[ AUK 3.2 256 KM] [AUK 3,2 256 KM] Czy wymagana wymiana rozr
[ AUK 3.2 256 KM] [AUK 3,2 256 KM] Czy wymagana wymiana rozr
Witam,
Kupiłem A6 C6 3,2FSI 255KM, do końca serwisowany w ASO, przebieg 270.000, rok modelowy 2007.
Mam pytanie o łańcuch/rozrząd, który jest "bezobsługowy". Dostałem info w warsztacie, że jak nic nie buczy to łańcucha nie wymieniamy, bo to operacja warta dużo pieniędzy i że warto sprawdzić pasek osprzętu i napinacze.
Moje pytania:
1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
2. Napinacze / pasek osprzętu / pompa wody - jak tutaj? kiedy / co ile warto to wymieniać?
Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?
Auto jest zakupione, znam historie, w rozrządzie nie było nic robione. Chciałbym wymienić to co konieczne i po prostu jeździć:) (perspektywa wymiany łańcucha i "całości" za 7-9 tysięcy, nie jest atrakcyjna..).
Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
Jestem "świeży" w temacie, poprzednie auto to 1.9tdi, stąd tyle pytań.. Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.
Kupiłem A6 C6 3,2FSI 255KM, do końca serwisowany w ASO, przebieg 270.000, rok modelowy 2007.
Mam pytanie o łańcuch/rozrząd, który jest "bezobsługowy". Dostałem info w warsztacie, że jak nic nie buczy to łańcucha nie wymieniamy, bo to operacja warta dużo pieniędzy i że warto sprawdzić pasek osprzętu i napinacze.
Moje pytania:
1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
2. Napinacze / pasek osprzętu / pompa wody - jak tutaj? kiedy / co ile warto to wymieniać?
Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?
Auto jest zakupione, znam historie, w rozrządzie nie było nic robione. Chciałbym wymienić to co konieczne i po prostu jeździć:) (perspektywa wymiany łańcucha i "całości" za 7-9 tysięcy, nie jest atrakcyjna..).
Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
Jestem "świeży" w temacie, poprzednie auto to 1.9tdi, stąd tyle pytań.. Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.
Teoretycznie nie, praktycznie tak... ale jeśli nic u Ciebie nie rzegocze, to można póki co zostawić... nie wiem czy u Ciebie już nie było jakiś zmian, w porównaniu z pierwszymi modelami. Jaki masz kod silnika? Ważne jednak, aby to ktoś 'osłuchał' (start silnika), kto się zna i to na zewnątrz auta...voudox pisze:1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
Nie, nie oznacza. Nawet przodu nie ściągasz, tylko od dołu 'działasz'...voudox pisze:Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?
Jeśli mówimy o rozrządzie, to jest to indywidualna decyzja i nikt Ci nie powie na 100% i nie da gwarancji, że nic się nie stanie...voudox pisze:Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
Dziękuję za szybką odpowiedź.0x4B25A pisze:Teoretycznie nie, praktycznie tak... ale jeśli nic u Ciebie nie rzegocze, to można póki co zostawić... nie wiem czy u Ciebie już nie było jakiś zmian, w porównaniu z pierwszymi modelami. Jaki masz kod silnika? Ważne jednak, aby to ktoś 'osłuchał' (start silnika), kto się zna i to na zewnątrz auta...voudox pisze:1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
Kod silnika, hmm sprawdzę w domy w książce serwisowej. 1 rejestracja była 11.2006. Rok modelowy 2007. Bo pewnie nie chodzi o to:
114 D2G L MOT 6-cyl. gasoline eng. 3.2 L/188 kW (24V) FSI, homogeneous base engine is T14.
Auto było sprawdzane w dwóch miejscach przed zakupem - nic nie słychać. Ja też nie widzę, żadnych niepokojących objaw (aczkolwiek akurat ja ekspertem nie jestem). Posta napisałem czysto profilaktycznie. Autem zrobię pewnie z 50tys w 3-4lata i sprzedam.
Wolałbym nie rozbierać auta - jak nie ma takie potrzeby to i dla mojego portfela i dla auta lepiej...
Uff, jest to dobra odpowiedź:) Poza paskiem osprzętu, napinaczami, rolkami.. - czy wiadomo, co podglega wymianie? Np. pompa wody? Czy znasz może przybliżone koszta takiego serwisu?0x4B25A pisze:Nie, nie oznacza. Nawet przodu nie ściągasz, tylko od dołu 'działasz'...voudox pisze:Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?
[/quote]0x4B25A pisze:Jeśli mówimy o rozrządzie, to jest to indywidualna decyzja i nikt Ci nie powie na 100% i nie da gwarancji, że nic się nie stanie...voudox pisze:Pytanie klucz: Czy muszę coś robić - sprawdzić lub wymieniać? Jak to zweryfikować, na jakiej podstawie podjąć decyzję i jaką...
A co się może stać w skrajnym przypadku? Można, tak jak w przypadku "pasków" w rozrządzie rozwalić cały silnik?
Ja - osobiście nie chciałbym robić w aucie nic, jeżeli jednak zajdzie taka potrzeba, zrobię.
Pytanie czy warsztat jak podniesie auto to to wszystko zweryfikuje bez rozkręcania połowy auta? Auto jest kupione i chciałbym nim po prostu jeździć..
Nie, potrzebny trzyliterowy kod np. AUK.voudox pisze:Bo pewnie nie chodzi o to:
Mam to samo, ale czasem niestety trzebavoudox pisze:Wolałbym nie rozbierać auta - jak nie ma takie potrzeby to i dla mojego portfela i dla auta lepiej...
Pompa wody jest z przodu. Sama wymiana paska wraz z napinaczem, to o ile dobrze pamiętam, około 600PLN na ORI częściach... ale to było jakiś czas temu, więc mogło się zmienić...voudox pisze:Np. pompa wody? Czy znasz może przybliżone koszta takiego serwisu?
Tak, może...A co się może stać w skrajnym przypadku? Można, tak jak w przypadku "pasków" w rozrządzie rozwalić cały silnik?
Ok mam numer silnika chyba:
MKB: AUK
Data wydania samochodu: 2006-11-09
To ja dopytam jeszcze, korzystając z Twojej cierpliwości i życzliwości...:
Czy paska z napinaczem jest wskazana od razu, czy dopiero jak zacznie coś hałasować?
Skoro są to nie duże koszta, a zapewnią mi spokojny sen to..
Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).
Objawem zużycia jest charakterystyczny hałas z okolicy rozrządu na zimnym silniku - wtedy wymieniamy to o czym mowa wyżej, czy wcześniej. np. cyklicznie co XX tys kilometrów? Chodzi mi o "dobre maniery" w tym zakresie. Chcę dbać o swój samochód.. (a jednocześnie liczę pieniądze, gdyż zakontraktowanych jest już kilka dodatkowych wydatków na ten samochód).
P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!
MKB: AUK
Data wydania samochodu: 2006-11-09
To ja dopytam jeszcze, korzystając z Twojej cierpliwości i życzliwości...:
Czy paska z napinaczem jest wskazana od razu, czy dopiero jak zacznie coś hałasować?
Skoro są to nie duże koszta, a zapewnią mi spokojny sen to..
Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).
Objawem zużycia jest charakterystyczny hałas z okolicy rozrządu na zimnym silniku - wtedy wymieniamy to o czym mowa wyżej, czy wcześniej. np. cyklicznie co XX tys kilometrów? Chodzi mi o "dobre maniery" w tym zakresie. Chcę dbać o swój samochód.. (a jednocześnie liczę pieniądze, gdyż zakontraktowanych jest już kilka dodatkowych wydatków na ten samochód).
P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!
Ten pasek może się rozsypać tak samo jak w każdym silniku... i może przy obrotach coś popsuć, więc nie ma co czekać... ale niech pasek i jego stan ktoś oceni... może jest w ASO informacja o tym kiedy był wymieniany?voudox pisze:Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).
Pamiętaj, że tu rozrząd jest z tyłu... pasek będzie piszczał jak w każdym, albo rolka zacznie rzęzić, to już wiesz, że coś jest nie tak...
voudox pisze:P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!
Sprawdzę i wymienię, argumenty są zdecydowanie za. A cena nie jest zaporowa:). Szczególnie, że będę robił wymianę filtrów i oleju niebawem. Cieszę się najmocniej, że uniknąłem rozbiórki silnika i inwestycji 5k+ !0x4B25A pisze:Ten pasek może się rozsypać tak samo jak w każdym silniku... i może przy obrotach coś popsuć, więc nie ma co czekać... ale niech pasek i jego stan ktoś oceni... może jest w ASO informacja o tym kiedy był wymieniany?voudox pisze:Zapytam inaczej - czy taki pasek lub napinacz może się popsuć w sposób, który popsuje i "pobrudzi" silnik (tak jak to ma miejsce w przypadku silnków na paskach rozrządu - np. w moim poprzednim VW 1,9tdi).
Pamiętaj, że tu rozrząd jest z tyłu... pasek będzie piszczał jak w każdym, albo rolka zacznie rzęzić, to już wiesz, że coś jest nie tak...
voudox pisze:P.s. Raz jeszcze dziękuję za support!
Swoją drogą. Poza filtrami i olejem, czy warto coś jeszcze wymieniać jak jest sprawne? Cyklicznie, np. co XX kilometrów? Wiem, że warto sprawdzić cewki. Czy coś jeszcze? Np. co z pompą wody? Tu nie ma paska więc chyba nie ma takiej "zdrowej zasady" jak tam?
Może był podobny post na forum? Nie mogę nic takiego znaleźć.
Auto jest perfekcyjnie samo w sobie. Zakup oceniam na 5- .
Jest, przyjrzyj się mojemu schematowi co wkleiłem...voudox pisze:Np. co z pompą wody? Tu nie ma paska więc chyba nie ma takiej "zdrowej zasady" jak tam?
Co do cyklicznego wymieniania elementów, to rzuć okiem na książkę serwisową... tam masz info o świecach itp... i jeszcze jedno... znajdź dobrego i sprawdzonego mechanika, co 'ogarnia' te silniki... wszystko Ci wtedy powie co i jak...
Widziałem, tylko mówiąc szczerze nic mi to nie mówi..0x4B25A pisze:Jest, przyjrzyj się mojemu schematowi co wkleiłem...voudox pisze:Np. co z pompą wody? Tu nie ma paska więc chyba nie ma takiej "zdrowej zasady" jak tam?
Widzę, że jest jakby scalone/ ciężko lub niewymienialne?
Tak też zrobię. Dziękuję.0x4B25A pisze: Co do cyklicznego wymieniania elementów, to rzuć okiem na książkę serwisową... tam masz info o świecach itp... i jeszcze jedno... znajdź dobrego i sprawdzonego mechanika, co 'ogarnia' te silniki... wszystko Ci wtedy powie co i jak...
Ok. Ale schemat ( i Ty:)), nie odpowiedział mi na pytanie - czy pompa to element, który również warto, tj. jest potrzeba wymienić, szczególnie jeżeli wcześniej nikt tego nie uczynił.0x4B25A pisze:Nie no, schemat pokazuje umiejscowienie i przebieg paska wielorowkowego. Pokazuje także, jakie elementy się na nim znajdują, które są przez niego napędzanie...voudox pisze:Widziałem, tylko mówiąc szczerze nic mi to nie mówi..
Widzę, że jest jakby scalone/ ciężko lub niewymienialne?
To już musimy poczekać na jakiegoś speca lub kogoś, kto to robił Odpowiadam na pytania, na które znam odpowiedź...voudox pisze:Ok. Ale schemat ( i Ty:)), nie odpowiedział mi na pytanie - czy pompa to element, który również warto, tj. jest potrzeba wymienić, szczególnie jeżeli wcześniej nikt tego nie uczynił.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga