[ARJ 2.4 165 KM] Problem z silnikiem kody błedów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
No jeżdził i cały czas jeżdzi , kiedyś było czuć jak ciągnie od ilus tam obrotów 3 albo 4 tys (juz nie pamietam) a teraz tylko tak delikatnie.
To co komplet czujników wałków rozrządu na start?
Auto jeżdziło i z tą usterką zrobiłem około 1000km bo byłem poza domem ...
Ruszanie to była katastrofa , jakby na haku był jakiś TIR . masakra , teraz jakoś lepiej nie wiem dlaczego , jedzie sie ale bez przepychu ...
To co komplet czujników wałków rozrządu na start?
Auto jeżdziło i z tą usterką zrobiłem około 1000km bo byłem poza domem ...
Ruszanie to była katastrofa , jakby na haku był jakiś TIR . masakra , teraz jakoś lepiej nie wiem dlaczego , jedzie sie ale bez przepychu ...
Ostatnio zmieniony 11 maja 2014, 22:35 przez michal25sk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Dobra to zamawiam te czujniki bo mnie już kurwica bierze
[ Dodano: 2014-05-12, 11:33 ]
Rozmawiając dzis z kilkoma osobami , doszlismy do wniosku ze moze wydech blokuje spaliny i wariuje elektronika , doszlismy do tego faktu po tym jak zaczął mi dzwonic katalizator ale po 2 dniach dzwonienia został wysypany i jest pusty.
Rozłączyłem wydech zaraz za katalizatorami skasowałem błędy przejazd i znów błąd wałka rozrządu i coś z sonda też. Ponizej zdjęcie pracy na wolnych obrotach z odpietym tłumikiem.
Grupa 93
2-15,8%
3- -8
4- -6
Grupa 90
3 i 4 kolumna wartość -1
Dodam że to na wolnych obrotach.
[ Dodano: 2014-05-12, 11:33 ]
Rozmawiając dzis z kilkoma osobami , doszlismy do wniosku ze moze wydech blokuje spaliny i wariuje elektronika , doszlismy do tego faktu po tym jak zaczął mi dzwonic katalizator ale po 2 dniach dzwonienia został wysypany i jest pusty.
Rozłączyłem wydech zaraz za katalizatorami skasowałem błędy przejazd i znów błąd wałka rozrządu i coś z sonda też. Ponizej zdjęcie pracy na wolnych obrotach z odpietym tłumikiem.
Grupa 93
2-15,8%
3- -8
4- -6
Grupa 90
3 i 4 kolumna wartość -1
Dodam że to na wolnych obrotach.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jeśli masz 2 sondy to wycięcie kata nie spowoduje błędów sond (nawet na forum dużo osób to robiło i nie było problemów później), jeśli masz 4 sondy to już ciężej to ogarnąć. Ja w Mercedesie miałam cały czas problem z checkiem i po wymianie czujnika położenia wału wszystkie bolączki ustąpiły, a mordowałam się chyba z rok i auto od mechanika do mechanika.
Sprawdź tak jak xoslox Ci pisał czujniki skoro nastawniki odpracowują prawidłowo, a w 093 raz masz 0 i -7, innym razem -6 i -8, bo z tego co ktoś na forum pisał, właśnie z czujnika halla na wałku ssącym bierze się sygnał. (Jeśli źle piszę to niech ktoś naprostuje)
Sprawdź tak jak xoslox Ci pisał czujniki skoro nastawniki odpracowują prawidłowo, a w 093 raz masz 0 i -7, innym razem -6 i -8, bo z tego co ktoś na forum pisał, właśnie z czujnika halla na wałku ssącym bierze się sygnał. (Jeśli źle piszę to niech ktoś naprostuje)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam kolegów w ostatnim czasie przybyło kilka siwych włosów przez te auto , ale wracając do problemu.
Czujniki wałków wymienione na nowe.Błędy skasowane test jest taki że jak auto nie dostaje po du**e to nie wywala błędów ale jak dam jej ostro od razu błędy wali :
17930 Regulacja wałka rozrządu strona 2 - zła funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17927 Regulacja wałka rozrządu strona 1 - zła funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Pojechałem do elektromechanika powiedziałem gdzie problem widzę , stwierdził .że skoro czujniki wymienione i wywala błąd sporadyczny tych wałków to nie ma problemu z elektroniką tylko mechaniczne.
Wspominał coś o ustawieniu hydraulicznym fazy rozrządu (zmienne faza rozrządu napędzana ciśnieniem oleju)...
Sam już nie wiem co robić
[ Dodano: 2014-05-14, 14:38 ]
Brać się za rozrząd czy nie? dodam ze auto jedzie hamuje i przyspiesza , przyspieszenie nie jest takie jak było ale coś tam czuć.
Czujniki wałków wymienione na nowe.Błędy skasowane test jest taki że jak auto nie dostaje po du**e to nie wywala błędów ale jak dam jej ostro od razu błędy wali :
17930 Regulacja wałka rozrządu strona 2 - zła funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17927 Regulacja wałka rozrządu strona 1 - zła funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Pojechałem do elektromechanika powiedziałem gdzie problem widzę , stwierdził .że skoro czujniki wymienione i wywala błąd sporadyczny tych wałków to nie ma problemu z elektroniką tylko mechaniczne.
Wspominał coś o ustawieniu hydraulicznym fazy rozrządu (zmienne faza rozrządu napędzana ciśnieniem oleju)...
Sam już nie wiem co robić
[ Dodano: 2014-05-14, 14:38 ]
Brać się za rozrząd czy nie? dodam ze auto jedzie hamuje i przyspiesza , przyspieszenie nie jest takie jak było ale coś tam czuć.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
A czy przypadkiem jeden nastawnik nie stoi ? Bo w 090 w banku 3 jest cały czas 0 i nawet nie drgnie, a w banku 4 widać, że pracuje.
http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_172665.html
http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_172665.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Mazdomania, Masz rację , natomiast mnie ciekawi co tam sie porąbało że w momencie załaczenia zmiennej fazy wałek na tym Banku który działą przestawia nie w tą stronęco trzeba. Przcież to powinno być przestawienie w + 20-23 stopnie .
A blachy na wałkach pod czujnikami Halla są na miejscu i wyciciami w wałku
A blachy na wałkach pod czujnikami Halla są na miejscu i wyciciami w wałku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Blachy? na bloku w miejscu czujnika halla jest taki stożek i główka od śruby to wszystko na to nachodzi czujnik.
[ Dodano: 2014-05-14, 19:09 ]
Ogólnie to też mnie interesuje z czego sczytuje czujnik obroty wałków z główki od śruby to raczej nie ale dałem sobie z tym spokój bo skoro chodziło to tak musi być.
[ Dodano: 2014-05-14, 19:09 ]
Ogólnie to też mnie interesuje z czego sczytuje czujnik obroty wałków z główki od śruby to raczej nie ale dałem sobie z tym spokój bo skoro chodziło to tak musi być.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Pod tą śrubą na wałku ma być taka blacha https://www.google.pl/search?rlz=1C1MOW ... B934%3B700
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 lut 2014, 19:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra