[AGA 2.4 165 KM] Silnik 2.4 AGA - brak mocy po zatankowaniu
[AGA 2.4 165 KM] Silnik 2.4 AGA - brak mocy po zatankowaniu
Od wczoraj moja audica straciła moc Problem pojawił się po zatankowaniu paliwa V Power Racing 100 po raz pierwszy. Auto jest bez życia jedzie się nim tak jak dieslem bez turbiny. Błędów na kompie brak, ale kultura pracy silnik jest jakaś dziwna jakby głośniej chodzi(klekotał od strony zaworów). Proszę o porady.
>>>Pozdrawiam<<<
"Audi, vide, sile! - Słuchaj, patrz, milcz"
"Audi, vide, sile! - Słuchaj, patrz, milcz"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
możęsz sprecyzować dlaczego zapłon nie ogarnia liczby oktanowej 100 jeśli z powodzeniem ogarnia 95 . zapłón w moim aucie ogarnia auto żywsze i bardziej dynamiczne .podobnie się zachowuje jak po zatankowaniu za zachodnią granicą a spalanie ok1.5 l miejsze . to paliwo jest bardziej kaloryczne i ma wyższą liczbę oktanową -większą odpornośc na spalanie detonacyjne .stukowce mają miej roboty a co za tym idzie ecu nie musi tak często wachlować kątem wyprzedzenia zapłonu-szczególnie w czasie upalaniaancek pisze:zapłon nie ogarnia "lepszej" wahy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nie ma znaczenia gdyż paliwo o LO 100 spełnia z nadwyżką normy producenta .jeśli brak mocy to ma pewno nie jest to wina paliwa- pod warunkiem żę wlano to co zadeklarowanomrporpoise pisze:enduro7, Masz 2,8 a do niego zalecana jest minimum 95, najlepiej 98. Do 2,4 najlepiej 91 lub 95.
Nie wiem, szpecem nie jestem, ale może ma to znaczenie?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie każdy sterownik może przestawić kąt zapłonu o tyle, aby wykorzystać paliwo LO 100 - Twój może, co nie znaczy, że ten z 2.4 też - nie wiem nawet czy ten silnika ma stukowce, i ileenduro7 pisze:możęsz sprecyzować dlaczego zapłon nie ogarnia liczby oktanowej 100 jeśli z powodzeniem ogarnia 95 . zapłón w moim aucie ogarnia auto żywsze i bardziej dynamiczne .podobnie się zachowuje jak po zatankowaniu za zachodnią granicą a spalanie ok1.5 l miejsze . to paliwo jest bardziej kaloryczne i ma wyższą liczbę oktanową -większą odpornośc na spalanie detonacyjne .stukowce mają miej roboty a co za tym idzie ecu nie musi tak często wachlować kątem wyprzedzenia zapłonu-szczególnie w czasie upalaniaancek pisze:zapłon nie ogarnia "lepszej" wahy
Kaloryczność a liczba oktanowa - to nie jest zależność wprost proporcjonalna, lecz odwrotnie - im wyższa liczba oktanowa, tym niższa kaloryczność paliwa
A dlaczego?? - otóż żeby uzyskać takie paliwo LO 100 - do zwykłej 98 dolewa się dodatki, które mają zmniejszyć skłonność do spalania stukowego - ale jednocześnie sama baza Pb się rozrzedza, co powoduje spadek wartości opałowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
w przypadku LO100 ecu nie będzie wcale przestawiał zapłonu bo stukowce nie podadzą sygnału o potrzebie zmiany kąta zapł . wysoka LO zapobiegnie spalaniu stukowemu .co innego gdybyśmy zalali np stosowaną kiedyś TZW ETYLINĘ 78 . wtedy znacznie by przyspieszył zapłon aby ten pojawił się pierwszy przed spalaniem detonacyjnym (w granicach zakresu map ecu)
faktem jest żę nasze silniki nie potrzebują 100 i aby ją wykorzystać w 100% trzeba by modyfikować mapy posnieść stopień sprężania
ale na pewno to paliwo nie zaszkodzi.
nie jestem specem od paliw ale sądzę żę te dodatki to śladowe ilości i nie mają wielkiego wpływu na kaloryczność na pewno miejszą niż wszelkiego rodzaju kombinatorzy w czasie dystrybucji i produkcji
faktem jest żę nasze silniki nie potrzebują 100 i aby ją wykorzystać w 100% trzeba by modyfikować mapy posnieść stopień sprężania
ale na pewno to paliwo nie zaszkodzi.
nie jestem specem od paliw ale sądzę żę te dodatki to śladowe ilości i nie mają wielkiego wpływu na kaloryczność na pewno miejszą niż wszelkiego rodzaju kombinatorzy w czasie dystrybucji i produkcji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Problem w tym, że to paliwo mogło nie spełniać norm. O ile 98 oktan wiele osób zalewa to V-power Racing jest mało popularnym paliwem. Wiele stacji rezygnuje całkowicie z niego zastępując ulepszoną 95 V-power Nitro+. Powodem jest to, że zwykle to paliwo zalega w zbiornikach bardzo długi okres czasu.
W Krakowie jedna ze stacji zrezygnowała z tego typu paliwa ponieważ statystycznie tankowano je 1-2 razy w tygodniu. Do tego odpowiedz chłopaka, który tam pracował przez prawie rok, że za jego bytności na stacji paliwo to nie było nigdy kupowane przez samą stacje można wysnuć wnioski na temat jego jakości. I wiem, że mieli skargi na problemy w samochodach swoich klientów na tym paliwie.
A co do tych zakładanych 100 oktan to chyba już nikt w to nie wierzy. Z badań przeprowadzonych w 2013r przez UOKiK 79% próbek benzyny i 74% próbek ON miało problem ze spełnianiem wszystkich parametrów. Co do benzyny najczęściej problem dotyczył liczby oktanowej. NA liście stacji, które po powtórnej kontroli nadal sprzedawały paliwa niezgodne z normą jest np. SHELL ze Szczecina z ul. Gdańskiej.
W Krakowie jedna ze stacji zrezygnowała z tego typu paliwa ponieważ statystycznie tankowano je 1-2 razy w tygodniu. Do tego odpowiedz chłopaka, który tam pracował przez prawie rok, że za jego bytności na stacji paliwo to nie było nigdy kupowane przez samą stacje można wysnuć wnioski na temat jego jakości. I wiem, że mieli skargi na problemy w samochodach swoich klientów na tym paliwie.
A co do tych zakładanych 100 oktan to chyba już nikt w to nie wierzy. Z badań przeprowadzonych w 2013r przez UOKiK 79% próbek benzyny i 74% próbek ON miało problem ze spełnianiem wszystkich parametrów. Co do benzyny najczęściej problem dotyczył liczby oktanowej. NA liście stacji, które po powtórnej kontroli nadal sprzedawały paliwa niezgodne z normą jest np. SHELL ze Szczecina z ul. Gdańskiej.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: