Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Gorący silnik 2,7 biturbo

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Zyga0785
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2013, 21:35
Lokalizacja: 3Miasto

Gorący silnik 2,7 biturbo

Post autor: Zyga0785 » 26 paź 2013, 21:42

Witam.
Jestem nowym posiadaczem Audi 2.7t 250KM i mam dziwny problem , na postoju cały czas pracują wentylatory i czuć gorący silnik.
Nie wiem czy to normalne czy nie podczas jazdy jak jade szybko wszystko jest w normie znaczy wentylatory nie pracują jak jade powoli włanczają sie od czasu do czasu ....


Brak jakich kolwiek błędów temp. wody . oleju w normie

Wkurza mnie to starsznie, bo jak na kogoś czekam to auto wyje jak bym jechał 260km/h przez 2 dni ...


Co to może być ??

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 26 paź 2013, 21:49

sprawdÂź vagiem jaką temperaturę pokazuje komp. może czujnik temperatury przekłamuje i na zegarach wygląda, że jest ok a w rzeczywistości jest wyższa i załącza wentylatory.
ps. myślę, że ten temat powinieneś umieścić w innym dziale. np. układ chłodzenia i wentylacja

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 paź 2013, 21:50

grzałka, słuszna uwaga... przeniosłem <okok>

Zyga0785
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2013, 21:35
Lokalizacja: 3Miasto

Post autor: Zyga0785 » 26 paź 2013, 22:07

a z czego moze sie brac ta temp. po kilk minutach po odpaleniu

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 paź 2013, 22:20

Zyga0785, myślę o tym co wspomniał kolega grzałka... jeśli nie, to może też być problem z termostatem... temperatura nie przekracza Ci 90C?

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 26 paź 2013, 23:56

0x4B25A pisze:Zyga0785, myślę o tym co wspomniał kolega grzałka... jeśli nie, to może też być problem z termostatem... temperatura nie przekracza Ci 90C?
Chyba nie termostat. Jak byłby całyczas otwarty to by się nie grzał, jak zamknięty to przegrzewał. pompa wody? na niskich obrotach nie pompuje, na wyższych jakoś ciecz przepływa, ale i tak pewnie za słabo, ale wycia nie będzie słychać w trasie. czy był wymieniany przy rozrządzie?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 paź 2013, 00:04

mas0n, dobre spostrzeżenie <okok>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 paź 2013, 12:40

Zyga0785 Jak spojrzysz na samochód od spodu, to po prawej stronie z któćca wychodzącego z chłodnicy wystaje czujnik temp, którego zadaniem jest przekazywanie informacji do sterownika wentylatorów o konieczności ich włączenia. Odepnij wtyczkę i zobacz czy wentylatory również wystartują Ci razem ze startem silnika. Możesz też sprawdzić sam czujnik miernikiem. Powinien on mieć dwa osobne obwody, po dwa konektory na jeden obwód. W zależności od temp zostaje zwierany najpierw jeden, a później dla wyższej temp drugi (niestety nie pamiętam tych wartości dla których następuje włączenie).

Ponadto wentylatory ulegają włączeniu, w momencie kiedy klimatyzacja 'zażąda' ich włączenia - zazwyczaj zawsze kiedy uruchamiany zostaje kompresor klimatyzacji - dlatego włącz tryb econ na klimatroniku i zobacz ponownie czy włączają się wentylatory.

Zyga0785
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2013, 21:35
Lokalizacja: 3Miasto

Post autor: Zyga0785 » 28 paź 2013, 21:13

A jest u ciebie też tak że czuć bijące ciepło z silnika po spokojnej jezdzie nie wiem mniej wiecej 10km tak że nie można prawie dotknąć osłony silnika ?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 paź 2013, 23:36

Zyga0785 pisze:A jest u ciebie też tak że czuć bijące ciepło z silnika po spokojnej jezdzie nie wiem mniej wiecej 10km tak że nie można prawie dotknąć osłony silnika ?
Z reguły jak dojeżdżam do garażu i otwieram drzwi samochodu to czuć taki gorąco powiew z komory silnika. Wydaje mi się to normalne - silnik ma temp ok 90st, a wisko + wentylator klimy (z reguły mam włączoną) troszkę tego ciepła musi wydmuchać :]. Maskę mogę spokojnie otworzyć - nie nagrzewa się tak bardzo ze względu na zainstalowane wygłuszenie. Bez problemu idzie ją otworzyć i dotknąć elementów eksploatacyjnych - wszelkie korki zbiorników, bagnet oleju, osłony silnika - są ciepłe ale nie na tyle aby Cię poparzyć :]

xmnichx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów

Post autor: xmnichx » 05 maja 2014, 15:14

Witam kolegów. Proszę o opinię na temat mojego przypadku>
Ostatni tydzień przy temp na zewnątrz ok 23-25 *C pojeździłem odrobinę z podpiętym kompem i oto jakie temperatury pokazało:
delikatna jazda po rozpędzeniu do 90-100 km - ok 90*C
przy odrobinę ostrzejszej jeździe temp waha się ok 96*C
po zatrzymaniu silnik osiąga nawet 103-104*C na wolnych obrotach

dla porównania sprawdziłem też temp na reduktorze gazu, wiadomo że gaz schładza reduktor i zawsze będzie mniej ale temp była niższa od tej z obd od 12 do 16 *C
dla przykładu przy 100*C w silniku reduktor pokazywał 87*C

Wentylatory chyba działają poprawnie (wszystkie się uruchamiają) chociaż ten na wiskozie trochę bije bo podobno kiedyś urwał się pasek i trochę go pokiereszował...

Przeczytałem też (w sam naprawiam) że termostat zaczyna się otwierać przy 87*C a kończy przy 103*C
więc może to jeszcze nie tragedia.

Moje pytanie jest proste mam się przejmować wysoką temp czy nie??
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 05 maja 2014, 18:02

xmnichx pisze:Moje pytanie jest proste mam się przejmować wysoką temp czy nie??
Hmmm Ciężko powiedzieć ...

Skoro na elementach LPG temperatura wygląda OK, to może czujnik temperatury wariuje ... A jak przedstawia się wskazówka na liczniku (pytam, bo założyłem że Twoje dane są z Vaga) ?

U mnie wskazówka od temp. na liczniku po osiągnięciu 90st stoi w miejscu (nie zależnie od temperatury i prędkości jazdy). Wraz ze wzrostem prędkości rośnie natomiast temp oleju <okok>

xmnichx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów

Post autor: xmnichx » 02 cze 2014, 21:55

Witam ponownie ostatnio pojeździłem trochę więcej po autostradzie i przy prędkościach 110-140 trzymało 90-93 *C ale później przy wolniejszej jeździe tak do 80km/h temp zaczęła się podnosić nawet to 99-101 i to mnie zaczyna martwić. Temp oczywiście sprawdzam vagiem.

Jeśli chodzi o temp oleju to faktycznie ona pokazuje dokładnie i ciągle aktualną wartość w przeciwieństwie do temp płynu ta ma pokazywać ciągle 90 dopiero po przekroczeniu 110*C powinna się poruszyć.

Dodam tylko że w moim przypadku kiedy vag pokazuje blisko 100*C na zegarach temp oleju jest prawie w pionie czyli 130*C, i tu moje pytanie do kolegów z takim samym silnikiem czy macie podobnie.../??
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja