Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Stuki

Układ kierowniczy
grzegorzdybala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2012, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Stuki

Post autor: grzegorzdybala » 09 paź 2012, 09:50

Mam taki problem, na postoju przy włączonym silniku jak kręce kierownicą to coś puka co to może być podpowie ktoś?
A6 c5 1988r

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 09 paź 2012, 12:21

1988 stare jak na C5 :p
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

grzegorzdybala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2012, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: grzegorzdybala » 09 paź 2012, 18:04

sorry 1998

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 paź 2012, 20:13

grzegorzdybala, tak mniej więcej to w grę wchodza wszystkie elementy ukladu kierowniczego plus wszystkie elementy zawieszenia <luzik>

Napisz może co juz sprawdziłeś, co wyeliminowałes, to napiszemy co jeszcze zostało do sprawdzenia <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

grzegorzdybala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2012, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: grzegorzdybala » 10 paź 2012, 09:33

no w zawieszeniu wszystko dobrze, obecnie nawet nie mam jak dobrze posprawdzac

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2012, 14:08

grzegorzdybala pisze:w zawieszeniu wszystko dobrze
Czyli szukaj w układzie kierowniczym <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCIEMA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:31
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Post autor: SCIEMA » 10 paź 2012, 19:10

ja jak coś takiego miałem w swojej to podjechałem na stację diagnostyczną gościu wziął 20zł wjechałem na "trzepaki" później sprawdził wszystko i okazało się ze do wymiany był drążek kierowniczy <lol>

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 10 paź 2012, 19:50

Kolega kiedyś sprawdzał punto na szarpakach na stacji diagnostycznej, bo ewidentnie pukało w zawieszeniu i gościu powiedział, że jest OK.
Gdyby nie uparł się znaleźć (widziałem drogę do jego domu - zawieszenie robił co roku) pewnie by nic nie znalazł.
Reasumując jak się diagnosta nie przyłoży to nic nie znajdzie ,a będzie pukać.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
Gotti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 03 lis 2010, 23:51
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gotti » 10 paź 2012, 20:01

kolego zobacz jeszcze tak : bez uruchamiania silnika kręć szybko kierownicą raz w prawo raz w lewo -poproś kogoś niech posłucha na zewnątrz auta czy słychać stuki : jeśli słychać to bym obstawiał końcówki drążków ( na diagnostyce może nie wykazać przy wielo-wahaczowym zawieszeniu jakie mamy w autkach) może być też maglownica ale to już ostateczność. Koszt tych drążków hmm coś koło 90zł sztuka x2 Febi Bilstein z wymianą jakoś 270zł wychodzi plus ustawienie zbieżności .
Jeśli się mylę to sorki może jeszcze ktoś coś z kolegów z większa praktyką pomoże.

Pozdrawiam.
Obrazek
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 11 paź 2012, 18:25

tak naprawdę bez rozbierania to ciężko cokolwiek sprawdzić, przerabiałem też i u siebie. coś pukało i stukało postanowiłem wymienić wszystkie wahacze i końcówki drążków aby mieć spokój i pewność. po rozebraniu wszystkiego okazało się że jeszcze do wymiany drążki kierownicze bo też były wyrobione i mogły stukać a przy luzie na końcówkach praktycznie nie do stwierdzenia na skręconym aucie.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 11 paź 2012, 18:31

Kolego podnieś auto na lewarkach poproś kogoś niech rusza kierownicą w lewo i prawo a ty złap za końcówkę drążka i drążek jeśli są uszkodzone to wyczujesz luz ja tak zdiagnozowałem usterke a na szarpakach nic nie znaleźli auto stało na kołach i wszystko było napięte.

grzegorzdybala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2012, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: grzegorzdybala » 12 paź 2012, 09:06

dzięki wielkie za podpowiedzi, chyba znalazłem problem wydaje mi sie ze to drążek się wyrobił albo coś bo tam na łączeniu jak wchodzi w końcówke tak jakby to latało jakby gwintu nie było , troche kijowo opisałem ale nie wiem jak to wytłumaczyć <mysli>.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 12 paź 2012, 09:11

grzegorzdybala pisze:dzięki wielkie za podpowiedzi, chyba znalazłem problem wydaje mi sie ze to drążek się wyrobił albo coś bo tam na łączeniu jak wchodzi w końcówke tak jakby to latało jakby gwintu nie było , troche kijowo opisałem ale nie wiem jak to wytłumaczyć <mysli>.
Z tego opisu wynika, że chodzi o końcówkę drążka. Część gwintowana jest zacisnieta w tej drugiej poprzez wkładkę gumową. Z czasem guma się wyrabia i jedno zaczyna się ruszać względem drugiej części <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

stefanmus

STUKI

Post autor: stefanmus » 19 paź 2012, 16:12

Witam . Audi A6 C5 . U mnie pojawiają się stuki , byłem u diagnosty , stwierdził luzy na końcówce drążka , po wymianie jest to samo . Inny stwierdził że maglownica , czasami podczas hamowania , kierownica drży , na nierównościach słychac stuki po stronie kierowcy . Pozdrawiam .

kuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 maja 2014, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuji » 30 maja 2014, 06:45

Witam

Odświeżę lekko temat stuków.
Ja mam lekkie stuki w trakcie jazdy jak szybko przekręcę w lewo a później w prawo, proszę bardziej doświadczonych kolegów cóż to może być.
Drugi natomiast problem jest z drganiami na kierownicy powyżej 50km do 100km kierownica drży przy przyśpieszaniu za to gdy zdejmę nogę z gazu wręcz lata w rękach.

Auto jest świeżym nabytkiem i o dziwo jak wracałem po zakupie tego nie było albo nie tak odczuwalne.
Co przypilnować na stacji żeby sprawdzili, jakie mogą być powody ?

Ps. Diagnosta dopiero w poniedziałek
Nowy posiadacz Audi ;)
A6 C5 Avant '98 2.8 ALG Tip LPG ESGI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga