Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 26 kwie 2014, 09:18

igorw pisze:
wazik pisze:w skrócie, kolega wymienił olej w super działającej skrzyni, naprawa 16tys zł
Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.
Nowy olej nic nje psuje, ale nowy olej +nowy filtr w wyeksploatowanej skrzyni = wyzsze cisnienie robocze. I zaczynaja sie przyszarpywania i uderzenia. Nowy olej tez nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic....

16tys za 6hp? Wow

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 kwie 2014, 09:47

rafal_m pisze:
igorw pisze:
wazik pisze:w skrócie, kolega wymienił olej w super działającej skrzyni, naprawa 16tys zł
Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.
Nowy olej nic nje psuje, ale nowy olej +nowy filtr w wyeksploatowanej skrzyni = wyzsze cisnienie robocze. I zaczynaja sie przyszarpywania i uderzenia. Nowy olej tez nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic....

16tys za 6hp? Wow
To wlewajmy z powrotem stary olej...będzie taniej...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 29 kwie 2014, 08:26

Robert74 pisze:
rafal_m pisze:
igorw pisze: Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.
Nowy olej nic nje psuje, ale nowy olej +nowy filtr w wyeksploatowanej skrzyni = wyzsze cisnienie robocze. I zaczynaja sie przyszarpywania i uderzenia. Nowy olej tez nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic....

16tys za 6hp? Wow
To wlewajmy z powrotem stary olej...będzie taniej...
Az filtr zabije sie do 10% droznosci, sterowanie sie zatrze a tarczki spala...
To jest informacja dla Ciebie ze jezeli po wymianie jest gorzej tzn ze pewnie czeka na Ciebie remoncik;)

igorw

Post autor: igorw » 29 kwie 2014, 22:11

rafal_m pisze:nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic
:shock: Ale oczywiście wiesz, że tam są dwa elektromagnesy?

Przymierzam się do zmiany auta i myślę o A8, i tak w perspektywie wiem, że będzie skrzynia tiptronic. Tak myślę, że jeśli trafi mi się auto którym będę chciał dłużej pojeździć to odżałuję koszty wyjęcia skrzyni i sprawdzenia tarczek oraz wymiany konwertera. Trudno. Ale rachunki chętnie wysłałbym do inżynierów (lub księgowych, a pewnie najbardziej do marketingu) Audi.
Szerokości.
Audi - wydatki dzięki technice.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 kwie 2014, 22:45

igorw pisze:odżałuję koszty wyjęcia skrzyni i sprawdzenia tarczek oraz wymiany konwertera
Ale po jaką cholerę wkładać $$ w coś, co działa i nie wymaga ingerencji? To zawsze zdążysz zrobić... <mysli>

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 30 kwie 2014, 07:40

igorw pisze:
rafal_m pisze:nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic
:shock: Ale oczywiście wiesz, że tam są dwa elektromagnesy?

Przymierzam się do zmiany auta i myślę o A8, i tak w perspektywie wiem, że będzie skrzynia tiptronic. Tak myślę, że jeśli trafi mi się auto którym będę chciał dłużej pojeździć to odżałuję koszty wyjęcia skrzyni i sprawdzenia tarczek oraz wymiany konwertera. Trudno. Ale rachunki chętnie wysłałbym do inżynierów (lub księgowych, a pewnie najbardziej do marketingu) Audi.
Szerokości.
Audi - wydatki dzięki technice.
Elektromagnesy ? W 6hp19? Przy koszu sa tloki, ktore sciskaja hydrauliczie tarczki. I niby co steruje tym elektromagnesem? W sterowaniu sa elektrozawory... ale jest ich wie ej niz dwa.
Wystarczy ze poszukasz s6 i bedziesz mial skrzynie 6hp26. Zreszta skrzynie 6hp montowane byly w audi bmw jaguara aston martina i w jeszcze kilka innych marek. Ze statystyki napraw jest na drugim miejscu od konca zaraz za skrzynia mercedesa 722.9...zreszta to widac nawet po aukcjach w necie... kupic audi w tipie z uszkodzona skrzynia to wyczyn, predzej mozna znalezc po powodzi spaleniu czy z zajechanym silnikiem. Nawet jesli psuje sie ich sporo to patrzac na ich ilosc jezdzacych po drogach obstawiam ze awaryjnosc to 10-15%

igorw

Post autor: igorw » 30 kwie 2014, 09:35

0x4B25A pisze:Ale po jaką cholerę wkładać $$ w coś, co działa i nie wymaga ingerencji? To zawsze zdążysz zrobić...
Dla spokoju... i pewności... Jak będę chciał pojeździć dłużej to na pewno to zrobię bo przy wymianie oleju na pewno trzeba będzie wymienić konwerter. No i można uniknąć w ten sposób znacznie większych wydatków jak skrzynia pierdyknie gdzieś na drodze.

Elektromagnesy czy zwykłe magnesy - z tego co czytałem są właśnie po to, aby "łapać" opiłki metalu aby nie szlifowały skrzyni od środka.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 30 kwie 2014, 14:58

igorw pisze:
0x4B25A pisze:Ale po jaką cholerę wkładać $$ w coś, co działa i nie wymaga ingerencji? To zawsze zdążysz zrobić...
Dla spokoju... i pewności... Jak będę chciał pojeździć dłużej to na pewno to zrobię bo przy wymianie oleju na pewno trzeba będzie wymienić konwerter. No i można uniknąć w ten sposób znacznie większych wydatków jak skrzynia pierdyknie gdzieś na drodze.

Elektromagnesy czy zwykłe magnesy - z tego co czytałem są właśnie po to, aby "łapać" opiłki metalu aby nie szlifowały skrzyni od środka.
Magnesy owszem sa dwa przyklejone do miski olejowej, tyle tylko ze magnes jest w stanie wylapac jedynie opilki metali magnetycznych.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 08 maja 2014, 11:26

Witam , wycena w Sopa serwis (6,5L) oleju Obrazek + W przypadku konieczności aktualizacji oprogramowania sterownika silnika czy skrzyni to koszt za jeden program wynosi 250 zł brutto.

http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka- ... 99481.html - 1050zł za 10l oleju , filtr i uszczelke. Rozumiem ze adaptacje mozemy wykonac sami vasem kasujac stare wartosci i wykonac jazde adaptacyjna , ale zostaje aktualizacja oprgroamowania sterownika skrzyni/silnika...czy tylko ASO wchodzi w gre? generalnie troche droga impreza u Sopy 2,050zl +250zl za jeden program , kto wie ile sobie ich wymysla ? no i skad te 6.5l oleju..

[ Dodano: 2014-05-08, 11:26 ]
wogole to masakra jakas z ta wymiana..

ASO- 3000zl statyczna jesli dynamiczna to okolo 6000zl z tego wzgledu ze oni plukaja skrzynie samym olejem za 250zl litr ...


ASB-dlugoleka 850zl statyczna / 2500zl dynamiczne bez aktualizacji sterownika

Sopa- wychodzi chyba najlepiej 2000zl dynamiczna z adaptacja i testem glikolu no i ewentualna aktualizacja sterownika 250zl

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 08 maja 2014, 20:27

u nas w Audi koszt aktualizacji 80euro. Najnowsza wersja wcale nie jest najlepsza wersja - sporo wersji to tak naprawde wersje na poszczegolne problemy (np. uslizgi / uderzenia z 3/4).

nie chce mi sie tego nawet komentowac, w skrzynie 6HP19 wchodzi 9l + 0,5l w uklad chlodzenia, wniosek z tego taki, ze zeby zuzyc 6.5 litra oleju nalezy wymienic go statycznie. Czyli odkrecic korek spustowy pozniej zdjac miske. Jak chcesz wymienic "wiecej" mozesz odkrecic sterownik hydrauliczny wycieknie jeszcze z litr.

Adaptacje wycofac mozesz sam pod warunkiem, ze masz sterownik 19.11 (wersja z immobilizerem)

Oprogramowanie mozesz zaktualizowac VAS'em pod warunkiem, ze wiesz jaka jest kolejna wersja softwaru a nie software'u na jakis problem, bo mozesz sobie pogorszyc. Podaj jaki masz hardware software i versje to zobacze czy da Ci sie pomoc.

Najlepiej wychodzi wymiana w dlugolece, samodzielnie wydasz 1050 za statyczna wymiane a sopie zostawisz ponad 2k zl. Test glikolowy moze CI wykonac kazdy szanujacy sie warsztat ASB tylko nie bardzo wiem po co, gdybys mial glikol w oleju na pewno bys juz to wyczul.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 08 maja 2014, 20:32

Rafał a powiedz mi jak Ty wykonujesz dynamiczną wymianę oleju..o ile nie tajemnica? Czy jest potrzebne do tego specjalistyczne urządzenie...

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 08 maja 2014, 22:55

No tak ale Sopa zarzeka sie ze to jest dynamiczna wymiana

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 maja 2014, 23:36

U mnie również była taką ilością wykonana wymiana, a wcześniej cała skrzynia była płukana, bo miałem glikol... oczywiście w Sopa Serwis...

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 09 maja 2014, 19:16

Kurcze...6l na dynamiczną wymianę to za mało...
Ja w czerwcu będę sam robił wymianę to się przekonam na własnej skórze.. :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 09 maja 2014, 20:51

Robert74 pisze:Rafał a powiedz mi jak Ty wykonujesz dynamiczną wymianę oleju..o ile nie tajemnica? Czy jest potrzebne do tego specjalistyczne urządzenie...
Mamy do tego dwie machiny, obie podpina sie zamiast chlodnicy. Mozna plukac olejem albo specjalnym czysciwem.

Na zdrowy rozsadek by wymienic caly olej w skrzyni biegow nie rozbierajac jej na elementy pierwsze, trzeba przepuscic przez nia przynajmniej tyle oleju ile w nia wchodzi. Jezeli wlejesz w nia czysciwo to pozniej trzeba je stamtad wypompowac i wlac te 9 litrow oleju. Dynamiczna wymiane oleju przeprowadza sie wykorzystujac rurki chlodzenia pompujac w skrzynie olej i wymuszajac jego przeplyw przez nia.

http://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl