Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 29 maja 2014, 22:33

Spójrz na mój set z brembo na przodzie - http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=126431 . Zestaw z takimi zaciskami jest "prawie" P&P w przypadku S4/A6/Allroad - wymaga tylko lekkiego "zebrania" materiału z uszu zacisku, żeby tarcza była symetrycznie w szczelinie zacisku.
Niestety obawiam się, że z S6 nie będzie tak prosto - S6 ma inną piastę i przez to wymaga tarczy z większym offsetem, a znalezienie takiej może być problemem.

Przy wzmocnieniu przodu - wg mnie obowiązkowo wzmacniamy tył. Z tyłem jest podobnie - S6 ma inną piastę, ale tu byłoby łatwiej, bo to kwestia odpowiedniego adaptera - też możesz popatrzeć na mój skrytykowany upgrade tyłu <lol> w przywołanym wątku.


Mając na uwadze powyższe, alternatywa w postaci nacinanych tarczy i dobrych klocków jest też jakąś opcją.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 maja 2014, 22:46

Z tego co się dzisiaj orientowałam to są takie "opcje" do wyboru, aby było ponoć p&p w S6:

1. Zaciski 18ZRL z Cayenne/Touareg/Q7, tarcze z A8 360x34mm stoczyć na 352mm, specjalne śruby, przewody długie na 45cm
2. Zstaw z RS6 C5

Na tył jedyną rozsądną alternatywą jest RS6 C5

I teraz zimówki mam 17' i prawdopodobnie zaciski 18ZRL wchodzą pod warunkiem ET20 (ja mam 35, ale zawsze można dystans założyć), a RS na 17 raczej nie podejdzie <mysli> póki co mam jeszcze czas na przemyślenie, choć nie ukrywam że troszkę boję się staczanych tarcz <stres>

milosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 30 sty 2011, 17:35
Lokalizacja: Lubki

Post autor: milosik » 29 maja 2014, 23:18

Przepraszam że z audi klub ale powinnaś coś więcej wiedzieć na temat BBK w esce, tylko nie obwiniaj mnie że będziesz miała nad czym pomyśleć :)
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5#p1362906

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 29 maja 2014, 23:30

milosik pisze:Przepraszam że z audi klub ale powinnaś coś więcej wiedzieć na temat BBK w esce, tylko nie obwiniaj mnie że będziesz miała nad czym pomyśleć :)
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5#p1362906
Jeżeli to tylko tyle roboty, to kompletować części, montować i zapomnieć o fabrycznych spowalniaczach ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

milosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 30 sty 2011, 17:35
Lokalizacja: Lubki

Post autor: milosik » 29 maja 2014, 23:49

Najważniejsze że wchodzi pod 17" tylko potrzeba kierownic bo bez nich nie widzę chłodzenia tego zestawu :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 maja 2014, 09:09

Mazdomania, zacznij może od diagnostyki układu wspomagania hamulców, przejedź się inną 6 z tymi samymi hamulcami dla porównania.

Z niesprawnym/niewydajnym serwem niewiele pomogą nawet i hamulce od RSa

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 maja 2014, 22:05

mwx, Z moim układem ponoć wsio ok.
milosik, Dzięki za linka, faktycznie najmniej rzeźby i chyba taki setup będzie, z tym że albo ja nie umiem szukać albo nie wiem, bo nigdzie nie mogę znaleźć tarcz Zimmermann 351x34 ;/ Jedyne co jest najbliżej tej wartość to od Touarega/Cayenne'a/Q7 350x34, ale średnica montazowa fi 85, więc też <dupa>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 31 maja 2014, 20:12

W klonie tego wątku na http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=150 altium napisał, że tarcze to 3305, co prowadzi do np.: http://www.hamulcesklep.pl/szukaj/100.3305.00 , a to oznacza, że tarcze były stoczone. Toczenia nie ma się co bać, tylko ciekawe jak z wyważeniem tarczy po tym zabiegu <mysli>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 cze 2014, 10:55

Sporo osób ma taki setup u siebie, więc chyba faktycznie nie ma czego się bać <mysli> Co do tyłu, to przekopałam trochę internet i tarcze nie są od RS-a, bo ten ma 335, tylko od S6 C6 w którym jest 330, więc o wiele taniej niż myślałam :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 cze 2014, 11:32

zbig_wwl pisze:u Ciebie mwx coś takiego http://www.hamulcesklep.pl/o/100.3333.20 - z Twoim przodem 320mm daje to balans 2.73, czyli praktycznie to samo co fabryczny 288/245. ET tarcz obiecujące do zrobienia prostych adapterów.
Namówiłeś mnie.

Robiłem w weekend mały przegląd hamulców i zdecydowanie czas rozejrzeć się za nowymi tarczami na tył więc sytuacja jest idealna.

Rzeczywiście tarcza z A5 pasowałaby fajnie, bo różnica w offsetach pozwala na zastosowanie adapterka o grubości ok 27mm. Jedyne co mnie martwi to długość przewodów od ręcznego.

Ty robiłeś podobny mod (255 -> 300) - jak wyglądał temat przewodów? U mnie różnica będzie spora, 245->300 to oznacza odsunięcie zacisku o 27,5mm...

Szukam kogoś, kto by mi wyrezał takie adaptery - jakieś sugestie?

Obrazek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 cze 2014, 18:13

W quattro z linką jest nieco inaczej

Obrazek

i linki wystarczyło. U Ciebie trzeba przymierzyć, ale ponieważ odległość pomiędzy otworami w adapterze będzie duża, to zawsze można zbliżyć zacisk do linki wykonując adapter w sposób, jak na zdjęciu poniżej:

Obrazek

Powyższe oczywiście poglądowe - zrobione na bazie mojego adaptera, niemniej odległość pomiędzy śrubami zmieniona na taką, jak u Ciebie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 cze 2014, 09:19

Też tak mniej-więcej sobie to wymyśliłem. Nie podoba mi się tylko że trzeba będzie mocno pociąć osłonę, żeby wszedł zacisk i żeby przeszły przewody. Dużo z niej nie zostanie...

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 17 cze 2014, 12:57

Wczoraj robiłem przegląd hamulców zdjąłem dla pewności jarzma z tyłu i pomierzyłem sobie otwory, daje to wynik 90/118 dla tarczy 245 wersja Quattro, czyli jest szansa że wejdzie zacisk z 255 z tłoczkiem 43 i do tego może większa tarcza ?

gustul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2014, 14:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gustul » 18 cze 2014, 14:40

mwx pisze:Też tak mniej-więcej sobie to wymyśliłem. Nie podoba mi się tylko że trzeba będzie mocno pociąć osłonę, żeby wszedł zacisk i żeby przeszły przewody. naprawa samochodów wrocław Dużo z niej nie zostanie...
Coś kosztem czegoś. Też musiałem tak zrobić gdy chciałem zmienić zaciski... Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale autko lepiej hamuje. Z przewodami też trzeba było bardzo uważać.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 26 cze 2014, 14:46

Jakis czas temu przeczytalem ten watek a le jakos madrzejszy nie jestem. Planuje u siebie tez upgrade a ze tyl juz na wykonczeniu zaczniemy od tego. I teraz pytanie. Co wchodzi bez wiekszych kombinacji przejscowek adapterow itd itp to fwd z tylu przy przodzie 312 bo taki bedzie za niedlugo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja