Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUK 3.2 256 KM] [AUK 3,2 256 KM] Czy wymagana wymiana rozr

Silniki benzynowe
voudox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2014, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

[ AUK 3.2 256 KM] [AUK 3,2 256 KM] Czy wymagana wymiana rozr

Post autor: voudox » 13 maja 2014, 13:04

Witam,
Kupiłem A6 C6 3,2FSI 255KM, do końca serwisowany w ASO, przebieg 270.000, rok modelowy 2007.
Mam pytanie o łańcuch/rozrząd, który jest "bezobsługowy". Dostałem info w warsztacie, że jak nic nie buczy to łańcucha nie wymieniamy, bo to operacja warta dużo pieniędzy i że warto sprawdzić pasek osprzętu i napinacze.

Moje pytania:
1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
2. Napinacze / pasek osprzętu / pompa wody - jak tutaj? kiedy / co ile warto to wymieniać?

Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?

Auto jest zakupione, znam historie, w rozrządzie nie było nic robione. Chciałbym wymienić to co konieczne i po prostu jeździć:) (perspektywa wymiany łańcucha i "całości" za 7-9 tysięcy, nie jest atrakcyjna..).
Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
Jestem "świeży" w temacie, poprzednie auto to 1.9tdi, stąd tyle pytań.. Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 maja 2014, 13:40

voudox pisze:1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
Teoretycznie nie, praktycznie tak... ale jeśli nic u Ciebie nie rzegocze, to można póki co zostawić... nie wiem czy u Ciebie już nie było jakiś zmian, w porównaniu z pierwszymi modelami. Jaki masz kod silnika? Ważne jednak, aby to ktoś 'osłuchał' (start silnika), kto się zna i to na zewnątrz auta...

voudox pisze:Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?
Nie, nie oznacza. Nawet przodu nie ściągasz, tylko od dołu 'działasz'... <okok>

voudox pisze:Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
Jeśli mówimy o rozrządzie, to jest to indywidualna decyzja i nikt Ci nie powie na 100% i nie da gwarancji, że nic się nie stanie...

voudox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2014, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: voudox » 13 maja 2014, 14:00

0x4B25A pisze:
voudox pisze:1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
Teoretycznie nie, praktycznie tak... ale jeśli nic u Ciebie nie rzegocze, to można póki co zostawić... nie wiem czy u Ciebie już nie było jakiś zmian, w porównaniu z pierwszymi modelami. Jaki masz kod silnika? Ważne jednak, aby to ktoś 'osłuchał' (start silnika), kto się zna i to na zewnątrz auta...
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Kod silnika, hmm sprawdzę w domy w książce serwisowej. 1 rejestracja była 11.2006. Rok modelowy 2007. Bo pewnie nie chodzi o to:
114 D2G L MOT 6-cyl. gasoline eng. 3.2 L/188 kW (24V) FSI, homogeneous base engine is T14.

Auto było sprawdzane w dwóch miejscach przed zakupem - nic nie słychać. Ja też nie widzę, żadnych niepokojących objaw (aczkolwiek akurat ja ekspertem nie jestem). Posta napisałem czysto profilaktycznie. Autem zrobię pewnie z 50tys w 3-4lata i sprzedam.
Wolałbym nie rozbierać auta - jak nie ma takie potrzeby to i dla mojego portfela i dla auta lepiej...:)
0x4B25A pisze:
voudox pisze:Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?
Nie, nie oznacza. Nawet przodu nie ściągasz, tylko od dołu 'działasz'... <okok>
Uff, jest to dobra odpowiedź:) Poza paskiem osprzętu, napinaczami, rolkami.. - czy wiadomo, co podglega wymianie? Np. pompa wody? Czy znasz może przybliżone koszta takiego serwisu?
0x4B25A pisze:
voudox pisze:Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
Jeśli mówimy o rozrządzie, to jest to indywidualna decyzja i nikt Ci nie powie na 100% i nie da gwarancji, że nic się nie stanie...
[/quote]
A co się może stać w skrajnym przypadku? Można, tak jak w przypadku "pasków" w rozrządzie rozwalić cały silnik?
Ja - osobiście nie chciałbym robić w aucie nic, jeżeli jednak zajdzie taka potrzeba, zrobię.
Pytanie czy warsztat jak podniesie auto to to wszystko zweryfikuje bez rozkręcania połowy auta? Auto jest kupione i chciałbym nim po prostu jeździć..:)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 maja 2014, 14:18

voudox pisze:Bo pewnie nie chodzi o to:
Nie, potrzebny trzyliterowy kod np. AUK.

voudox pisze:Wolałbym nie rozbierać auta - jak nie ma takie potrzeby to i dla mojego portfela i dla auta lepiej...:)
Mam to samo, ale czasem niestety trzeba :(

voudox pisze:Np. pompa wody? Czy znasz może przybliżone koszta takiego serwisu?
Pompa wody jest z przodu. Sama wymiana paska wraz z napinaczem, to o ile dobrze pamiętam, około 600PLN na ORI częściach... ale to było jakiś czas temu, więc mogło się zmienić...

Obrazek

A co się może stać w skrajnym przypadku? Można, tak jak w przypadku "pasków" w rozrządzie rozwalić cały silnik?
Tak, może...

voudox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2014, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: voudox » 13 maja 2014, 15:06

Ok mam numer silnika chyba:
MKB: AUK
Data wydania samochodu: 2006-11-09

To ja dopytam jeszcze, korzystając z Twojej cierpliwości i życzliwości...:
Czy paska z napinaczem jest wskazana od razu, czy dopiero jak zacznie coś hałasować?
Skoro są to nie duże koszta, a zapewnią mi spokojny sen to..
Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).

Objawem zużycia jest charakterystyczny hałas z okolicy rozrządu na zimnym silniku - wtedy wymieniamy to o czym mowa wyżej, czy wcześniej. np. cyklicznie co XX tys kilometrów? Chodzi mi o "dobre maniery" w tym zakresie. Chcę dbać o swój samochód..:) (a jednocześnie liczę pieniądze, gdyż zakontraktowanych jest już kilka dodatkowych wydatków na ten samochód).

P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 maja 2014, 15:14

voudox pisze:Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).
Ten pasek może się rozsypać tak samo jak w każdym silniku... i może przy obrotach coś popsuć, więc nie ma co czekać... ale niech pasek i jego stan ktoś oceni... może jest w ASO informacja o tym kiedy był wymieniany? <mysli>

Pamiętaj, że tu rozrząd jest z tyłu... pasek będzie piszczał jak w każdym, albo rolka zacznie rzęzić, to już wiesz, że coś jest nie tak...

voudox pisze:P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!
<okok>

voudox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2014, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: voudox » 13 maja 2014, 15:24

0x4B25A pisze:
voudox pisze:Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).
Ten pasek może się rozsypać tak samo jak w każdym silniku... i może przy obrotach coś popsuć, więc nie ma co czekać... ale niech pasek i jego stan ktoś oceni... może jest w ASO informacja o tym kiedy był wymieniany? <mysli>

Pamiętaj, że tu rozrząd jest z tyłu... pasek będzie piszczał jak w każdym, albo rolka zacznie rzęzić, to już wiesz, że coś jest nie tak...

voudox pisze:P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!
<okok>
Sprawdzę i wymienię, argumenty są zdecydowanie za. A cena nie jest zaporowa:). Szczególnie, że będę robił wymianę filtrów i oleju niebawem. Cieszę się najmocniej, że uniknąłem rozbiórki silnika i inwestycji 5k+ !

Swoją drogą. Poza filtrami i olejem, czy warto coś jeszcze wymieniać jak jest sprawne? Cyklicznie, np. co XX kilometrów? Wiem, że warto sprawdzić cewki. Czy coś jeszcze? Np. co z pompą wody? Tu nie ma paska więc chyba nie ma takiej "zdrowej zasady" jak tam?
Może był podobny post na forum? Nie mogę nic takiego znaleźć.

Auto jest perfekcyjnie samo w sobie. Zakup oceniam na 5- :).

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 maja 2014, 15:27

voudox pisze:Np. co z pompą wody? Tu nie ma paska więc chyba nie ma takiej "zdrowej zasady" jak tam?
Jest, przyjrzyj się mojemu schematowi co wkleiłem...


Co do cyklicznego wymieniania elementów, to rzuć okiem na książkę serwisową... tam masz info o świecach itp... i jeszcze jedno... znajdź dobrego i sprawdzonego mechanika, co 'ogarnia' te silniki... wszystko Ci wtedy powie co i jak...

voudox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2014, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: voudox » 13 maja 2014, 15:34

0x4B25A pisze:
voudox pisze:Np. co z pompą wody? Tu nie ma paska więc chyba nie ma takiej "zdrowej zasady" jak tam?
Jest, przyjrzyj się mojemu schematowi co wkleiłem...
Widziałem, tylko mówiąc szczerze nic mi to nie mówi.. <mysli>
Widzę, że jest jakby scalone/ ciężko lub niewymienialne?
0x4B25A pisze: Co do cyklicznego wymieniania elementów, to rzuć okiem na książkę serwisową... tam masz info o świecach itp... i jeszcze jedno... znajdź dobrego i sprawdzonego mechanika, co 'ogarnia' te silniki... wszystko Ci wtedy powie co i jak...
Tak też zrobię. Dziękuję.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 maja 2014, 15:35

voudox pisze:Widziałem, tylko mówiąc szczerze nic mi to nie mówi.. <mysli>
Widzę, że jest jakby scalone/ ciężko lub niewymienialne?
Nie no, schemat pokazuje umiejscowienie i przebieg paska wielorowkowego. Pokazuje także, jakie elementy się na nim znajdują, które są przez niego napędzanie...

voudox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2014, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: voudox » 13 maja 2014, 15:38

0x4B25A pisze:
voudox pisze:Widziałem, tylko mówiąc szczerze nic mi to nie mówi.. <mysli>
Widzę, że jest jakby scalone/ ciężko lub niewymienialne?
Nie no, schemat pokazuje umiejscowienie i przebieg paska wielorowkowego. Pokazuje także, jakie elementy się na nim znajdują, które są przez niego napędzanie...
Ok. Ale schemat ( i Ty:)), nie odpowiedział mi na pytanie - czy pompa to element, który również warto, tj. jest potrzeba wymienić, szczególnie jeżeli wcześniej nikt tego nie uczynił.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 maja 2014, 16:29

voudox pisze:Ok. Ale schemat ( i Ty:)), nie odpowiedział mi na pytanie - czy pompa to element, który również warto, tj. jest potrzeba wymienić, szczególnie jeżeli wcześniej nikt tego nie uczynił.
To już musimy poczekać na jakiegoś speca lub kogoś, kto to robił :) Odpowiadam na pytania, na które znam odpowiedź... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga