Muszę wymienić czujnik temperatury oleju, ten który znajduje się na spodzie miski olejowej. Z tym, że jest mały problem bo w aso w lublinie krzykneli mi za niego 440 zł więc chyba ich deko pojekurwabało. Widziałem na forum posty z 2013 roku i ludzie pisali że kosztował coś około 250 zł w aso. Zastanawiam się czy nie kupić zamiennika, kiedyś pytałem w intercarsie to był za jakieś śmieszne pieniądze (chyba 30 zł).
Więc pytanie do osób które zakładały zamiennik, czy działa i ile kosztuje?
Pytanie drugie to czy w moim silniku pod miskę idzie uszczelka czy silikon (a może jedno i drugie), czy da się wyjąc miskę bez problemu czy trzeba coś rozbierać i jaki jest moment dokręcania miski?
[AJK 2.7 230 KM] Czujnik temperatury (oraz stanu) oleju w si
No nie wiem czy ryzyko jest takie niskie, bo widziałem kilka tematów na forum na ten temat. Z używką jest ryzyko bo nigdy nie wiadomo ile podziała i czy wogóle będzie działać, może jednak ktoś kupił zamiennik który działa? A co do miski to muszę ją odkręcić bo chce ją wyczyścić więc pytanie wciąż aktualne.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Generalnie do ściągnięcia miski musisz:SoloZiP pisze:Pytanie drugie to czy w moim silniku pod miskę idzie uszczelka czy silikon (a może jedno i drugie), czy da się wyjąc miskę bez problemu czy trzeba coś rozbierać i jaki jest moment dokręcania miski?
- odłączyć czujnik oleju
- zdemontować stabilizator przedniej osi
- ściągnąć pasek wielorowkowy
- odkręcić przewody od chłodzenia skrzyni biegów (tylko dla automatu) - są mocowane wokół miski
- odkręcić mocowanie przewodów klimatyzacji
- odkręcić kompresor klimatyzacji (uwaga na aluminiowe przewody klimatyzacji - aby się nie rozszczelniły)
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie miska jest mocowana na silikon (biały) - widać nawet jego nadmiar w miejscu łączenia.
Według ELSY, w takim wypadku śruby należy dokręcać momentem:
- wstępne dokręcenie 5Nm
- dociągnięcie 10Nm
Czujnik przykręcony jest trzema śrubami (moment dokręcenia 10Nm), i osadzony jest na oringu uszczelniającym
Uszczelka miski była używana do VINu, 4B-X-080000 i miała numer 078103610E
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Powiem szczerze koledzy że załamaliście mnie, jak zerkałem pod spód to wydawało mi się że odkręcę tylko miskę i uda mi się ją poprostu wyciągnąć, tymczasem widzę że roboty z tym co nie miara. krystek13, to ja mam 2 miski? Gdzie jest druga? Ja myślałem o tej w której jest czujnik temperatury oleju. Generalnie chodzi o to że jeden sezon przejeździłem na castrolu bo poprzedni właściciel zalał i olej z czasem trochę ciemnieje (z każdą wymianą jest co raz mniej) jednak zastanawiam się nad płukanką to chciałbym i przy okazji miskę wyczyścić, no i ewentualnie smoka.
Czyli czujnik temperatury i stabilizator napewno trzeba odkręcić, a co z resztą procedury o której pisze kot919, nie da się tego jakoś obejść? Oczywiście chodzi mi o tą dolną.
Czyli czujnik temperatury i stabilizator napewno trzeba odkręcić, a co z resztą procedury o której pisze kot919, nie da się tego jakoś obejść? Oczywiście chodzi mi o tą dolną.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
SoloZiP, Kolega krystek13 pewnie miał na myśli ten element silnika, który do którego jest mocowany spód miski olejowej
Ja osobiście nie ściągałem tej miski, a całą procedurę podesłałem z ELSY (tak przewiduje wykonanie tej czynności producent)
Możesz spróbować odkręcić wszystkie śruby i po prostu spróbować, nie wiem jak mocno wystaje smok, i jak mocno będzie przeszkadzał w demontażu. Możesz spróbować popuścić tylko rury od klimy i od chłodzenia automatu i delikatnie przesuwać miskę ... Może do umycia wystarczy ja tylko troszkę przesunąć, aby uzyskać do niej dostęp

Ja osobiście nie ściągałem tej miski, a całą procedurę podesłałem z ELSY (tak przewiduje wykonanie tej czynności producent)
Możesz spróbować odkręcić wszystkie śruby i po prostu spróbować, nie wiem jak mocno wystaje smok, i jak mocno będzie przeszkadzał w demontażu. Możesz spróbować popuścić tylko rury od klimy i od chłodzenia automatu i delikatnie przesuwać miskę ... Może do umycia wystarczy ja tylko troszkę przesunąć, aby uzyskać do niej dostęp

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
SoloZiP, Masz górną miskę olejową(tam są przegrody wygłuszające fale oleju ) i dolną to ten dekielek gdzie jest czujnik. Po odkręceniu dolnej miski bez problemu dostaniesz się do smoka. Ale największy osad olejowy będzie w górnej misce
Musisz odkręcić stabilizator, żeby dostać się do śrub,po stronie pasażera jest do miski przykręcony uchwyt przewodów olejowych od skrzyni,go też musisz odkręcić.Ogólnie żadna filozofia 


340KM i 500NM 
