Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 1,8T AJL szarpie i przerywa

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
akawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2013, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk

A6 1,8T AJL szarpie i przerywa

Post autor: akawski » 28 maja 2014, 16:52

Witam.

Mam problem z moim A6. Jest to 1,8 T 180km AJL. Auto gdy wkręca się na obroty, zaczyna szarpać i przerywać. Odłączyłem przepływomierz, auto przestało szarpać jednak nie miało w ogóle mocy (wiadomo turbo przestaje pracować). Stwierdziłem, że padnięty jest przepływomierz, dlatego dzisiaj zamontowałem nowy, jednak problem nie zniknął. Jedna z opcji jest taka, że nowy przepływomierz jest uszkodzony lub wina nie leży w ogóle w przepływomierzu. W jaki sposób mogę sprawdzić, czy przepływomierz jest OK? Czy ktoś posiadał podobny problem w swoim Audi ? Mechanik poradził mi zrobić logi - podpowiedziałby ktoś jakie logi muszą zostać sprawdzone? Liczę na Waszą pomoc, autem nie da się po prostu jeździć. Z góry dzięki :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 maja 2014, 22:18

akawski pisze:Mechanik poradził mi zrobić logi - podpowiedziałby ktoś jakie logi muszą zostać sprawdzone?
Dla przepływomierza pomiar dynamiczny z kanału 002. Dobrze również razem zrobić kanał 115 lub 118 aby porównać z wskazaniami mapsensora.
A co do Twojego problemu to na początek pojeździł bym na samej pb aby nie szukać po omacku.
Do sprawdzenia zawór dv i n75.

akawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2013, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: akawski » 28 maja 2014, 22:20

Dzięki za pomoc. A czy w przypadku zaworu dv i n75 gdyby miały jakiś problem, nie wyskoczyłby błąd na komputerze? Podpinał mi go znajomy i nie wyskoczyły żadne błędy.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 maja 2014, 22:24

akawski pisze:A czy w przypadku zaworu dv i n75 gdyby miały jakiś problem, nie wyskoczyłby błąd na komputerze?
Nie będzie błedu, jedynie można coś wyczytać z logów.
A dv i n75 najlepiej samemu sprawdzić. A jak to zrobić, znajdziesz na forum.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 29 maja 2014, 18:32

Dla AJL zrób logi z kanałów 002+007 i 002+013+025.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

akawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2013, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: akawski » 25 wrz 2014, 09:41

Witam.

Dodaję logi :

Statyczne :

Grupa 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187236.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187237.html
Grupa 025: http://vaglog.rtnet.pl/log_187238.html

Dynamiczne :

Grupa 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187239.html
Grupa 025: http://vaglog.rtnet.pl/log_187240.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187241.html
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_187242.html

Doradzono mi także zlogować grupy 115 i 118 - ale to chyba nie dla tego oznaczenia silnika - nieobsługiwane.

Poradzicie mi coś?

[ Dodano: 2014-09-25, 09:41 ]
Panowie, nikt nie pomoże?

TX1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 20 lut 2013, 09:02
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: TX1000 » 30 gru 2014, 21:47

Witam,

No i co kolego rozwiązałeś problem z szarpaniem podczas przyspieszania??

bo w ajl jak ostro przyspieszysz na gazie to tak będzie się działo będzie szarpać gdyż
wtryski od benzyny są w pętli otwartej i centralka od gazu nie wie jak to odczytać i przełącza auta na benzynę i szarpie u mnie było to samo gazownik mi poustawiał żeby się wcześniej na benzynę przełączył przed pętlą ale i tak małe szarpnięcie jest
jedyne rozwiązanie to zmiana wtrysków od benzyny na większe
TX1000

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja