[ A6 C6 2.0 Tdi] Zawór EGR
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
[ A6 C6 2.0 Tdi] Zawór EGR
Dla mnie sprawa jest nie tyle ciekawa, co niejasna. Przerzuciłem ETKE i nie mogę dojść co jest z tym zaworem EGR. Przejrzałem też Allegro, tu nawet zawór N75 jest tak nazywany. A teraz do rzeczy. Wielu użytkowników A6 chce wyczyścić zawór EGR. Faktycznie dla każdego modelu jest on inny. Ale ja się skupiłem na silniku 2.0 TDi BLB. Zawór EGR powinien znajdować się na początku chłodnicy recyrkulacji spalin i powinien być sterowany siłownikiem ciśnieniowym. I tam jest. Natomiast po przejściu spalin przez chłodnicę, kierowane są one do kolektora dolotowego. I tu za przepustnicą jest drugi zawór, sterowany chyba silnikiem krokowym. Czy to jest zawór EGR ? Czyżby były dwa zawory EGR ? Coś mi tu nie gra.
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Tak, tylko który to jest EGR ? Ja sądzę, że właśnie 8e0 906 627 C to jest zawór EGR. Przetwornik podciśnieniowy jest elementem sterującym klapką, która znajduje się w korpusie elementu, na którym osadzony jest ten przetwornik. On ma za zadanie kierować spaliny do chłodnicy i później do kolektora ssącego. natomiast 03G 131 501 jest to zawór dławiący. Ma za zadanie dozować określoną ilość spalin do kolektora ssącego za przepustnicą. On jest mylnie nazywany EGR (szczególnie na Allegro). Jeżeli się mylę, to proszę o sprostowanie.kskup pisze:Według ETKA'i:
EGR4.jpg - zawór recyrkulacji spalin (03G 131 501 B)
EGR1.jpg - przetwornik ciśnienia (8e0 906 627 c)
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2012, 14:05
- Lokalizacja: Ostrowiec/świętokrzyskie
"On ma za zadanie kierować spaliny do chłodnicy" dobrze kolego napisałeś, zawór podciśnieniowy steruje klapą sterującą chłodnicy recyrkulacji spalin kierując je przez chłodnicę, lub nie. Natomiast zawór z silnikiem krokowym jest zaworem EGR sterującym ilością spalin wracających do kolektora ssącego.
o ile się nie mylę w c6 nic nie da wyczyszczenie zaworu EGR,ale nie jestem pewny
[ Dodano: 2013-06-22, 14:27 ]
P.S. jeśli wyczyścisz EGR to i tak będzie to na krótko,a potem może być gorzej jeśli pójdzie Ci DPF. to już są gorsze koszta chyba,że regeneracja. Lecz mogę się z tym mylić,niech wypowiedzą się inni

[ Dodano: 2013-06-22, 14:27 ]
P.S. jeśli wyczyścisz EGR to i tak będzie to na krótko,a potem może być gorzej jeśli pójdzie Ci DPF. to już są gorsze koszta chyba,że regeneracja. Lecz mogę się z tym mylić,niech wypowiedzą się inni

Potrzebna część EGR-a
Witam. Podepnę się do tematu. A mianowicie nie dawno mój wóz wpadł w tryb awaryjny i po odczytaniu błędów zapisał się błąd z EGR-a. Więc nic innego mi nie pozostało i zabrałem się do wyczyszczenia EGR. Rozebrałem go na części i powiem ,że nieÂźle był zasyfiony. Ale zauważyłem też że na wielkiej czarnej zębatce zamykającej przepustnice (zdjęcie) brakuje zębów. <szok> A że Auto potrzebne mi jest na co dzień poradziłem sobie tymczasowo zakładając oringi na odboju ( zadziałało
) . Lecz muszę zębatkę jak najszybciej wymienić.
I tu mam pytanie , może ma ktoś na zbyciu uszkodzonego elektrycznie EGR , i leży mu zbyteczny? A chciałby sprzedać. Chętnie odkupię . Nie chce mi się wierzyć że taka część będzie dostępna w ASO, jak już to w komplecie z całym EGR. Proszę o kontakt pod 607162070 lub PW. Dzięki
Aaa dodam że po przeczyszczeniu EGR-a nie to auto. Praca równiejsza <szok> i w ogóle lepiej się zbiera.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
I tu mam pytanie , może ma ktoś na zbyciu uszkodzonego elektrycznie EGR , i leży mu zbyteczny? A chciałby sprzedać. Chętnie odkupię . Nie chce mi się wierzyć że taka część będzie dostępna w ASO, jak już to w komplecie z całym EGR. Proszę o kontakt pod 607162070 lub PW. Dzięki
Aaa dodam że po przeczyszczeniu EGR-a nie to auto. Praca równiejsza <szok> i w ogóle lepiej się zbiera.
Tej zębatki nie wymienisz. Sam próbowałem. Dopiero jak potraktowałem to wszystko młotkiem z solidną porcją agresji dotarło do mnie, że moje próby były daremne. Jak egr komuś pada, to najczęściej właśnie ta zębatka. U mnie już dwa takie klamoty lezą na półce. W serwisie zażyczyli sobie 1300pln z haczykiem. Na allegro można kupić taniej w okolicy 450pln. Kupowałem do dwóch takich aut i chodzą już około dwa lata. Nawiasem mówiąc egr kupiony w serwisie przez mojego kolegę też wytrzymał 2 lata. Padł z tego samego powodu.
[ Dodano: 2013-07-22, 08:20 ]
Ale z tym oringiem to sprytny sposób, choć na krótką metę?
A błędów ci nie wywala?
[ Dodano: 2013-07-22, 08:20 ]
Ale z tym oringiem to sprytny sposób, choć na krótką metę?
