witam serdecznie posiadam audi a6 o oznaczeniu silnika ASN
mam do was wielką prośbe ponieważ moja pompa jest uszkodzona a na allegro znalazłam tylko 2 sztuki za około 300 zł
mozecie mi odpowiedziec czy pasuje do tego silnika np pompa wspomagania od 2,5 tdi lub jakas inna?
pytam ponieważ reszta pomp jest o połowe tańsza znalazłam pompe o takich samych numerach tylko różnią sie ostatnią literą moja ma numer 8E0145155F a znalazłam to samo tylko z końcówką N
pozdrawiam
jaka pompa do asn????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 sty 2013, 14:25
- Lokalizacja: Złotów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Inowrocław
Witam.
Mam ten sam problem. Czy ktos przerabial ten temat? Jaka pompa pasuje bo ilu mechanikow tyle teorii. Ktos wymienial przy tym silniku? Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-12-09, 23:17 ]
Moze ktos wie ile barow powinna dawac ta pompa 110 czy 120 ?
[ Dodano: 2013-12-10, 13:18 ]
U... widzę, że cisza w temacie... Ogólnie ilu mechaników i numerów pomp - tyle opinii i do tego 3 serwisy AUDI podają sprzeczne informacje i zarazem nawzajem się wykluczają. Po prostu bardzo pomogłaby mi opinia kogoś kto w takim motorze wymieniał tą paskudną pompę..... i zna to z autopsji.....
Mam ten sam problem. Czy ktos przerabial ten temat? Jaka pompa pasuje bo ilu mechanikow tyle teorii. Ktos wymienial przy tym silniku? Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-12-09, 23:17 ]
Moze ktos wie ile barow powinna dawac ta pompa 110 czy 120 ?
[ Dodano: 2013-12-10, 13:18 ]
U... widzę, że cisza w temacie... Ogólnie ilu mechaników i numerów pomp - tyle opinii i do tego 3 serwisy AUDI podają sprzeczne informacje i zarazem nawzajem się wykluczają. Po prostu bardzo pomogłaby mi opinia kogoś kto w takim motorze wymieniał tą paskudną pompę..... i zna to z autopsji.....
Witam
Udało mi się wybrać różnice pomiędzy tymi pompami:
8E0145155F ma 127barów
8E0145155N ma 120 barów
I to byłoby do przeskoczenia ,ale zasadnicza róznica jest w samej konstrukcji tzn.
chodzi konkretnie o kierunek podłączenia węża zasilającego.Przy tak zabudowanych i zwartych konstrukcjach silników ma to niebagatelne znaczenie.
Pompa F ma podejście węża zasilającego od strony rurki ciśnieniowej, natomiast N z kierunku przeciwnego.
Przepraszam jesy akurat odwrotnie,ale problem pozostaje.
Próbowałem coś dobrać,ale to trudny temat ze względu na podejście(zasilanie).
A jak pasuje podejście to nie pasuje wydolność pompy(około 110barów),może być trochę mało.
A tak na marginesie możesz zmierzyć i podać średnicę koła pasowego tej pompy (może rozwiązanie znajdzie się samo)
Udało mi się wybrać różnice pomiędzy tymi pompami:
8E0145155F ma 127barów
8E0145155N ma 120 barów
I to byłoby do przeskoczenia ,ale zasadnicza róznica jest w samej konstrukcji tzn.
chodzi konkretnie o kierunek podłączenia węża zasilającego.Przy tak zabudowanych i zwartych konstrukcjach silników ma to niebagatelne znaczenie.
Pompa F ma podejście węża zasilającego od strony rurki ciśnieniowej, natomiast N z kierunku przeciwnego.
Przepraszam jesy akurat odwrotnie,ale problem pozostaje.
Próbowałem coś dobrać,ale to trudny temat ze względu na podejście(zasilanie).
A jak pasuje podejście to nie pasuje wydolność pompy(około 110barów),może być trochę mało.
A tak na marginesie możesz zmierzyć i podać średnicę koła pasowego tej pompy (może rozwiązanie znajdzie się samo)
Pozdrawiam Stanisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Inowrocław
Moja pompa ma oznaczenie 4B0145156R i na pewno wydajność 110 barów. Generalnie to wydaje mi sie ze ze wzgledu na obudowe i podlaczenie to do audi są 2 rodzaje pomp i mają wyjścia albo symetryczne po obu stronach albo tak lekko ze skosa i nie ma innych pomp. Popatrz sobie na zdjęcia tych pomp. Ja zamówiłem już pompę i zakładam w weekend. Zobaczymy jak to będzie i jak się wszystko uda to podam jej numer oraz zasadę stosowania zamienników o której dowiedziałem się z innego forum. Mam nadzieje ze sie sprawdzi i bedzie wszystko ok.
Witam
Jężeli parametry są odpowiednie to wszystko będzie dobrze.
Jeżeli chodzi o ten króciec do węża zasilającego to można go obrócić (jest wciśnięty na oringach,dzisiaj się upewniłem).
Pompy wyglądają tak samo i wydaje mi się że ich wydajność jest regulowana obrotami(stąd pytanie o średnicę koła pasowego).
Jężeli parametry są odpowiednie to wszystko będzie dobrze.
Jeżeli chodzi o ten króciec do węża zasilającego to można go obrócić (jest wciśnięty na oringach,dzisiaj się upewniłem).
Pompy wyglądają tak samo i wydaje mi się że ich wydajność jest regulowana obrotami(stąd pytanie o średnicę koła pasowego).
Pozdrawiam Stanisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Inowrocław
Wracająac do mojej pompy to udało mi się już wszystko załatwić. Otóż kupiłem używkę o takim samym numerze tylko z inną końcówką literową i niestety pompa wyła strasznie. Kupiłem następnego dnia nowy zamiennik niemiecki i pasował też idealnie - króciec trzeba przekręcić- i wszystko hula .
[ Dodano: 2013-12-21, 19:00 ]
Zapomniałem dodać, że ten zamiennik miał zupełnie inny numer i wydajność większsą o 10 barów. Ogólnie to trzeba tylko zwrócić uwagę na to czy pompa pasuje w podstawę mocowaną do bloku silnika i na wyjścia i wejścia przewodów. Wtedy powinno być ok. No i oczywiście przy wymianie obowiązkowo płukanie.
[ Dodano: 2013-12-21, 19:00 ]
Zapomniałem dodać, że ten zamiennik miał zupełnie inny numer i wydajność większsą o 10 barów. Ogólnie to trzeba tylko zwrócić uwagę na to czy pompa pasuje w podstawę mocowaną do bloku silnika i na wyjścia i wejścia przewodów. Wtedy powinno być ok. No i oczywiście przy wymianie obowiązkowo płukanie.