Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Słabe hamulce - oraz czuły abs A6 C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Słabe hamulce - oraz czuły abs A6 C5

Post autor: r_afaello » 22 maja 2014, 18:55

Witam.
Problem hamulców jest u mnie dwojaki.

1. Są słabe - tzn. muszę mocno wcisnąć pedał żeby zahamować.
- był luźny króciec na pompie vaqu. Usztywniłem. Zmierzyłem podciśnienie.
na wolnych obrotach podciśnienie wzrasta w miarę szybko do ok 0,5 i potem powoli dobija do ok 0,7-0,8.
Z gaszeniem (bo ma to związek z podciśnieniem) raz miękko raz telepnie.
Myślę, że pompa już do wymiany - chociaż podpowiedzcie mi jak sprawdzić serwo.

2. Dojeżdżając do skrzyżowań, przejazdów kolejowych przed samym zatrzymaniem (powiedzmy, że hamuję normalnie i przed samym przejazdem będąc kilka m od torów i mając na liczniku jakieś 15-30km/h dociskam pedał mocniej) - włącza mi się ABS i auto sunie dalej niż zakładałem. Spodziewam się gwałtownego zatrzymania - przysłowiowego "stanięcia dęba" a tu lipa..

Płyn hamulcowy wymieniłem.
Klocki jeszcze są OK.

Czytałem ze jak czujnik abs szwankuje (np jest lekko wysunięty) to może przy niskich prędkościach informować o blokadzie koła i wymuszać działanie abs-u
Podłączyłem vag-coma żeby sprawdzić wyczytany trop.

Błędów brak.

Zlogowałem grupę 1, 2 oraz 5. (trasa przez miasto więc powoli i z zakrętami)

w 1 wiem że sa odczytu przędkści z poszczególnych kół.
w 2 niewiem co to jest wirm tylko ze jak wciskam hamulec to pojawi się napis "aktywne" założyłem ze to informacja że koło (no bo są 4 pola) hamuje.
w 5 - wziąłem tylko po to bo tam jak wcisnę pedał hamulca to zdaje się pokazuje ciśnienie - może ktoś oceni czy prawidłowe.

Nie mniej najważniejszy był odczyt z 1-ki.
Wg mnie wszystkie koła kręcą się z podobną prędkością i nawet przy małej prędkości pokazują to samo. Wić chyba trop zły.
Zaniepokoiły mnie wskazania z 2-ki. Najpierw tylkokolumna 1 i 2 posiadały wpis "alktywny" innym razem doszła trzecia. Co to za blok?

PS. Zaskoczyło mnie to że po ustawieniu logów i ruszeniu w miasto po chwili rozłączyło mnie od kontrolera. Pomyślałem że to może ze względów bezpieczeństwa powyżej jakijś prędkości nie można sie do niego podłączać dla tego przed samym domem zatrzymałem się i ponowiłem probę. Stąd 2 logi.


Już jestem nastawiony na wymianę pompy - no chyba że podsuniecie pomysł jak sprawdzić serwo lub co jeszcze może być.
Ale nie wiem co z tym ABS.
Już wpadłem na pomysł (jeszcze nie wdrożony) że znajdę bezpiecznik od ABS- wyjmę go i zobaczę jak hamuje bez niego wyeliminuje chyba to ewentualny problem czujników.
Dobry pomysł?

Log (0 - 001,002,005)
Log (1 - 001,002,005)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 01 cze 2014, 11:38

Ustaw kierownicę "na wprost" i zobacz, co pokazuje czujnik skrętu koła kierownicy. Teoretycznie jeżeli to ESP powodowałoby przedwczesne blokowanie, to powinna zapalać się kontrolka, ale sprawdzić nie zaszkodzi. I w razie czego https://www.google.pl/#q=adaptacja+g85
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga