Wentylator klimatyzacji
Wentylator klimatyzacji
Witam wszystkich!
Jestem na forum nowy, a to mój pierwszy post
Od 31.12.2013r. jeżdżę Audi a6 2.8 i odkąd jąkupiłem mam taki problem, że temp. przekracza 90 stopni i potrafi dojść nawet do 110. W zimę problem nie był aż tak uciążliwy ponieważ rzadko kiedy temp. przekraczała 90 stopni ale teraz gdy idą ciepłe dni coraz bardziej dokucza.
Dzisiaj wymieniłem wentylator klimatyzacji ponieważ stary był niesprawny i po podłączeniu nowego okazało się, że też się nie włącza gdy uruchomiona jest klimatyzacja więc postanowiłem sprawdzićbezpiecznik, który okazał sięspalony, po założeniu nowego wentylator zaczął działać ale nie do końca tak jak powinien ponieważ dalej nie załącza się po przekroczeniu 90 stopni tylko przy odpalonej klimie.
Chciałbym się dowiedzieć, który dokładnie czujnik odpowiada za włączanie się tego wiatraka lub co innego może byćprzyczyną takiego zachowania.
Wskaźnik temperatury na pewno nie przekłamuje (był sprawdzany vagiem).
Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu ale nic takiego nie znalazłem, jakby się okazało, że źle szukałem to z góry przepraszam bo jeszcze nie do końca jestem obcykany z tym forum
Za odpowiedzi z góry dzięki!
Jestem na forum nowy, a to mój pierwszy post
Od 31.12.2013r. jeżdżę Audi a6 2.8 i odkąd jąkupiłem mam taki problem, że temp. przekracza 90 stopni i potrafi dojść nawet do 110. W zimę problem nie był aż tak uciążliwy ponieważ rzadko kiedy temp. przekraczała 90 stopni ale teraz gdy idą ciepłe dni coraz bardziej dokucza.
Dzisiaj wymieniłem wentylator klimatyzacji ponieważ stary był niesprawny i po podłączeniu nowego okazało się, że też się nie włącza gdy uruchomiona jest klimatyzacja więc postanowiłem sprawdzićbezpiecznik, który okazał sięspalony, po założeniu nowego wentylator zaczął działać ale nie do końca tak jak powinien ponieważ dalej nie załącza się po przekroczeniu 90 stopni tylko przy odpalonej klimie.
Chciałbym się dowiedzieć, który dokładnie czujnik odpowiada za włączanie się tego wiatraka lub co innego może byćprzyczyną takiego zachowania.
Wskaźnik temperatury na pewno nie przekłamuje (był sprawdzany vagiem).
Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu ale nic takiego nie znalazłem, jakby się okazało, że źle szukałem to z góry przepraszam bo jeszcze nie do końca jestem obcykany z tym forum
Za odpowiedzi z góry dzięki!
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli przy obecnych temperaturach tak się motor grzeje to może do wymiany termostat albo pompa wody. konieczność załączenia wentów kiedy miałem c5 2,4 występowała rzadko i to w bardzo dużym upale stojąc w korku. sprawdź jeszcze raz czujnik może po prostu pokazuje złą temp zarówno na zegarach i na kompie stąd czujnik odpowiedzialny za załączenie wentów nie załącza bo wg niego temp. jest ok.
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Zdobyl, U Ciebie pewnie będzie podobnie jak u mnie ... w sumie w samochodzie pod maską masz 3 wentylatory - jeden wiskotyczny, napędzany paskiem wielorowkowym oraz dwa elektryczne ... jeden z przodu chłodnicy i jeden z tyłu (od strony silnika) - odpowiadający za klimatyzację.
Jak powinny działać - wisko wiadomo - cały czas, ten od klimy powinien się załączyć zawsze w momencie załączenia kompresora klimatyzacji. A ten z przodu, wtedy jak silnik się przegrzewa.
Pracą wentylatorów steruje sterownik wentylatorów umieszczony pod lewą podłużnicą (gdzieś w tym rejonie), i w zależności od konieczności załącza wentylatory ... Czujnik dostarczający info o potrzebie ich włączenia znajduje się w prawym dolnym króćcu chłodnicy (ma 4 konektory - 2 od pierwszego stopnia, 2 od drugiego stopnia prędkości).
Możesz sprawdzić miernikiem, czy przy przekroczeniu temp wysyła odpowiednie sygnały z tego co pamiętam powinien generować 'zwarcie' pomiędzy stykami 1 i 2 oraz 3 i 4 ...
Dziwi mnie troszkę Twoja sytuacja, ponieważ nawet jak samochód zagrzewa się do 90st to bez problemu płyn chłodzi wisko ... czy jak dotykasz dolny prawy króciec chłodnicy to jest mocno ciepły (gorący), czy jak dotykasz węży idących do kabiny (pod podszybiem) to są ciepłe (gorące). Spróbuj odkręcić korek na wyłączonym silniku (zimnym) a następnie włącz silnik i po paru sekundach spróbuj odkręcić korek raz jeszcze - powinno być słychać charakterystyczne syknięcie (ujście ciśnienia). Jest tak u Ciebie?
Czy silnik szybko osiąga te 90-110st?
W ciągu ostatniego miesiąca był przerabiany temat uszkodzonej pompy płynu (uszkodzony wirnik). Jednym z objawów było przegrzewanie silnika - sprawdź to co napisałem wyżej, bo to były pozostałe objawy. Możesz również poszukać tematu o którym napisałem wyżej
Powodzenia
Jak powinny działać - wisko wiadomo - cały czas, ten od klimy powinien się załączyć zawsze w momencie załączenia kompresora klimatyzacji. A ten z przodu, wtedy jak silnik się przegrzewa.
Pracą wentylatorów steruje sterownik wentylatorów umieszczony pod lewą podłużnicą (gdzieś w tym rejonie), i w zależności od konieczności załącza wentylatory ... Czujnik dostarczający info o potrzebie ich włączenia znajduje się w prawym dolnym króćcu chłodnicy (ma 4 konektory - 2 od pierwszego stopnia, 2 od drugiego stopnia prędkości).
Możesz sprawdzić miernikiem, czy przy przekroczeniu temp wysyła odpowiednie sygnały z tego co pamiętam powinien generować 'zwarcie' pomiędzy stykami 1 i 2 oraz 3 i 4 ...
Dziwi mnie troszkę Twoja sytuacja, ponieważ nawet jak samochód zagrzewa się do 90st to bez problemu płyn chłodzi wisko ... czy jak dotykasz dolny prawy króciec chłodnicy to jest mocno ciepły (gorący), czy jak dotykasz węży idących do kabiny (pod podszybiem) to są ciepłe (gorące). Spróbuj odkręcić korek na wyłączonym silniku (zimnym) a następnie włącz silnik i po paru sekundach spróbuj odkręcić korek raz jeszcze - powinno być słychać charakterystyczne syknięcie (ujście ciśnienia). Jest tak u Ciebie?
Czy silnik szybko osiąga te 90-110st?
W ciągu ostatniego miesiąca był przerabiany temat uszkodzonej pompy płynu (uszkodzony wirnik). Jednym z objawów było przegrzewanie silnika - sprawdź to co napisałem wyżej, bo to były pozostałe objawy. Możesz również poszukać tematu o którym napisałem wyżej
Powodzenia
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wentylator elektryczny jakoś sam się naprawił i już działa, jest lepiej ale jeszcze nie tak jak powinno być i prawdopodobnie jest padnięta pompa wody i w środę będzie ona wymieniona od razu z termostatem dla świętego spokoju żeby nie rozkręcać 10x auta Po powrocie od mechanika dam znać co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga