wazik pisze:w skrócie, kolega wymienił olej w super działającej skrzyni, naprawa 16tys zł
Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.
Nowy olej nic nje psuje, ale nowy olej +nowy filtr w wyeksploatowanej skrzyni = wyzsze cisnienie robocze. I zaczynaja sie przyszarpywania i uderzenia. Nowy olej tez nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic....
wazik pisze:w skrócie, kolega wymienił olej w super działającej skrzyni, naprawa 16tys zł
Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.
Nowy olej nic nje psuje, ale nowy olej +nowy filtr w wyeksploatowanej skrzyni = wyzsze cisnienie robocze. I zaczynaja sie przyszarpywania i uderzenia. Nowy olej tez nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic....
16tys za 6hp? Wow
To wlewajmy z powrotem stary olej...będzie taniej...
igorw pisze:
Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.
Nowy olej nic nje psuje, ale nowy olej +nowy filtr w wyeksploatowanej skrzyni = wyzsze cisnienie robocze. I zaczynaja sie przyszarpywania i uderzenia. Nowy olej tez nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic....
16tys za 6hp? Wow
To wlewajmy z powrotem stary olej...będzie taniej...
Az filtr zabije sie do 10% droznosci, sterowanie sie zatrze a tarczki spala...
To jest informacja dla Ciebie ze jezeli po wymianie jest gorzej tzn ze pewnie czeka na Ciebie remoncik;)
rafal_m pisze:nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic
:shock: Ale oczywiście wiesz, że tam są dwa elektromagnesy?
Przymierzam się do zmiany auta i myślę o A8, i tak w perspektywie wiem, że będzie skrzynia tiptronic. Tak myślę, że jeśli trafi mi się auto którym będę chciał dłużej pojeździć to odżałuję koszty wyjęcia skrzyni i sprawdzenia tarczek oraz wymiany konwertera. Trudno. Ale rachunki chętnie wysłałbym do inżynierów (lub księgowych, a pewnie najbardziej do marketingu) Audi.
Szerokości.
Audi - wydatki dzięki technice.
rafal_m pisze:nie zawiera opilkow z tarczek gdzie przy ich nadmiernym zuzyciu nie ma co ich dobrze skleic
:shock: Ale oczywiście wiesz, że tam są dwa elektromagnesy?
Przymierzam się do zmiany auta i myślę o A8, i tak w perspektywie wiem, że będzie skrzynia tiptronic. Tak myślę, że jeśli trafi mi się auto którym będę chciał dłużej pojeździć to odżałuję koszty wyjęcia skrzyni i sprawdzenia tarczek oraz wymiany konwertera. Trudno. Ale rachunki chętnie wysłałbym do inżynierów (lub księgowych, a pewnie najbardziej do marketingu) Audi.
Szerokości.
Audi - wydatki dzięki technice.
Elektromagnesy ? W 6hp19? Przy koszu sa tloki, ktore sciskaja hydrauliczie tarczki. I niby co steruje tym elektromagnesem? W sterowaniu sa elektrozawory... ale jest ich wie ej niz dwa.
Wystarczy ze poszukasz s6 i bedziesz mial skrzynie 6hp26. Zreszta skrzynie 6hp montowane byly w audi bmw jaguara aston martina i w jeszcze kilka innych marek. Ze statystyki napraw jest na drugim miejscu od konca zaraz za skrzynia mercedesa 722.9...zreszta to widac nawet po aukcjach w necie... kupic audi w tipie z uszkodzona skrzynia to wyczyn, predzej mozna znalezc po powodzi spaleniu czy z zajechanym silnikiem. Nawet jesli psuje sie ich sporo to patrzac na ich ilosc jezdzacych po drogach obstawiam ze awaryjnosc to 10-15%
0x4B25A pisze:Ale po jaką cholerę wkładać $$ w coś, co działa i nie wymaga ingerencji? To zawsze zdążysz zrobić...
Dla spokoju... i pewności... Jak będę chciał pojeździć dłużej to na pewno to zrobię bo przy wymianie oleju na pewno trzeba będzie wymienić konwerter. No i można uniknąć w ten sposób znacznie większych wydatków jak skrzynia pierdyknie gdzieś na drodze.
Elektromagnesy czy zwykłe magnesy - z tego co czytałem są właśnie po to, aby "łapać" opiłki metalu aby nie szlifowały skrzyni od środka.
0x4B25A pisze:Ale po jaką cholerę wkładać $$ w coś, co działa i nie wymaga ingerencji? To zawsze zdążysz zrobić...
Dla spokoju... i pewności... Jak będę chciał pojeździć dłużej to na pewno to zrobię bo przy wymianie oleju na pewno trzeba będzie wymienić konwerter. No i można uniknąć w ten sposób znacznie większych wydatków jak skrzynia pierdyknie gdzieś na drodze.
Elektromagnesy czy zwykłe magnesy - z tego co czytałem są właśnie po to, aby "łapać" opiłki metalu aby nie szlifowały skrzyni od środka.
Magnesy owszem sa dwa przyklejone do miski olejowej, tyle tylko ze magnes jest w stanie wylapac jedynie opilki metali magnetycznych.
Witam , wycena w Sopa serwis (6,5L) oleju + W przypadku konieczności aktualizacji oprogramowania sterownika silnika czy skrzyni to koszt za jeden program wynosi 250 zł brutto.
http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka- ... 99481.html - 1050zł za 10l oleju , filtr i uszczelke. Rozumiem ze adaptacje mozemy wykonac sami vasem kasujac stare wartosci i wykonac jazde adaptacyjna , ale zostaje aktualizacja oprgroamowania sterownika skrzyni/silnika...czy tylko ASO wchodzi w gre? generalnie troche droga impreza u Sopy 2,050zl +250zl za jeden program , kto wie ile sobie ich wymysla ? no i skad te 6.5l oleju..
[ Dodano: 2014-05-08, 11:26 ]
wogole to masakra jakas z ta wymiana..
ASO- 3000zl statyczna jesli dynamiczna to okolo 6000zl z tego wzgledu ze oni plukaja skrzynie samym olejem za 250zl litr ...
ASB-dlugoleka 850zl statyczna / 2500zl dynamiczne bez aktualizacji sterownika
Sopa- wychodzi chyba najlepiej 2000zl dynamiczna z adaptacja i testem glikolu no i ewentualna aktualizacja sterownika 250zl
u nas w Audi koszt aktualizacji 80euro. Najnowsza wersja wcale nie jest najlepsza wersja - sporo wersji to tak naprawde wersje na poszczegolne problemy (np. uslizgi / uderzenia z 3/4).
nie chce mi sie tego nawet komentowac, w skrzynie 6HP19 wchodzi 9l + 0,5l w uklad chlodzenia, wniosek z tego taki, ze zeby zuzyc 6.5 litra oleju nalezy wymienic go statycznie. Czyli odkrecic korek spustowy pozniej zdjac miske. Jak chcesz wymienic "wiecej" mozesz odkrecic sterownik hydrauliczny wycieknie jeszcze z litr.
Adaptacje wycofac mozesz sam pod warunkiem, ze masz sterownik 19.11 (wersja z immobilizerem)
Oprogramowanie mozesz zaktualizowac VAS'em pod warunkiem, ze wiesz jaka jest kolejna wersja softwaru a nie software'u na jakis problem, bo mozesz sobie pogorszyc. Podaj jaki masz hardware software i versje to zobacze czy da Ci sie pomoc.
Najlepiej wychodzi wymiana w dlugolece, samodzielnie wydasz 1050 za statyczna wymiane a sopie zostawisz ponad 2k zl. Test glikolowy moze CI wykonac kazdy szanujacy sie warsztat ASB tylko nie bardzo wiem po co, gdybys mial glikol w oleju na pewno bys juz to wyczul.
Robert74 pisze:Rafał a powiedz mi jak Ty wykonujesz dynamiczną wymianę oleju..o ile nie tajemnica? Czy jest potrzebne do tego specjalistyczne urządzenie...
Mamy do tego dwie machiny, obie podpina sie zamiast chlodnicy. Mozna plukac olejem albo specjalnym czysciwem.
Na zdrowy rozsadek by wymienic caly olej w skrzyni biegow nie rozbierajac jej na elementy pierwsze, trzeba przepuscic przez nia przynajmniej tyle oleju ile w nia wchodzi. Jezeli wlejesz w nia czysciwo to pozniej trzeba je stamtad wypompowac i wlac te 9 litrow oleju. Dynamiczna wymiane oleju przeprowadza sie wykorzystujac rurki chlodzenia pompujac w skrzynie olej i wymuszajac jego przeplyw przez nia.