Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AGA 2.4 165 KM] Silnik 2.4 AGA - brak mocy po zatankowaniu

Silniki benzynowe
WoJT@$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 23 sty 2012, 20:55
Lokalizacja: Ścinawa/dolnyśląsk

[AGA 2.4 165 KM] Silnik 2.4 AGA - brak mocy po zatankowaniu

Post autor: WoJT@$ » 19 maja 2014, 16:52

Od wczoraj moja audica straciła moc :-( Problem pojawił się po zatankowaniu paliwa V Power Racing 100 po raz pierwszy. Auto jest bez życia jedzie się nim tak jak dieslem bez turbiny. Błędów na kompie brak, ale kultura pracy silnik jest jakaś dziwna jakby głośniej chodzi(klekotał od strony zaworów). Proszę o porady.
>>>Pozdrawiam<<<
"Audi, vide, sile! - Słuchaj, patrz, milcz"

Awatar użytkownika
Sirio91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2014, 21:38
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Sirio91 » 20 maja 2014, 21:00

na klapce od wlewu masz napisane dokładnie 95/98 i tego sie trzymaj

Awatar użytkownika
ancek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 29 lip 2010, 18:24
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: ancek » 20 maja 2014, 22:10

zapłon nie ogarnia "lepszej" wahy
Obrazek
141PS /326Nm

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 20 maja 2014, 22:37

Nie bez powodu producent podaje by lać max 95 do tych silników. Tego się trzymaj i nie wierz że w magiczny sposób lepsza wacha doda super mocy... można sobie krzywdę zrobić :/

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 maja 2014, 23:00

ancek pisze:zapłon nie ogarnia "lepszej" wahy
możęsz sprecyzować dlaczego zapłon nie ogarnia liczby oktanowej 100 jeśli z powodzeniem ogarnia 95 . zapłón w moim aucie ogarnia auto żywsze i bardziej dynamiczne .podobnie się zachowuje jak po zatankowaniu za zachodnią granicą a spalanie ok1.5 l miejsze . to paliwo jest bardziej kaloryczne i ma wyższą liczbę oktanową -większą odpornośc na spalanie detonacyjne .stukowce mają miej roboty a co za tym idzie ecu nie musi tak często wachlować kątem wyprzedzenia zapłonu-szczególnie w czasie upalania

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 20 maja 2014, 23:42

enduro7, Masz 2,8 a do niego zalecana jest minimum 95, najlepiej 98. Do 2,4 najlepiej 91 lub 95.
Nie wiem, szpecem nie jestem, ale może ma to znaczenie?

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 21 maja 2014, 00:08

mrporpoise, dokładnie, do 2.4 95, też mam takie info na klapce. Raz zalazłem 98 w sumie przypadkiem.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 21 maja 2014, 10:54

mrporpoise pisze:enduro7, Masz 2,8 a do niego zalecana jest minimum 95, najlepiej 98. Do 2,4 najlepiej 91 lub 95.
Nie wiem, szpecem nie jestem, ale może ma to znaczenie?
nie ma znaczenia gdyż paliwo o LO 100 spełnia z nadwyżką normy producenta .jeśli brak mocy to ma pewno nie jest to wina paliwa- pod warunkiem żę wlano to co zadeklarowano

WoJT@$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 23 sty 2012, 20:55
Lokalizacja: Ścinawa/dolnyśląsk

Post autor: WoJT@$ » 23 maja 2014, 07:50

Panowie wygląda jednak, że to kwestia paliwa. Spuściłem ile się dało, zalałem 95PB i auto jak nowo narodzone.
>>>Pozdrawiam<<<
"Audi, vide, sile! - Słuchaj, patrz, milcz"

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 maja 2014, 08:57

enduro7 pisze:
ancek pisze:zapłon nie ogarnia "lepszej" wahy
możęsz sprecyzować dlaczego zapłon nie ogarnia liczby oktanowej 100 jeśli z powodzeniem ogarnia 95 . zapłón w moim aucie ogarnia auto żywsze i bardziej dynamiczne .podobnie się zachowuje jak po zatankowaniu za zachodnią granicą a spalanie ok1.5 l miejsze . to paliwo jest bardziej kaloryczne i ma wyższą liczbę oktanową -większą odpornośc na spalanie detonacyjne .stukowce mają miej roboty a co za tym idzie ecu nie musi tak często wachlować kątem wyprzedzenia zapłonu-szczególnie w czasie upalania
Nie każdy sterownik może przestawić kąt zapłonu o tyle, aby wykorzystać paliwo LO 100 - Twój może, co nie znaczy, że ten z 2.4 też :( - nie wiem nawet czy ten silnika ma stukowce, i ile ??
Kaloryczność a liczba oktanowa - to nie jest zależność wprost proporcjonalna, lecz odwrotnie :( - im wyższa liczba oktanowa, tym niższa kaloryczność paliwa :(
A dlaczego?? - otóż żeby uzyskać takie paliwo LO 100 - do zwykłej 98 dolewa się dodatki, które mają zmniejszyć skłonność do spalania stukowego - ale jednocześnie sama baza Pb się rozrzedza, co powoduje spadek wartości opałowej :(

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 23 maja 2014, 22:30

w przypadku LO100 ecu nie będzie wcale przestawiał zapłonu bo stukowce nie podadzą sygnału o potrzebie zmiany kąta zapł . wysoka LO zapobiegnie spalaniu stukowemu .co innego gdybyśmy zalali np stosowaną kiedyś TZW ETYLINĘ 78 . wtedy znacznie by przyspieszył zapłon aby ten pojawił się pierwszy przed spalaniem detonacyjnym (w granicach zakresu map ecu)
faktem jest żę nasze silniki nie potrzebują 100 i aby ją wykorzystać w 100% trzeba by modyfikować mapy posnieść stopień sprężania
ale na pewno to paliwo nie zaszkodzi.
nie jestem specem od paliw ale sądzę żę te dodatki to śladowe ilości i nie mają wielkiego wpływu na kaloryczność na pewno miejszą niż wszelkiego rodzaju kombinatorzy w czasie dystrybucji i produkcji

tiger30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: tiger30 » 24 maja 2014, 14:47

Problem w tym, że to paliwo mogło nie spełniać norm. O ile 98 oktan wiele osób zalewa to V-power Racing jest mało popularnym paliwem. Wiele stacji rezygnuje całkowicie z niego zastępując ulepszoną 95 V-power Nitro+. Powodem jest to, że zwykle to paliwo zalega w zbiornikach bardzo długi okres czasu.
W Krakowie jedna ze stacji zrezygnowała z tego typu paliwa ponieważ statystycznie tankowano je 1-2 razy w tygodniu. Do tego odpowiedz chłopaka, który tam pracował przez prawie rok, że za jego bytności na stacji paliwo to nie było nigdy kupowane przez samą stacje można wysnuć wnioski na temat jego jakości. I wiem, że mieli skargi na problemy w samochodach swoich klientów na tym paliwie.

A co do tych zakładanych 100 oktan to chyba już nikt w to nie wierzy. Z badań przeprowadzonych w 2013r przez UOKiK 79% próbek benzyny i 74% próbek ON miało problem ze spełnianiem wszystkich parametrów. Co do benzyny najczęściej problem dotyczył liczby oktanowej. NA liście stacji, które po powtórnej kontroli nadal sprzedawały paliwa niezgodne z normą jest np. SHELL ze Szczecina z ul. Gdańskiej.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 maja 2014, 14:56

tiger30 pisze:sprzedawały paliwa niezgodne z normą jest np. SHELL
Heh <nerwus> a wydawało by się że Renomowana marka :|
Lektor.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 25 maja 2014, 13:46

Ja na shellu już nie tankuje. Nadziałem się kilka razy i samochód mi dziwnie się zachowywał na ich paliwie...

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 03 cze 2014, 08:00

Ja ostatnio zatankowałem V-Power 100, i poza różnicą w portfelu to innych brak :) Subiektywnie patrząc, mam nawet wrażenie, że spalanie wzrosło względem Vervy 98, którą zwykle tankuję. A mocy na pewno nie przybyło - o ile nie ubyło..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga