Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] Czujnik temperatury (oraz stanu) oleju w si

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[AJK 2.7 230 KM] Czujnik temperatury (oraz stanu) oleju w si

Post autor: SoloZiP » 09 cze 2014, 16:24

Muszę wymienić czujnik temperatury oleju, ten który znajduje się na spodzie miski olejowej. Z tym, że jest mały problem bo w aso w lublinie krzykneli mi za niego 440 zł więc chyba ich deko pojekurwabało. Widziałem na forum posty z 2013 roku i ludzie pisali że kosztował coś około 250 zł w aso. Zastanawiam się czy nie kupić zamiennika, kiedyś pytałem w intercarsie to był za jakieś śmieszne pieniądze (chyba 30 zł).

Więc pytanie do osób które zakładały zamiennik, czy działa i ile kosztuje?
Pytanie drugie to czy w moim silniku pod miskę idzie uszczelka czy silikon (a może jedno i drugie), czy da się wyjąc miskę bez problemu czy trzeba coś rozbierać i jaki jest moment dokręcania miski?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 cze 2014, 17:15

Do wyiany czujnika, nie ma potrzeby ściągania miski. Nie baw się w zamienniki, kup używkę oryginalną, bo element do awaryjnych nie należy i prawdopodobieństwo jego kolejnej awarii jest bardzo niskie.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 11 cze 2014, 13:30

No nie wiem czy ryzyko jest takie niskie, bo widziałem kilka tematów na forum na ten temat. Z używką jest ryzyko bo nigdy nie wiadomo ile podziała i czy wogóle będzie działać, może jednak ktoś kupił zamiennik który działa? A co do miski to muszę ją odkręcić bo chce ją wyczyścić więc pytanie wciąż aktualne.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 cze 2014, 15:24

SoloZiP pisze:Pytanie drugie to czy w moim silniku pod miskę idzie uszczelka czy silikon (a może jedno i drugie), czy da się wyjąc miskę bez problemu czy trzeba coś rozbierać i jaki jest moment dokręcania miski?
Generalnie do ściągnięcia miski musisz:
- odłączyć czujnik oleju
- zdemontować stabilizator przedniej osi
- ściągnąć pasek wielorowkowy
- odkręcić przewody od chłodzenia skrzyni biegów (tylko dla automatu) - są mocowane wokół miski
- odkręcić mocowanie przewodów klimatyzacji
- odkręcić kompresor klimatyzacji (uwaga na aluminiowe przewody klimatyzacji - aby się nie rozszczelniły)

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie miska jest mocowana na silikon (biały) - widać nawet jego nadmiar w miejscu łączenia.

Według ELSY, w takim wypadku śruby należy dokręcać momentem:
- wstępne dokręcenie 5Nm
- dociągnięcie 10Nm

Czujnik przykręcony jest trzema śrubami (moment dokręcenia 10Nm), i osadzony jest na oringu uszczelniającym

Uszczelka miski była używana do VINu, 4B-X-080000 i miała numer 078103610E

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 cze 2014, 05:47

Dodam jeszcze do opisu kot919, ze zamim zabierzesz sie za przewody klimy to trzeba odessac czynnik z ukladu!

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 13 cze 2014, 07:23

SoloZiP, chcesz sciągnąć małą miskę czy też dużą?Jak małą aby dostać się do smoka to musisz tylko czujnik i stabilizator odkręcić,jeśli chcesz też górną miche zrzucić to musisz albo silnik unieść lub ławę opuścić.Inaczej do śrub się nie dostaniesz
340KM i 500NM :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 16 cze 2014, 15:34

Powiem szczerze koledzy że załamaliście mnie, jak zerkałem pod spód to wydawało mi się że odkręcę tylko miskę i uda mi się ją poprostu wyciągnąć, tymczasem widzę że roboty z tym co nie miara. krystek13, to ja mam 2 miski? Gdzie jest druga? Ja myślałem o tej w której jest czujnik temperatury oleju. Generalnie chodzi o to że jeden sezon przejeździłem na castrolu bo poprzedni właściciel zalał i olej z czasem trochę ciemnieje (z każdą wymianą jest co raz mniej) jednak zastanawiam się nad płukanką to chciałbym i przy okazji miskę wyczyścić, no i ewentualnie smoka.

Czyli czujnik temperatury i stabilizator napewno trzeba odkręcić, a co z resztą procedury o której pisze kot919, nie da się tego jakoś obejść? Oczywiście chodzi mi o tą dolną.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 cze 2014, 17:09

SoloZiP, Kolega krystek13 pewnie miał na myśli ten element silnika, który do którego jest mocowany spód miski olejowej <okok>

Ja osobiście nie ściągałem tej miski, a całą procedurę podesłałem z ELSY (tak przewiduje wykonanie tej czynności producent)

Możesz spróbować odkręcić wszystkie śruby i po prostu spróbować, nie wiem jak mocno wystaje smok, i jak mocno będzie przeszkadzał w demontażu. Możesz spróbować popuścić tylko rury od klimy i od chłodzenia automatu i delikatnie przesuwać miskę ... Może do umycia wystarczy ja tylko troszkę przesunąć, aby uzyskać do niej dostęp <okok>

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 16 cze 2014, 21:21

SoloZiP, Masz górną miskę olejową(tam są przegrody wygłuszające fale oleju ) i dolną to ten dekielek gdzie jest czujnik. Po odkręceniu dolnej miski bez problemu dostaniesz się do smoka. Ale największy osad olejowy będzie w górnej misce :/ Musisz odkręcić stabilizator, żeby dostać się do śrub,po stronie pasażera jest do miski przykręcony uchwyt przewodów olejowych od skrzyni,go też musisz odkręcić.Ogólnie żadna filozofia <okok>
340KM i 500NM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja