Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie uprzedzę iż jestem nowy na forum i mam nadzieję iż nie nadużyje regulaminu niepoprawnym postem. Przechodząc do tematu:
Posiadam od niedawna a6 2.4 B+LPG. W aucie występuję następujący problem:
Po rozgrzaniu oleju do 100 stopni i jechaniu na nie dużych obrotach świeci się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Przy przyśpieszeniu gaśnie. Jak temperatura nieco opadnie. Olej gaśnie.
W aucie zostało zmierzone ciśnienie oleju - na zimnym silniku jest okej. Mechanik powiedział że jest około 4 bary. Jednak na rozgrzanym silniku 4 bary jest na wysokich obrotach zaś na wolnych obrotach (po rozgrzaniu silnika) zaledwie 1.6 Bar. Na początku zmienialiśmy czujniki oleju co oczywiście nic nie zmieniło. Olej zmieniony wraz z filtrem 3 tys km temu Valvoline półsyntetyk. Samochód sprawdzony VAGiem, nie pokazuje błędów silnika. Przeszukałem wszystkie problemy z ciśnieniem i nie znalazłem podobnego tematu. Silnik w moim aucie pracuje cicho i bezproblemowo , jednak jestem zaniepokojony świeceniem się błędu ciśnienia oleju - Tylko po bardzo dynamicznej jazdy. W normalnych warunkach olej nawet nie błyśnie..
Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam Marcin
[AJG 2.4 163 KM] Problem z ciśnieniem oleju a6 2.4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
moje wskazania na bardzo rozgrzanym 100- 110 stopni oleju wolne 760rpm-- nim jakie zaobserwowałem 1,9 bar -zwykle 2.1 bar
2000rpm 3.5
4000 rpm 4,8 bar ma stałe zamontowany zegar vdo i czujnik ori audi
zacznij od ściągnięcia miski i do sprawdzenia -smok pompy oraz połączenie pompy z przewodami -szczelność tam chyba są oringi
2000rpm 3.5
4000 rpm 4,8 bar ma stałe zamontowany zegar vdo i czujnik ori audi
zacznij od ściągnięcia miski i do sprawdzenia -smok pompy oraz połączenie pompy z przewodami -szczelność tam chyba są oringi
Problem z ciśnieniem oleju a6 2.4
Witam, dziękuję za podpowiedź, z powodu braku czasu nie było kiedy zdjąć miski i sprawdzić pompy. zdemontowałem tylko osłonę silnika i co ciekawe problem nie występuje. Dzieje się to najprawdopodobniej dlatego iż bez osłony olej nie nagrzewa się do 100-110 stopni..
Jak sobie przypomniałem auto miało uszczelnianą górę silnika, pewien znajomy powiedział iż może to mieć związek ze świeceniem oleju. (jakieś resztki silikonu mogły nieco przytkać smok, lub pompę, W wolnej chwili zerknę pod miskę. Od Ostatniego posta zrobiłem jakiś 1000 km i wszystko śmiga aż miło. Dam znać jak sprawy się potoczyły. Pozdrawiam
Jak sobie przypomniałem auto miało uszczelnianą górę silnika, pewien znajomy powiedział iż może to mieć związek ze świeceniem oleju. (jakieś resztki silikonu mogły nieco przytkać smok, lub pompę, W wolnej chwili zerknę pod miskę. Od Ostatniego posta zrobiłem jakiś 1000 km i wszystko śmiga aż miło. Dam znać jak sprawy się potoczyły. Pozdrawiam
Marcin