Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 2.4 BDW] wymiana oleju

Silniki benzynowe
Arczer33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:29
Lokalizacja: Warszawa/Devon

Post autor: Arczer33 » 25 cze 2011, 14:22

Witajcie wiec i ja sie podepne pod temat mam wlasnie ten sam problem co kolega wyzej napisal na poczatku pokazal mi vcds bledy w silniku i zadnej kontroli check engine nie bylo teraz zapalila sie pojechalem do serwisu sprawdzili to co ja juz wiedzialem i powiedzieli ze do wymiany czujnik walka i musza skrzynie wywalic zeby go wymienic nadmienie ze mialem dwa bledy tu je wklejam.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (BDW) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 0105000318070118
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 3260064CD4A9

2 Faults Found:
000033 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0021 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 31
Mileage: 180175 km
Time Indication: 0
Date: 2011.04.24
Time: 16:00:23

Freeze Frame:
RPM: 2144 /min
Mass Air / Rev.: 337.9 mg/str
Temperature: 93.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 122.46°

000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0020 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 32
Mileage: 180176 km
Time Indication: 0
Date: 2011.04.24
Time: 16:00:32

Freeze Frame:
RPM: 2176 /min
Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
Temperature: 93.0°C
Overrun
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 122.46°
teraz za to od czasu do czasu w trasie wyskakuje na fisie ze mam minimalna ilosc oleju sprawdzilem na cieplym i oleju jest troszke ponad min na zimnym po nocy jest min wiec postanowilem dolac problem ze nie wiem jaki byl lany i jaki dolac.Nie mam zamiaru dolewac wiele bo juz i tak umowilem sie w serwisie na wymiane tego czujnika wiec przy okazji powiem zeby wymienili olej ale do tego czasu mam jeszcze chwile bo 2 tygodnie a jezdzic trzeba i wlasnie co teraz moze ktos doradzi co wlac na ta dolewke i przy okazji zweryfikuje czy serwis prawde mowi bo problem jak mi wytlumaczyli jest wlasnie jak kolega po wyzej napisal w swoim poscie ze zle czyta polozenie.Pozdrawiam

total9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:29
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: total9 » 24 paź 2012, 18:20

Arczer33 pisze:Witajcie wiec i ja sie podepne pod temat mam wlasnie ten sam problem co kolega wyzej napisal na poczatku pokazal mi vcds bledy w silniku i zadnej kontroli check engine nie bylo teraz zapalila sie pojechalem do serwisu sprawdzili to co ja juz wiedzialem i powiedzieli ze do wymiany czujnik walka i musza skrzynie wywalic zeby go wymienic nadmienie ze mialem dwa bledy tu je wklejam.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (BDW) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 0105000318070118
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 3260064CD4A9

2 Faults Found:
000033 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0021 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 31
Mileage: 180175 km
Time Indication: 0
Date: 2011.04.24
Time: 16:00:23

Freeze Frame:
RPM: 2144 /min
Mass Air / Rev.: 337.9 mg/str
Temperature: 93.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 122.46°

000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0020 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 32
Mileage: 180176 km
Time Indication: 0
Date: 2011.04.24
Time: 16:00:32

Freeze Frame:
RPM: 2176 /min
Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
Temperature: 93.0°C
Overrun
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 122.46°
teraz za to od czasu do czasu w trasie wyskakuje na fisie ze mam minimalna ilosc oleju sprawdzilem na cieplym i oleju jest troszke ponad min na zimnym po nocy jest min wiec postanowilem dolac problem ze nie wiem jaki byl lany i jaki dolac.Nie mam zamiaru dolewac wiele bo juz i tak umowilem sie w serwisie na wymiane tego czujnika wiec przy okazji powiem zeby wymienili olej ale do tego czasu mam jeszcze chwile bo 2 tygodnie a jezdzic trzeba i wlasnie co teraz moze ktos doradzi co wlac na ta dolewke i przy okazji zweryfikuje czy serwis prawde mowi bo problem jak mi wytlumaczyli jest wlasnie jak kolega po wyzej napisal w swoim poscie ze zle czyta polozenie.Pozdrawiam
do "Arczer33"
przy ost. diagnozie wyskoczyl mi blad ten co tobie:
000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0020 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Powiedz prosze jak rozwiazales swoj problem z autem.
Byles z tym w serwisie? co ci na to zaradzili? jakie koszta? co wymieniali?
wyczytałem ze blad dot. rozrzadu, wiec jest to dosc powazne.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 paź 2012, 18:52

total9 pisze:000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0020 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
W Twoim przypadku zaczął bym od zamiany czujników Hala pomiędzy głowicami... skasowania błędów i sprawdzenia, czy przypadkiem błąd nie przeskoczy na drugą głowicę. Jeśli tak, to najtańsza naprawa - wymiana czujnika... jeśli nie, to może okazać się potrzeba wymiany wariatora... cena w ASO to ok. 1k PLN/szt.

total9 pisze:wyczytałem ze blad dot. rozrzadu, wiec jest to dosc powazne.
Oby się okazało jedno z tych, co wymieniłem powyżej... pozamieniaj te czujniki, a potem sprawdź ustawienia rozrządu za pomocą VCDS'a <okok> Oczywiście przy założeniu, że czujniki są sprawne...

Arczer33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:29
Lokalizacja: Warszawa/Devon

Post autor: Arczer33 » 24 paź 2012, 19:22

Wiec powiem ci ze u mnie wymienili czujnik polozenia walka pojechalem do polski i auto zdechlo wrocilem do anglii i pojechalem do tego serwisu bo wyskakiwal ten sam blad G40 czujnik wiec ci mnie zbyli ze ok ale przeciez blizej mnie jest nowy servis i tam moge pojechac wiec i tak zrobilem.Pojechalem tam a tam okazalo sie ze wypalily sie 2 banki i jeszcze jakies inne rzeczy pozdychaly jak pisalem objaw taki ze samochod stracil calkowicie moc na 1 i 2 biegu dopiero przy 3 tysiach zaczynal jakos jechac.Wiec wzieli autoko na serwis i zaczeli rozbierac zajelo im to 19.5 roboczo godziny.Po 2 tygodniach zadzwonili zebym podjechal i odebral auto myslac ze zaplace jak za zboze jade a tam niespodzianka cala robocizna dla mnie za darmo ale na koszt serwisu audi exeter w ktorym to byl niby wymieniany ten czujnik .Wymienili wszystko lacznie z walkami bo podobno przegrzane koszt oszacowany w anglii 3500 tys funtow dla mnie bomba do dzis mam spokoj i jeszcze gwarancje na caly silnik bo caly bym rozbierany.
Bylo
A6 C6 2.4 Pb
A8 4.2 Pb
A6 C6 3.2 Pb
A6 C6 3.2 Quattro Pb
Teraz A8L 3.0 Tdi Quattro

total9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:29
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: total9 » 30 paź 2012, 17:17

0x4B25A pisze:... pozamieniaj te czujniki, a potem sprawdź ustawienia rozrządu za pomocą VCDS'a <okok> Oczywiście przy założeniu, że czujniki są sprawne...

Czujniki Halla oczywiscie pozamieniam miejscami - zobacze co mi wyjdzie (najwczesniej kolo soboty)
jak moge sprawdzic rozrzad vcds-em? gdzie to mam patrzec?
Ale jest jedno ale, mianowicie kiedy czujnik Halla jest uszkodzony, to silnik chodzi nie rowno, szarpie na wolnych obr.
U mnie jest wszystko ideal.

Ost. ktos mi zalatwil historie serwisu do mojego auta, no i wyczytalem w niej, ze poprzedni wlasciciel mial jakies problemy w 2011r. z rozrzadem.
Wymieniali mu niemcy ZAWÓR STERUJÂĄCY ROZRZÂĄDEM 06E109257J - 1szt.
Jak myslicie czy ma to jakis zwiazek z moim bledem?
W silniku 2.4 bdw sa takie 2 zawory, a wymienili tylko 1.?

A propo tych wariatorow:
Znalazlem aukcje http://moto.allegro.pl/audi-3-2-fsi-auk ... 94603.html
gdzie gosc sprzedaje wariatory, jest tam takie opis:
Oznaczenie:
Wariator wałka zaworów ssących (INTAKE) 06E 109 083E
Wariator wałka zaworów wydechowych (EXHAUST) 06E 109 084E
Wlasnie ta nazwa "INTAKE" zwrocila moja uwage, gdyz wystepuje w moim bledzie.
Pytanie ktore mi sie nasuwa?
Czy zawor sterujacy rozrzadem, ktory byl wymieniany u mnie ma zwiazek z wariatorem faz rozrzadu?
Mi sie cos widzi , ze tak - ale reki bym nie dal sobie uciac.
I moze byc cos takiego, ze wariator jest ok, a ten zawor jest padniety.
Tu prosilbym o potwierdzenie tej teorii lub zanegowanie jesli tak nie jest.
total9 pisze:000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0020 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Blad ten wyskakuje mi tak naprawde nie wiadomo kiedy.
Nie ma jakiegos charakterystycznego momentu, kiedy to moglo nastapic.
Nigdy mi nie zgasl. Nigdy obr. nie falowaly.
W zeszlym tyg. skasowalem blad, ze 3 dni bylo ok. po czym blad powrocil.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 30 paź 2012, 19:01

zamiana czujników halla to pięć minut roboty
zakup części z demobilu (i to w tej cenie) to nie jest dobry pomysł
wariatory są "napędzane" olejem, który dostaje się do niego przez ten zawór przy określonych warunkach
jak dobrze pamiętam w 2,4 wariatory są tylko na intake (czyli dolocie)
właściwie to zawory też możesz zamienić na rzędach i sprawdzić

Tommie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 2014, 14:07
Lokalizacja: Pyrzyce,Wilnis(NL)

Post autor: Tommie » 02 cze 2014, 17:01

Ja tez mam problem z wyborem oleju. W zeszłym tygodniu nabyłem auto audi a6 c6. 2,4 l benzyna z przebiegiem 320 tys.Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel. Zaprzyjaźniony mechanik poleca castrol magnatec 5w40 C3 z parametrami vw 502.00.
Proszę o pomoc.

3siek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eindhoven

Post autor: 3siek » 02 cze 2014, 20:29

Tommie pisze:Ja tez mam problem z wyborem oleju. W zeszłym tygodniu nabyłem auto audi a6 c6. 2,4 l benzyna z przebiegiem 320 tys.Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel. Zaprzyjaźniony mechanik poleca castrol magnatec 5w40 C3 z parametrami vw 502.00.
Proszę o pomoc.
Producent zaleca zalewanie silnika 2,4 BDW olejemi o par. : VW502 00 , VW504 00 - normalna wymiana i VW503 00 , VW504 00 - wymiana long life

Obrazek

Ja osobiście leję 5W30 (VW 504 00) Castrol Edge

Tommie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 2014, 14:07
Lokalizacja: Pyrzyce,Wilnis(NL)

Post autor: Tommie » 02 cze 2014, 20:41

Dziękuje za szybka odpowiedz.

Karolczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
Imię: Marek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Karolczak » 02 cze 2014, 22:58

Tommie pisze:Ja tez mam problem z wyborem oleju. W zeszłym tygodniu nabyłem auto audi a6 c6. 2,4 l benzyna z przebiegiem 320 tys.Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel. Zaprzyjaźniony mechanik poleca castrol magnatec 5w40 C3 z parametrami vw 502.00.
Proszę o pomoc.
Ja proponuję przede wszystkim najpierw zrobić płukankę skoro nie wiadomo jaki olej był lany. Polecam (proszę nie odbierać tego jako reklamy) Millers Oils Engine Flush. Do swojego zalewam natomiast olej Millers Oils XF LongLife 5w30 (504.00/507.00) - drogi ale wart swojej ceny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga