Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

jaka pompa do asn????

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
marysienka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2013, 14:25
Lokalizacja: Złotów

jaka pompa do asn????

Post autor: marysienka » 01 sty 2013, 17:33

witam serdecznie posiadam audi a6 o oznaczeniu silnika ASN
mam do was wielką prośbe ponieważ moja pompa jest uszkodzona a na allegro znalazłam tylko 2 sztuki za około 300 zł
mozecie mi odpowiedziec czy pasuje do tego silnika np pompa wspomagania od 2,5 tdi lub jakas inna?
pytam ponieważ reszta pomp jest o połowe tańsza znalazłam pompe o takich samych numerach tylko różnią sie ostatnią literą moja ma numer 8E0145155F a znalazłam to samo tylko z końcówką N
pozdrawiam

BykuA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: BykuA6 » 09 gru 2013, 21:32

Witam.
Mam ten sam problem. Czy ktos przerabial ten temat? Jaka pompa pasuje bo ilu mechanikow tyle teorii. Ktos wymienial przy tym silniku? Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-12-09, 23:17 ]
Moze ktos wie ile barow powinna dawac ta pompa 110 czy 120 ?

[ Dodano: 2013-12-10, 13:18 ]
U... widzę, że cisza w temacie... Ogólnie ilu mechaników i numerów pomp - tyle opinii i do tego 3 serwisy AUDI podają sprzeczne informacje i zarazem nawzajem się wykluczają. Po prostu bardzo pomogłaby mi opinia kogoś kto w takim motorze wymieniał tą paskudną pompę..... i zna to z autopsji.....

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 10 gru 2013, 19:18

Witam
Udało mi się wybrać różnice pomiędzy tymi pompami:
8E0145155F ma 127barów
8E0145155N ma 120 barów
I to byłoby do przeskoczenia ,ale zasadnicza róznica jest w samej konstrukcji tzn.
chodzi konkretnie o kierunek podłączenia węża zasilającego.Przy tak zabudowanych i zwartych konstrukcjach silników ma to niebagatelne znaczenie.
Pompa F ma podejście węża zasilającego od strony rurki ciśnieniowej, natomiast N z kierunku przeciwnego.

Przepraszam jesy akurat odwrotnie,ale problem pozostaje.
Próbowałem coś dobrać,ale to trudny temat ze względu na podejście(zasilanie).
A jak pasuje podejście to nie pasuje wydolność pompy(około 110barów),może być trochę mało.
A tak na marginesie możesz zmierzyć i podać średnicę koła pasowego tej pompy (może rozwiązanie znajdzie się samo)
Pozdrawiam Stanisław

BykuA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: BykuA6 » 11 gru 2013, 21:33

Moja pompa ma oznaczenie 4B0145156R i na pewno wydajność 110 barów. Generalnie to wydaje mi sie ze ze wzgledu na obudowe i podlaczenie to do audi są 2 rodzaje pomp i mają wyjścia albo symetryczne po obu stronach albo tak lekko ze skosa i nie ma innych pomp. Popatrz sobie na zdjęcia tych pomp. Ja zamówiłem już pompę i zakładam w weekend. Zobaczymy jak to będzie i jak się wszystko uda to podam jej numer oraz zasadę stosowania zamienników o której dowiedziałem się z innego forum. Mam nadzieje ze sie sprawdzi i bedzie wszystko ok.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 12 gru 2013, 10:27

Witam
Jężeli parametry są odpowiednie to wszystko będzie dobrze.
Jeżeli chodzi o ten króciec do węża zasilającego to można go obrócić (jest wciśnięty na oringach,dzisiaj się upewniłem).
Pompy wyglądają tak samo i wydaje mi się że ich wydajność jest regulowana obrotami(stąd pytanie o średnicę koła pasowego).
Pozdrawiam Stanisław

BykuA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: BykuA6 » 21 gru 2013, 18:56

Wracająac do mojej pompy to udało mi się już wszystko załatwić. Otóż kupiłem używkę o takim samym numerze tylko z inną końcówką literową i niestety pompa wyła strasznie. Kupiłem następnego dnia nowy zamiennik niemiecki i pasował też idealnie - króciec trzeba przekręcić- i wszystko hula .

[ Dodano: 2013-12-21, 19:00 ]
Zapomniałem dodać, że ten zamiennik miał zupełnie inny numer i wydajność większsą o 10 barów. Ogólnie to trzeba tylko zwrócić uwagę na to czy pompa pasuje w podstawę mocowaną do bloku silnika i na wyjścia i wejścia przewodów. Wtedy powinno być ok. No i oczywiście przy wymianie obowiązkowo płukanie.

odbiorca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 2013, 00:07
Lokalizacja: Lubin

Post autor: odbiorca » 07 cze 2014, 22:43

BykuA6 gdzie kupiles pompe ? I jaki to zamiennik ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja