Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Ustawienie pompy wtryskowej VP44

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

[ AFB 2.5 150 KM] Ustawienie pompy wtryskowej VP44

Post autor: harnasm » 21 kwie 2014, 18:57

Witam, wymienialem pompe na inna i teraz nie wiem jak ja ustawic na kole/pasku?
Zeby to zrobic to wiem ze trzeba zwalac caly rozrzad i ustawiac na znaki ale nie da sie inaczej?
Nie pomoze VAG? w grupie 19 widze poczatak kata wtrysku przy kreceniu rozrusznikiem, nie da rady po tym ustawic zeby tylko odpalilo?

rysiek19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2010, 21:37
Lokalizacja: pomorze

Post autor: rysiek19 » 21 kwie 2014, 19:14

Ustawiasz rozrząd blokujesz pompę i zakładasz pasek.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 21 kwie 2014, 19:19

inaczej, prosciej sie nie da? vag nie pomoze?

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 21 kwie 2014, 22:32

Siema wejdź na youtube tam masz pełno filmików jak wymienić rozrząd w v6 tdi

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 22 kwie 2014, 09:29

harnasm pisze:inaczej, prosciej sie nie da? vag nie pomoze?
Da się :] .

Skoro rozrząd nie był ruszany:
- zrzuć vacumpompę lub poluzuj prawą pokrywę i wyjmij zaślepkę z tyłu głowicy
- obracaj wałem aż wycięcia w wałkach pokryją się z płaszczyzną głowic
- ustaw pompę na blokadę
- załóż pasek i napinacz
- odpal silnik i rozgrzej do 90*
- podłącz vag-a (grupa 004) i skontroluj kąt wtrysku
- doreguluj (opis na forum)
- jeździj
- :] .

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 23 kwie 2014, 19:54

Dzieki wielkie za odpowiedz. Mozesz jednak bardziej wyjasnic pkt 1 i 2, co jak dokladnie zrobic? Dopiero zdejmowalem dekle zeby walki obejrzec... Nie ma znakow na kole zamachowym?

edit: poradzilem sobie :) jednak przy wyjmowaniu tego korka musialem go uszkodzic, jutro kupie nowy i zobaczymy czy zapali :)

[ Dodano: 2014-04-23, 17:12 ]
Zrobilem wszystko jak kazales i dalej nie odpala... kat ustawiony jak pisales, pompa odpowietrzona, rozumiem ze nie trzeba jej adaptowac jesli auto z 98r i pompa tez w tych okolicach? zreszta zadnych bledow na vagu nie pokazuje...

[ Dodano: 2014-04-23, 19:54 ]
Wkurzyłem sie i dalem plaka na moment, odpalil... zapytam ponownie czy idzie przy kreceniu rozrusznikiem w vagcomie podejrzec kat wtrysku? ustawilem dokladnie tak jak mowiles ale nic z tego...

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 24 kwie 2014, 13:07

Kolego jedno musisz wiedzieć pomijam już wszystkie czynności, jakie wykonałeś, ale żeby poprawnie ustawić kąt wtrysku musi być spełniony jeden istotny warunek a mianowicie silnik musi mieć temperaturę roboczą, czyli… 90°C na wskaźniku (na desce rozdzielczej). Dopiero wtedy ustawiasz kąt wtrysku za pomocą Vag-a. Nic nie zobaczysz … przy odpalaniu auta.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 24 kwie 2014, 14:15

1.
harnasm pisze:pompa odpowietrzona, rozumiem ze nie trzeba jej adaptowac
Niech ktoś się wypowie w tej sprawie, bo w tym to noga jestem...
2.
harnasm pisze:Wkurzyłem sie i dalem plaka na moment, odpalil
Odpalił i chodził, czy bez plaka zgasł?
3. Czy wycięcie w wałku nie było przypadkiem obrócone o 180*- czy można było włożyć blokadę?
4. Jeżeli pompa podaje paliwo a silnik go nie spala, z wydechu powinien lecieć biały dym z niespalonej ropy.
5. Co do kąta to tak jak kolega wyżej- silnik musi pracować- niestety.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 24 kwie 2014, 19:33

Bez plaka zgasl, wyciacie bylo idealnie ustawione, mozna wlozyc blokade... Dzownilem do mechanika ktory powiedzial ze musi byc sprawna pompa w baku paliwa ktora u mnie jest do wymiany... to prawda? mam zalane ponad 3/4 baku aby komora spietrzajaca byla pelna i z tego co wyczytalem to wystarczy. myle sie? ma mechanik racje?

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 25 kwie 2014, 10:33

Nie ma. Zresztą gdyby komora spiętrzająca była pusta, nigdy by Ci się nie udało odpowietrzyć pompy- to chyba logiczne.
Co do ustawień. Nie pozostaje nic innego jak dokładniejsze sprawdzenie. Ustaw wałki jak poprzednio, wturlaj się pod samochód, wykręć zaślepkę z boku bloku silnika pod kolektorem wydechowym (strona kierowcy, oliwy nie spuszczasz), latarka, lusterko i zobacz czy widać otwór w przeciwwadze wału. Jak nie to obróć delikatnie wałem w lewo- prawo aby otwór ustawił się centralnie po środku otworu zaślepki. W takim położeniu skoryguj ustawienie pompy. Dokładniejszej metody nie ma.
ps. Jesteś pewien co do sprawności pompy? Czy na pewno dobrze odpowietrzona? Paliwo na poluzowanych przewodach tryska przy próbie rozruchu?

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 25 kwie 2014, 16:24

Tak. Paliwo tryska. Dzisiaj bede ustawiac tak jak mowisz. Pompe da sie zablokowac tylko w jednym polozeniu prawda? Pompy jestem pewien na 99, jak wszystko zawiedzie to ja oddam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga