zoltego idzie kabel do pezpiecznika
![Obrazek]()
![Obrazek]()
noi oczywiscie z niebiesko czarnego takze do pezpiecznika
i ten czarny kabel idzie tutaj![Obrazek]()
i czy jest podpiety pod mase jak tu na zdjeciu czy pod napiecie pod czarno niebieski klimatronik dziala ale itak kabel sie grzeje i ten czarno niebieski i te brazowe przy rezystorze dmuchawy jak tylko odepne dmuchawe z wtyczki i przestaje dmuchac grzanie znika zamowilem juz nowa dmuchawe tylko martwi mnie to czy to tak powinno byc podpiete tym czarnym kablem do tego malego czarno czerwonego?
[ Dodano: 2014-06-09, 19:12 ]
![Obrazek]()
gdzie jest pin odpowiedzialny za mase i zasilanie?????????? pod F sa dwa kable od podgrzewania tylnej szyby to wiem
[ Dodano: 2014-06-10, 19:19 ]
heh jednak ten kabelek czarno czerwony to zasilanie klimatronika i idzie on do bezpiecznika malego 5 byl przepalony i nie zauwazylem tego hehe wymienilem na nowy wywalilem doarabiany kabel i smiga normalnie lecz kabel dalej sie grzeje ale to raczej przez ta dmuchawe przyjdzie nowa to bedzie wiadomo w 100% czy winna jest dmuchawa:)
mam tu fotki jak to wyglada
na tym foto widac jak ten zielony kabel laczy cienki czarno czerwony kabel podejrzewam ze od czujnika temperatury bo jak sie go rozlaczy to znika temperatura z licznika i do niego mam podlaczony czarny kabel(dorabiany) ktory leci do bezpiecznika 25 i niewazne gdzie go podepne czy pod mase gruby czarno zolty czy pod napiecie czarno niebieski jak nie jest podpiety niemam napiecia na panelu klimatronic
tutaj strzalka zaznaczone podpiecie nowego obejscia do pezpiecznika bo stare gniazdo juz popsute jest wiec podpielem tam nowy bezpiecznik od tego czarno zoltego idzie kabel do pezpiecznika
noi oczywiscie z niebiesko czarnego takze do pezpiecznika
i ten czarny kabel idzie tutaj
i czy jest podpiety pod mase jak tu na zdjeciu czy pod napiecie pod czarno niebieski klimatronik dziala ale itak kabel sie grzeje i ten czarno niebieski i te brazowe przy rezystorze dmuchawy jak tylko odepne dmuchawe z wtyczki i przestaje dmuchac grzanie znika zamowilem juz nowa dmuchawe tylko martwi mnie to czy to tak powinno byc podpiete tym czarnym kablem do tego malego czarno czerwonego?
[ Dodano: 2014-06-09, 19:12 ]
gdzie jest pin odpowiedzialny za mase i zasilanie?????????? pod F sa dwa kable od podgrzewania tylnej szyby to wiem
[ Dodano: 2014-06-10, 19:19 ]
heh jednak ten kabelek czarno czerwony to zasilanie klimatronika i idzie on do bezpiecznika malego 5 byl przepalony i nie zauwazylem tego hehe wymienilem na nowy wywalilem doarabiany kabel i smiga normalnie lecz kabel dalej sie grzeje ale to raczej przez ta dmuchawe przyjdzie nowa to bedzie wiadomo w 100% czy winna jest dmuchawa:)
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jakby co to masz tu schematy klimatronika - może to wyjaśni co i jak 
http://chomikuj.pl/kot919/Klimatronik+A ... 971554.pdf
A może przynajmniej pomoże w przy następnych bojach z klimatronikiem (czego oczywiście nie życzę
)

http://chomikuj.pl/kot919/Klimatronik+A ... 971554.pdf
A może przynajmniej pomoże w przy następnych bojach z klimatronikiem (czego oczywiście nie życzę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Skoro to nie dmuchawa, to może gdzieś jest 'słaby' styk powodujący wzrost rezystancji przewodu, a co za tym idzie przy stałym napięciu 12V przepłynie przez przewód większy prąd, co doprowadzi do wydzielenia się większej ilości ciepła
(przewód zadziała jak grzałka).
Zacznijmy od początku ... do skrzynki bezpieczników przychodzi przewód czarno-zółty (taki gruby 10mm2), następnie dzieli się on na szereg bezpieczników, ale nas interesuje nr 25 i 26.
Od bezpiecznika nr 25 idzie dalej przewód czarno-niebieski, a od bezpiecznika nr 26 przewód biało-zółty.
Czy mógłbyś napisać raz jeszcze który z nich się przepala? Tak aby podsumować dotychczasową rozmowę
Przewód biało-zółty z bezpiecznika nr 26 odpowiada za podgrzewanie tylnej szyby - więc możesz spokojnie ten bezpiecznik wyciągnąć
- oczywiście sprawdź czy przewód nadal się grzeje.
Przewód czarno-niebieski idzie do wiązki deski rozdzielczej i rozdziela się:
- idzie do przekaźnika sprzęgła klimatyzacji styk 30 i 85 - przekaźnik nr 5 na poniższym zdjęciu
- idzie do panelu klimatyzacji na styk B3
- idzie do panelu klimatyzacji na styk C6
- idzie do silnika dmuchawy
- idzie do czujnika ciśnienia klimatyzacji na styk nr 2
Możesz spróbować pomierzyć rezystancję pomiędzy tymi punktami.
Możesz spróbować wypiąć bezpiecznik nr 5
Możesz spróbować podłączyć się interfejsem diagnostycznym, czy któryś z czujników nie ma zwarcia do +12V lub GND
Możesz spróbować podłączyć drugi biegun wentylator - przewód brązowo - zielony do GND - w ten sposób wykluczysz dodatkową rezystancję która odkładać się będzie na rezystorze dmuchawy .. możesz też odłączyć złącze od rezystora dmuchawy i zewrzeć ze sobą styki 2 i 3 (przewód brązowo-zielony, z brązowym) - da to ten sam efekt co zwarcie do GND. Możesz też sprawdzić oba przypadki i zobaczyć czy jest różnica w grzaniu przewodu.
Przewód czarno-żółty idzie do przekaźnika styku X - przekaźnik nr 2 na poniższym obrazku
Możesz spróbować sprawdzić rezystancję pomiędzy bezpiecznikiem nr 25 a stykiem nr 87.
Przekaźnik grzeje się dość mocno, więc się tym zbytnio nie martw - no chyba że się stopił
Rezystancję na przewodach powinny być jak najniższe - w okolicach 0 do 2ohm

Zacznijmy od początku ... do skrzynki bezpieczników przychodzi przewód czarno-zółty (taki gruby 10mm2), następnie dzieli się on na szereg bezpieczników, ale nas interesuje nr 25 i 26.
Od bezpiecznika nr 25 idzie dalej przewód czarno-niebieski, a od bezpiecznika nr 26 przewód biało-zółty.
Czy mógłbyś napisać raz jeszcze który z nich się przepala? Tak aby podsumować dotychczasową rozmowę

Przewód biało-zółty z bezpiecznika nr 26 odpowiada za podgrzewanie tylnej szyby - więc możesz spokojnie ten bezpiecznik wyciągnąć

Przewód czarno-niebieski idzie do wiązki deski rozdzielczej i rozdziela się:
- idzie do przekaźnika sprzęgła klimatyzacji styk 30 i 85 - przekaźnik nr 5 na poniższym zdjęciu
- idzie do panelu klimatyzacji na styk B3
- idzie do panelu klimatyzacji na styk C6
- idzie do silnika dmuchawy
- idzie do czujnika ciśnienia klimatyzacji na styk nr 2
Możesz spróbować pomierzyć rezystancję pomiędzy tymi punktami.
Możesz spróbować wypiąć bezpiecznik nr 5
Możesz spróbować podłączyć się interfejsem diagnostycznym, czy któryś z czujników nie ma zwarcia do +12V lub GND
Możesz spróbować podłączyć drugi biegun wentylator - przewód brązowo - zielony do GND - w ten sposób wykluczysz dodatkową rezystancję która odkładać się będzie na rezystorze dmuchawy .. możesz też odłączyć złącze od rezystora dmuchawy i zewrzeć ze sobą styki 2 i 3 (przewód brązowo-zielony, z brązowym) - da to ten sam efekt co zwarcie do GND. Możesz też sprawdzić oba przypadki i zobaczyć czy jest różnica w grzaniu przewodu.
Przewód czarno-żółty idzie do przekaźnika styku X - przekaźnik nr 2 na poniższym obrazku
Możesz spróbować sprawdzić rezystancję pomiędzy bezpiecznikiem nr 25 a stykiem nr 87.
Przekaźnik grzeje się dość mocno, więc się tym zbytnio nie martw - no chyba że się stopił

Rezystancję na przewodach powinny być jak najniższe - w okolicach 0 do 2ohm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Te cyfry oznaczają kolumny w których kontynuuje się kabel - na pierwszej stronie są numery 1-14 na drugiej 15-26 itp.jareczek20hools pisze:Bardzo pomocne te schematy zaczynam lapac tylko jedno pytanie co oznacza np na schemacie 6/3 jest V2 i to jest dmuchawa z niej wychodza dwa kable sw/bl i sw/gn i one ida do takich ikonek 29 i 17 co oznaczaja te cyfry ?
Ważne są też *, **, *** one mówią o tym gdzie biegnie przewód dla danej wersji pojazdu

Te informacje łamane np 6/3, 10p/2 oznaczają który styk w jakim złączu - np 3 styk w 6 pin złączu, 2 styk w 10 pinowym złączu (czarnym)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
ok rozumiem ide kombinowac do auta
[ Dodano: 2014-06-12, 17:24 ]
a przepala mi sie bezpiecznik 25 i zauwazylem tez ze grzeje sie kabel masowy od rezystora dmuchawy im mocniej na klimatroniku ustawiam nawiew tym bardziej kable sie grzeja na zgaszonym silniku jeszcze tak w miare ale jak odpale auto to mozno zaczyna sie grzac
[ Dodano: 2014-06-12, 18:13 ]
naprawione!! okazalo sie ze rezystor dmuchawy byl strzelony zalozylem z a4 i dziala delikatnie jest cieply kabel brazowo zielony ale to pewnie dlatego ze przy wtyczcce jest laczony kostaka elektryczna i pewnie troche stracil na opornosci jak poprzednia wtyczka ulegla spaleniu teraz czas na skrecanie tego wszystkiego porobie troche zdjec jakby ktos potrzebowal wiedziec jak wygladaja polaczenia kabli pod deska:)
[ Dodano: 2014-06-12, 17:24 ]
a przepala mi sie bezpiecznik 25 i zauwazylem tez ze grzeje sie kabel masowy od rezystora dmuchawy im mocniej na klimatroniku ustawiam nawiew tym bardziej kable sie grzeja na zgaszonym silniku jeszcze tak w miare ale jak odpale auto to mozno zaczyna sie grzac
[ Dodano: 2014-06-12, 18:13 ]
naprawione!! okazalo sie ze rezystor dmuchawy byl strzelony zalozylem z a4 i dziala delikatnie jest cieply kabel brazowo zielony ale to pewnie dlatego ze przy wtyczcce jest laczony kostaka elektryczna i pewnie troche stracil na opornosci jak poprzednia wtyczka ulegla spaleniu teraz czas na skrecanie tego wszystkiego porobie troche zdjec jakby ktos potrzebowal wiedziec jak wygladaja polaczenia kabli pod deska:)
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 22:58
- Lokalizacja: gliwice
jutro porobie troche fotek:) brazowo zielony kabel juz sie nie grzeje wogole slaby styk byl troszke mocniej docisnac kilka razy i zalapalo elegancko wszystko dziala jak trzeba i bezpiecznik 25 siedzi juz na swoim miejscu orginalnie bez zadnych przerobek wszystko w orginale tak jak powinno byc teraz skladanie i wyciszanie pracuje w fabryce siedzen wiec pelno gąbki mam roznych rodzajow i kleje do tapicerki co wiaza w 3sekundy wicisze tego diesla jak tylko sie da hehe:)