Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

[C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy

Post autor: krisker » 03 cze 2014, 15:18

Cześć. Już miałem nabijać klimę z powodu spadku jej wydajności, ale po krótkich testach okazało się, że chłodzenie działa, ale tylko po stronie pasażera. Po stronie kierowcy regulacja temperatury również działa, ale tak, jakby nie mogła osiągnąć najniższej pozycji. Wydaje mi się, że czujnik temperatury można wykluczyć, bo sytuacja ma miejsce nawet w ustawieniu "LO'. Wygląda to tak, jakby coś blokowało klapę w dolnej (w sensie temperatury) pozycji. Sam silnik chyba jest OK, bo w końcu zmienia położenie, tylko nie w całym zakresie...

Jakieś pomysły/wskazówki?
Pozdrawiam,
Krisker

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 03 cze 2014, 20:58

a może vagiem i out put. test. wtedy wszystkie klapki przetestuje
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 cze 2014, 07:25

Robiłem i nic. Błędów również nie ma :(
Pozdrawiam,
Krisker

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 04 cze 2014, 08:37

a może silnik chodzi tylko cięgno się wypięło tak czy inaczej musisz rozkręcić kolego. Od strony pasażera wystarczy wyjąć schowek 5 śrub ,a od strony kierowcy nie wiem bo nigdy tego nie robiłem
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 cze 2014, 09:35

No właśnie cięgno nie, bo regulacja działa, ale nie dochodzi do pozycji, w której dmuchać ma najzimniejsze powietrze. Niestety nie ma nigdzie informacji jak dobrać się do klap po stronie kierowcy...
Pozdrawiam,
Krisker

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 04 cze 2014, 21:44

Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 05 cze 2014, 07:36

Dziękuję serdecznie.


-------------------------------------------------------------------

EDIT:

Po pięciu godzinach walki z dobraniem się do silnika i sterowania klapami po stronie kierowcy okazało się, że wszystko jest w porządku. Klapy osiągają swoje skrajne położenia, nic ich nie blokuje. Silnik również osiąga skrajne pozycje bez problemu. Przy okazji dodam, że powyższa instrukcja dotyczy chyba A4 B6 i nie do końca pokrywa się z C5. U nas trzeba odkręcić kilka śrub więcej (niestety bardzo trudno dostępnych) i wyjąć pedał gazu (u mnie jest linka i nie wiem jak to wygląda przy elektronice). W moim przypadku wszystko na marne... Przynajmniej poznałem kolejne zakamarki samochodu :/

Po odpaleniu VAGa zabrałem się za dokładniejszą analizę danych i tam również wszystko jest OK. Przy okazji zebrałem info z netu i spisałem grupy pomiarowe (załączam poniżej). W końcu po kolejnych testach okazało się, że im mocniejszy nadmuch, tym cieplejsze powietrze po stronie kierowcy. Przy minimalnym nadmuchu temperatura jest tylko troszkę wyższa niż po stronie pasażera. Wygląda na to, że gdzieś jest jakaś nieszczelność, która powoduje przedostawanie się ciepłego powietrza przy silniejszym nadmuchu. Problem tylko w lokalizacji problemu. Przy zwiększaniu nadmuchu pozycja klap temperatury jest stała, więc ich uchylanie można chyba wykluczyć. Ale jak nie tam, to gdzie?


Bloki pomiarowe:

Grupa 2 - wartości dla klapy temp. strona kierowcy
1. Wartość rzeczywista pozycji klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie przy LO:228-232 przy HI: 32)
3. Wyuczona (chyba po adaptacji) minimalna (zimna) pozycja klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie przy LO: 31, przy HI: 27)
4. Wyuczona (chyba po adaptacji) maksymalna (ciepła) pozycja klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie 229)

Grupa 3 - wartości dla klapy temp. strona pasażera (tutaj jest dziwnie, bo klapy reagują przy zmianie temp. po stronie pasażera, ale znalezione opisy wskazują na coś innego)
1. Wartość rzeczywista pozycji klapy centralnej (u mnie przy LO:224, przy HI 34)
3. Position instrument panel vents Value Learned Central air flap motor -V70- (u mnie przy LO: 28, HI 24)
4. Position footwell/defrost Value Learned Central air flap motor -V70- (u mnie przy LO: 223, HI 223)

Grupa 4
1. Actual value Sensor Footwell/defroster Flap Motor -V85-
3. Position footwell Value Learned Footwell/defroster Flap Motor -V85-
4. Position defroster Value Learned Footwell/defroster Flap Motor -V85-

Grupa 5 - wartości dla klapy kierunku nadmuchu - tu nie jestem pewien (bieżąca, ?, wyuczona min, wyuczona max)

Grupa 6 - wartości dla klapy obiegu zamkniętego (bieżąca, ?, wyuczona min, wyuczona max)

Grupa7:
1: Temperatura na wylocie kanałów środkowych
2: Temperatura na wylocie kanałów dolnych (nogi)
3. Temperatura w panelu klimatronika
4. Temperatura płynu chłodzącego

Grupa 8 (tutaj też są temperatury, ale nie znalazłem opisów; poniżej wartości):
1. 41stC
2. 40stC
3. 39stC
4. 26stC

Ponieważ miałem problemy z połączeniem z klimatronikiem poprzestawiałem nieco ustawienia w VAGu w opcjach dotyczących parametrów połączenia:
0 30 -1
25 1 99


Temperatury rzeczywiste (zmierzone oddzielnym miernikiem) przy nadmuchu:
ZIMNY (klima włączona), MAX - kierowca 18, pasażer 7
ZIMNY (klima włączona), MIN - kierowca 6, pasażer 0

GORĄCY (klima włączona), MAX - kierowca 59, pasażer 59
GORĄCY (klima włączona), MIN - kierowca 55, pasażer 54 (tych wartości nie jestem pewien, bo pisałem je z pamięci).


EDIT2: Po nabiciu klimy (było 360g, a po odessaniu dodano 900g) problem przestał być odczuwalny. Różnica przy pomiarach nadal występuje, ale nie przeszkadza już w użytkowaniu latem.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga